Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '08

 
Kategori
Eğitim
 

Nasıl meslek sahibi olunur?

Hayatta herkes kendi alanıyla ilgili konularla haşır neşir olursa daha faydalı olur. O zaman alanımızla ilgili meseleleri anlatmakta zorluk çekmeyiz.

Üniversiteler açılıyor. Üniversitede okumak insana daha geniş açıdan bakma imkânı sunuyor. Ancak günümüzde birçokta zorlukları var. Meslek sahibi olmak epeyce de meşakkatli. Eskiden ortaokul mezunu olmanız meslek sahibi olmanıza kifayet ediyordu.

Şimdi ise meslek sahibi olmanıza üniversiteyi okumakta yeterli olmuyor. İşe girebilmek için devlet tarafından belli dönemlerde yapılan imtihanları kazanmanız gerekiyor.

İmtihanı kazanmakta bazen çok yararlı olmuyor. Bu sefer puanlama devreye giriyor. Baraj puanını geçseniz de puanınız düşükse sadece kazanmış oluyorsunuz. Puanınızı yüksek almanız icap ediyor.

Kısaca bahsettiğimiz gibi işe girebilmek çok zor. Öğretmenlik mesleğine atanabilmekte bazı bölümler oldukça sıkıntılı. Atanacakların sayısı bazı bölümlerde kontenjan çok sınırlı.

Türkiye genelinde branşında çok az atamalar olan bölümler var. Öğrencilerimiz yeni öğrenim yılını kendi lehlerine çevirebilirler. Çok çalışarak olacak bu yalnız.

Okulu kazandım gerisi kolay demek eskidendi.şimdi ailelerin işi de zor, gençlerimizin işi daha da zor.memleketlerimizde okurken ne olacaksın dendiği vakit bizler net cevap verebiliyorduk.

Lise ise hangi alansa onu rahat ifade ediyorduk. Şimdi meçhul.

Ama şimdi öyle değil. Üniversiteyi kazanmak geçmişte meslek sahibi olunma anlamınaydı. Okulu bitirdikten sonra yine birçok gencimiz dershanede imtihanlara hazırlanıyorlar.

Orta öğretim ve ilköğretim okulları bu yıl açılmadan önce özel idare binasında işim vardı. Resmi işim olduğundan vakit çizelgesine uymam gerekiyordu.

Tatil dolayısıyla evden erken çıkmıştım. İyi ki çıkmışım, bilmediğim konunun birisini daha öğrenmiş oldum. Vakit erken olduğundan öğretmen evine uğradım.

Özel idare binasında aynı zamanda belli katlarda öğretmen evi hizmet veriyor.

Öğretmen evi müdürü ve bir de tanımadığım genç arkadaş var.

Müdür bey ve genç arkadaş oturuyorlar. Belki özel konuşuyorlardır diye selam verdim, geçeyim derken müdür bey masalarına davet etti.

Masalarına oturdum. Müdür bey arkadaşın ismini söyledi. Yeni öğretmenlerimizden dedi. Branşının sosyal bilgiler olduğunu ifade etti.

Öğretmenle müdür bey konuşurlarken dikkatimi çekti. Kursa gittiniz mi dedi müdür bey? Yeni atanan öğretmen hemde bir yıl dedi.

Müdür bey sormakta haklıydı çünkü kendi oğlu da üniversite mezunuymuş. Atanmayı bekliyormuş. Kazanmış ama atanabilmesi için yeterli puan elde edememiş.

Kitaplardan bahsettiler. Eski günlere gittim. Üniversiteye hazırlanır gibi devlet memurluğuna da hazırlanmak şart olmuş.

Gazetelerde ilanları, reklâmları daha dikkatli irdeliyorum, KPSS de 1. bizden çıktı diyor dershaneler.

Mesele gayet açık. Gençlerimiz üniversiteyi kazandım, nasıl olsa hayatım kurtuldu deme şansları yok.

Belki lisedeki çalıştıklarından daha fazla çalışmaları gerekiyor. Çünkü yaşınız gereği sorumluluklarınız çoğalıyor. Mezun olduğunuz sınıf arkadaşlarınız görev alırda siz alamazsanız mahcup olursunuz.

Evlenme çağınız gelmiş olacak, erkek mezunlar için askere gitme durumu var. Onun için işsizlere katılmamak için kendinizi hayata hazırlamanız gerekiyor.

Önce kendinizi düşünerek, kazandığınız okulunuzun tahsilini yapmanız gerekiyor. Öyle ki başarılı olarak, mezun olduğunuzda hayata hazır olmanız gerekiyor.

İşsizler kervanına katılmamanız dileğiyle.

 
Toplam blog
: 375
: 678
Kayıt tarihi
: 12.07.08
 
 

Mehmet Şener 1964 doğumluyum, Burdur-Gölhisar'da yaşıyorum. Doğum yerim Burdur/Atınyayla . Lisans..