Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

25 Kasım '06

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Nasil komutan olduk?...

Nasil komutan olduk?...
 

Biz bes erkek kardesiz... Agabeyim ben 7-8 yaslarin da iken Izmir Hava Lisesi'ne gitti. Sivas Gari'ndan goz yaslari ile ugurladigimizi hatirlarim... Gidis o gidis... 1993 yilinda emekli oldu...

Abimin Pilot Usttegmen oldugu donemler de, geride kalan dort kardas da Havaci Subay olmaya karar verdik... Amacimiz; ne kadar serseri olursak olalim, lise son sinifta iftihara gecmek ve Hava Harp Okulu'na girmekti... Abimden sonra sira benimdi. Bulutlarin uzerinde ki ilk ucusumu, tayyare kapisinda parasutle atlamak icin beklerken duydugum heyecani hala unutamam...

Harbiyeli olduk. Zor isti Harbiyeli olmak... Okul doneminde bir ara, babama yazip, koye donup koyun gutmek istedigimi soylemistim! Babamin cevabi agirdi. Mektubunun sonunu hatirliyorum:

"Yap da gor pervasızın oglu. Yorgan kisa, dossek kisa... Kivran esseglu essek kivran!.."

Her Hava Subayinin pilot olamiyacagini mezun oldugumuz da ogrendik. "Asabiye" den ucus muayenelerini kaybettim. Harp Okulu'na muracaat etmeye gelen kucuk kardesim, ucustan ayrildigimi ogrenince vazgecti. Istanbul Hukuk Fakultesi'ne kaydini yaptirdi...

Pilot olma hayali ile gelip, Havaci Subay olarak "Piyade Okulu" na gitmek, hayatimin en sikintili donemiydi. Silahli Kuvvetler'den ayrilmak icin elimden gelen herseyi yaptim. Beceremedim...

Isteksiz, bezgin, nasil bir gelecegin beni bekledigini bilemeden, "Hava Piyade" subayi olarak, Kutahya Hava Er Egitim Tugayi'na Acemi Er Bolugu Takim Komutani olarak atandim.

Bolugumuz de; biri boluk komutani iki subay, alti astsubay, kirk civarinda cavus ve sayilari dortyuz ile besyuz arasi degisen Turkiye'nin dort bir tarafindan gelmis acemi er vardi. Boluk Komutanim; ayni tecrubelerden gecmis, icinde bulundugum durumu iyi bilen, olgun, anlayisli, Tokat'li "Celik Yuzbasi" idi. Boluk'le ikinci adam olarak ilgilenmemi istiyor, ancak ilgisizligime ses cikarmiyordu.

Boluk Komutanim on gunluk bir bayram tatilinde ailesini alip, Tokat'a el opmeye gitti. Gitmeden once; eger zamanim olursa, eger keyfim yerinde olur ise, "Mehmetcikler" ile bayramlasmami istedi. Ben isteksizce "Bilmiyorum..." gibi bir cevap verdim!

Bayramin birinci gunu gec uyandim. Canim sikildigi icin boluge yurumeye, eger birileri varsa, bayramlasmaya karar verdim!... Boluk binalarinda kimse yoktu. Arka da ki "Ictima Alani" na bakayim, dedim... Ne goreyim? "Tum Boluk" cavusu, onbasisi, eri ile bayramlasmak icin "Komutan" bekliyorlarmis!...

Her elini tuttugum Mehmetcik, elime sarilip opmeye calisiyordu. Memedlerin ailelerinden uzak ilk bayramlari. Hepsinin anasi da, babasi da bir: Komutanlari...

Ben hem kendi kendime kiziyor, soyleniyor; hem her bayramlastigim Mehmetcige sariliyor, hep beraber hungur hungur agliyorduk...

Bizim Mubasir Huseyin, Acemi Birligi'nde yagiz atina binmis komutanina hayrandi.

Simdi de; Mubasir'in oglu, acemi bolugunden Mehmetcikler le bayramlasiyordu.

Hickira hickira aglayarak...

***

Sonra;
20 yil Memedcik'le birlikte olduk.
Hep beraber gulduk, bagirdik, cagirdik, ter doktuk, agladik...

Fotograf: Havaci subay olmamizin nedeni: Abim Ismet. Ucustan once.

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..