Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '07

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
3807
 

Nasıl kilo verdim ve geri almadım (1)

Nasıl kilo verdim ve geri almadım (1)
 

Yüzme tekniği konusuna yazmaya kendimi fazla kaptırıp üst üste bir sürü teknik makale yazdığımı fark ettim. Sanki herkes suda hızlanmak konusuna kafasını takmış! Bu sefer size kendi deneyimlerimden yararlı olabileceğini umduğum bir diziye başlıyorum. Bunlar biraz beslenme biraz da egzersiz ekseninde bilinçlenme makaleleri olacak.

1.75m boyundayım ve oldum olası biraz kiloluydum. 4 kilo olarak doğup iştahımı da hiç kaybetmemişim. Bebeklik resimlerim tosuncuk, çocukluğum da etli butlu. Ortaokul ve lise çağlarımda da yazın kumda futbol ve yüzme dışında pek spor yapmadım. Lisede ne basketbol, ne hentbol, ne de voleybol takımındaydım.

Düzenli spor yapmaya 19-20 yaşlarında başladım. O dönemde koşu ve masa tenisi ağırlıklı spor yapıyordum. Bir sene de bisiklet sporu yaptım. Üniversitede kısa bir yüzme-sutopu takımı antrenmanları dönemim oldu. Daha sonra iş hayatıyla birlikte düzenli spor yapabilme olanağım kısıtlanmaya başladı. Kilomdan genelde memnun değildim ama iş hayatının ilk yıllarında çok fazla koşuşturmaktan bu konuda bir şey yapamıyordum. Beslenme ve egzersiz konusunda çok bilinçli de değildim açıkçası. Pek de hareketsiz bir hayat yaşamamama rağmen kilom 75-80 aralığında dalgalanıyordu. Dar bir pantolon giyince yanlardan çıkan yağlar hiç hoşuma gitmiyordu.

38 yaşını bitirdiğim bu günlerde artık vücudumu daha çok tanıyorum. Temelde üç şeyin kolay kilo almamı tetiklediğini anladım. Birincisi, yapı itibariyle çok hareketli biri değilim, spor yaptığım zamanların dışında az hareket ediyorum. İkincisi, metabolizmam yavaş çalışıyor. Orta yaş civarındaki birçok kişi gibi bende de hipotiroit var. Yani metabolizma hıznı ayarlayan hormonlarım iyi çalışıyor. Üçüncüsü ise gıda seçimlerimle ilgili. Yüksek glisemik endeksli gıdalara bayılıyorum.

Hipotiroit konusu yeni yeni gündemimize geliyor ve ilginç bir mesele. Çok basit bir kan tahliliyle ortaya çıkarılıyor. Yapmanız gereken tek şey bir kan tahlili yaptırıp tiroit hormonlarınızı ölçtürmek. Tedavisi kolay, ilaçları ucuz; ama umarım sizin tiroit hormonlarınız normal düzeydedir. Böylece ‘su içsem yarıyor’ önermesinin sizin için geçerli olup olmadığını anlayacaksınız.

Yüksek glisemik endeksli gıdalar ise kan şekerini çok hızlı yükselten, dolayısıyla kilo problemi olan kişilere pek önerilmeyen gıdalar. Tahmin edebileceğiniz gibi tüm tatlılar ve unlu mamuller bu kategoride. Murphy (mörfi) kanunları gereği bir gıda ne kadar lezzetliyse o kadar şişmanlatır.

Aslında nasıl kilo verdiğimi ve yeni kilomu nasıl koruduğumu yazacaktım ama giriş kısmı tahminimden uzun sürdü. Gelecek yazıda konuya giriyorum.

Sağlıcakla kalın

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 103
Toplam yorum
: 83
Toplam mesaj
: 44
Ort. okunma sayısı
: 11273
Kayıt tarihi
: 02.02.07
 
 

Yüzme aşkımı sizlerle paylaşmak istiyorum. Yüzme öğrenmek isteyenlerden düzenli yüzenlere tüm yüzme ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster