Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Eylül '07

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Nasıl kilo verdim ve geri almadım (2)

Nasıl kilo verdim ve geri almadım (2)
 

Önceki yazıda kilo konusunda geçmişimden biraz bilgi vermiştim. Şimdi kilo verme konusunda ne yaptığıma geçiyorum.

Sanırım 4 yıl önceydi. Haftada 3 kere düzenli yüzmeme rağmen kilom 78-80 arasında dalgalanıyordu. Şişman sayılmazdım, ama kilomdan memnun değildim. 75’in altına düşmek istiyordum.

Önce bir dijital baskül aldım. Sabah tuvalet faslından sonra tartıldım ve 80 kilo olduğumu gördüm. Hedefimi 72 kiloya inmek olarak belirledim ve kendime 2 aylık bir süre tanıdım. Bir kağıt alıp o günün tarihini en üste yazdım ve yanına da sabahki kilomu. Aşağı doğru 60 günün tarihlerini ekleyip her tarihin yanına da günün hedef kilosunu yazdım. Örneğin ilk gün 1 Ekim olsun, diyetimin son günü de 30 Kasım. 30 Kasım’ın hefef kilosu 72. Bundan sonraki iş aradaki 7 haftanın hedeflerini koymaktı. Diyetin başında göreceli hızlı kilo vereceğimden ilk ay 5, ikinci ay 3 kilo vermeyi öngördüm. İlk ay vereceğim 5 kilonun da 4 haftaya dağılımını şöyle yaptım: ilk haftaya 1.6kg, 2. haftaya 1.3kg, 3. haftaya 1.1kg. ve 4.haftaya 1kg. verme hedefi belirledim. 2. ay ise her hafta 0.75 kg. vererek hedefe ulaşmayı planladım.

Önceleri tahminimden hızlı kilo vermeye başladığımı gördüm. Her sabah tartıldığımda, eğer belirlediğim hedeften fazla veya az kilo vermişsem o gün biraz daha fazla veya az yemek yiyerek dengeyi tutturmaya çalıştım. Önceki gece iş yemeği oluşsa ve gırtlağımı tutamamışsam sabah basküle bakınca yarım kilo, hatta yediyüz grama yakın sapmalar oluyordu. Bunun etkisini 3-4 günde ancak gideriyordum. Tam olarak hedeflediğim gibi olmasa da istediğim tempoda kilo verdim ve 2 ayın sonunda 71.7’yi gördüm. Etrafımdaki insanlar çok zayıfladığımı söylüyordu, eşim de bana fazla zayıfladığımı söylüyordu ama ben kendimden memnundum.

Bu diyet süresince ve diyet bitince kilomu korumak için neler yaptığımı bir sonraki yazımda okuyabilirsiniz.

Sağlıcakla kalın
 
Toplam blog
: 103
: 11625
Kayıt tarihi
: 02.02.07
 
 

Yüzme aşkımı sizlerle paylaşmak istiyorum. Yüzme öğrenmek isteyenlerden düzenli yüzenlere tüm yüzme ..