Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '07

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Nasıl karşılanmak istiyorsanız, öyle karşılayın

Nasıl karşılanmak istiyorsanız, öyle karşılayın
 

Müşteri karşılama dışarıdan kolay gözükse de o kadar kolay bir iş değildir. Birçok yerde müşteri karşılama ile ilgili eğitimler veriliyor ama ben bu eğitimlerin çok detaylı olduğuna inanmıyorum. Çünkü hemen bu konu geçiştirilip satış tekniklerine geçiliyor. Müşteri karşılamak sadece güler yüzlü olmak, kılık kıyafetin düzgün olmasından ibaret değildir. Öncelikle Müşteri ne demek? Karşılamak neden bu kadar önemli? bunu ele alacağım.

Müşterileriniz sizi bir hedefe yönelten, para kazanmak ve kariyer elde edebilmeniz adına sizi bir noktadan başka bir noktaya taşıyan en önemli araçtır. Her mesleğin özünde satış ve dolayısıyla müşteri vardır. İster öğretmen olun bilginizi satın, ister marangoz olun mobilya satın isterseniz de yazar olun düşüncelerinizi, hayalinizi satın. Hayat devam ettiği sürece her zaman müşteri olgusu olacaktır.

Hedeflerinize ulaşmak için en önemli araç müşterileriniz ise her durumda saygı göstermelisiniz. Unutmayın ki hepiniz çalıştığınız iş yerleri dışında potansiyel bir müşterisiniz. Size nasıl davranılmasını istiyorsanız sizde müşterilerinize o şekilde davranın.

Müşteri karşılamanın iki türlü ön hazırlığı vardır. Birincisi ruhsal hazırlık; güne pozitif başlamak önemli, her doğan günün size yeni fırsatlar getireceğini bu fırsatları iyi değerlendirirseniz hedefinize biraz daha yaklaşacağınızı unutmayın. Son zamanlarda Çekim Yasası ile ilgili birçok kitap çıktı. Size tavsiyem bunlardan bir tanesini alıp okumanız. Siz gerçekten neyi arzu ederseniz hayat size onu verir, zamanı ise sizin onu ne kadar istediğinizle orantılıdır.

Sizin motive olmanızı sağlayacak temel unsur hedeflerinize ulaşmaktır, bu kesinlikle büyük bir mutluluk getirir hayatınıza. Hayatınızın mutlu geçebilmesi içinde hayatınızı devam ettirmek ve müşterilerinize hizmet vermek zorundasınız. Onlar size mutlu bir hayatın kapılarını açacak misafirleriniz. Onlarından yer yer negatif olduğu anlar olacak ama sizin göreviniz onları her zaman anlayışla karşılamaktır.

Birde işin ikinci maddesi olsan duruşunuza gelelim. Aslında yazacaklarım insanın kendine olan saygısıyla ilgili, bunları yazmak abes olsa da belki bilmeyenler belki de bilip uygulamayanlar için tekrar etmek istedim. Sonuçta herkes misafirlerini güzel bir duruşla karşılamak ister. Her sabah duş almayı ve dişlerinizi fırçalamayı ihmal etmeyin. Üstünüze gereğinden fazla parfüm sıkmayın. Kötü kokan bir müşteri temsilcisinin burnunuzun dibinde size hizmet vermesini ister miydiniz? Düşünmesi bile insanı tiksindirmeye yetiyor. Kılık kıyafetinizde ütülü ve temiz olması gerekmektedir. Alışveriş için mağazaya girdiğinizi düşünün size kim pozitif yaklaşıyorsa kimin eli, yüzü, kıyafeti temiz ve bakımlı ise sizinle o kişinin ilgilenmesini istersiniz. Çünkü böyle bir karşılama ile kendinizi değerli hissedersiniz. Müşterilerinizin sizi seçmesi için sebep oluşturun, hem kendinize hem de müşterinize değer katın. Sizce müşterileriniz hayal ettiğiniz her şeye ulaşmanıza yardımcı olacaksa onları o derecede güzel karşılamak önemli değil mi? Biraz düşünün...

 
Toplam blog
: 53
: 1670
Kayıt tarihi
: 13.10.07
 
 

  Merhaba ; Bakmayın böyle yazılar yazdığıma, bilgi okyonusunda bir balık etmem nazarımda. Paylaş..