Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '16

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Nasıl kilo verdim? Kişisel deneyimim

Nasıl kilo verdim? Kişisel deneyimim
 

Zayıflamak


Merhaba değerli dostlar. Uzun bir süredir, milliyet Blog yazılarıma ara verdim. Bu süreç içinde çağımızın sorunu olan kilo problemiyle uğraştım. Çağımızın sorunu diyorum zira benim çevremde tanıdığım 10 insandan en az yarısının aşırı kilo sorunu var. Kilo almanın nedenleri, neden kilo alıyoruz gibi uzun ve detay ve uzmanlık isteyen konulara girmeden kendi zayıflama yöntemimi anlatayım. Tabi bu sadece benim kişisel tecrübemdir. Tavsiye niteliği taşımaz. Ve fakat benim zayıflama sürecimde yaşadıklarım size ilham verebilir veya kendinize pay çıkartabilirsiniz. Bu tamamen size kalmış bir durum.

Bilmeyenler için hatırlatayım. Ben bir kas hastasıyım ve dolayısıyla hareket etmiyorum. Daha doğrusu ev içinde kısıtlı hareket edebiliyor. Bu nedenle kilo almanın en büyük nedeni olan “az hareket etme” bende fazlasıyla mevcut. Diyetisyenlere gidenler bilir. Zayıflamada iki temel öneri vardır

1- Hareket etmek

2- Az yemek

Benim özel durumumdan kaynaklı hareket etmeyi baştan ekarte etmiş olduk. Geriye tek alternatif kaldı o da “az ve dengeli beslenme” yöntemi.

Kilo verme serüvenim

2015 yılının Eylül ayında kilo nedeniyle zaten kısıtlı olan hareketlerimin iyice kısıtlanması nedeniyle diyet yapıp kilo vermeye karar verdim. Kısaca benim kilo vermem maceram son 6 ayı kapsamaktadır.
Boyum 1.70 ve kilom 90 KG idi. İdeal kilomun kaç olması gerektiğini hesapladığımda ideal kilomun 66 KG olduğunu ve 1 sınıf obez seviyesinde olduğumu öğrendim.
Not: İdeal kilonuzu şuradan hesaplayabilirsiniz:> http://idealkilo.engelliler.gen.tr
Yani fazladan 24 kilom vardı ve benim bu 24 kiloyu vermem gerekiyordu.

Yaptıklarım

Sabahları aç karnına 1 su bardağı ılık suya yarım limonu sıkıp içtim.
Bugüne değin günde iki öğün yemek yiyen biriydim. 2 Öğün yemeği 5 öğüne çıkardım ve öğün sayısını artırarak öğünde yediğim yemek miktarını azalttım. Hayatımdan tamamen makarna, pilavı kaldırdım. Günde 2 dilim (sadece 2 dilim) kepekli ekmek yedim. Et ağırlıklı beslenen biriydim. Kırmızı eti haftada bir, beyaz eti de haftada 2 ye indirdim. Haftanın bir günü tavuk bir günüde balık şeklinde. Geri kalan yiyeceklerimde ağırlık sebze ve meyve idi.

Eylül 2015 tarihinden bugüne beslenme şeklim bu şekilde devam etti. Merak edenler olabilir. Bu süreçte açlık hissini neredeyse hiç çekmedim. Normalde diyet yapanlar aç kalmadan korkar ama ben öğün sayısını artırdığımdan bu hisle karşılaşmadım açıkçası. Aradan geçen bu altı aylık süreçte geldiğim nokta.

Başladığımda 90 kiloydum. Şimdi 76 kiloyum. Yani ideal kiloma ulaşmam için bi 10 kg fazlam var. Beslenme alışkanlığımı bozmadan yukarda yazdığım şekilde diyetime devam ediyorum. Öyle sanıyorum bu şekilde devam ederse bi 3 ay sonra ideal kiloma ulaşabilirim.
Buradan şu noktaya gelmek istiyorum. Zayıflamak öyle sanıldığı kadar zor bir şey değil. Yaşam tarzınızda yapacağınız birkaç değişiklik yeterli oluyor. Hele hele ben hareket etmeden zayıflaya bildiysem isteyen herkes zayıflayabilir. Yeter ki isteyin. Herkese sağlıklı günler dilerim.

 
Toplam blog
: 19
: 582
Kayıt tarihi
: 19.03.15
 
 

Lise mezunuyum. 10 yıllık kas hastasıyım. Uzun yıllar engellilerle ilgili derneklerde görev yaptı..

 
 
 
 
 
Toplam blog
: 19
: 582
Kayıt tarihi
: 19.03.15
 
 

Lise mezunuyum. 10 yıllık kas hastasıyım. Uzun yıllar engellilerle ilgili derneklerde görev yaptı..