Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '07

 
Kategori
Kent Yaşamı
Okunma Sayısı
449
 

Nasıl rahatlamalı?

Nasıl rahatlamalı?
 

Yorucu bir iş günüydü. Tüm işlerimi tamamlamanın rahatlığıyla işten biraz erken çıktım. Ilık bir kış akşamı, hava çok güzel. Biraz yürüsem, deniz kenarına gitsem, güneşin denizde batışını izlesem, günün stresini üzerimden atarım, diye düşünerek, yola koyuldum. Yürüyüş düşüncesi bile beni keyiflendirdi, adımlarımı hızlandırdım, güneşin denizle buluşmasına yetişmeliyim.

Caddeyi geçip, akşam kalabalığının başladığı ana çarşıya girdim. Bu çarşıdan sonra Kordonboyu'na ulaşabileceğim. Biraz daha hızlanmalıyım diye düşünürken, yarı ağlamaklı bir sesle irkildim. Hemen önümde kaldırıma oturmuş bir kadınla göz göze geldim. Genç bir kadın, üstünde bir hayli kirli ve yer yer yırtık bir ceket. Başörtüsü yüzünün yarısını kapamış. "Allah ne muradınız varsa versin, çocuğuma acıyın, ilaçlarını alamadım", diye inler bir biçimde dileniyor. Kucağında, iki yaşlarında, saçları uzun zamandır su ve sabunla, tarakla buluşmamış bir kız çocuğu var. Küçücük yüzünde meraklı bakışlarla insanları izleyen kocaman kara gözleri hemen farkediliyor. Üzerinde eski ve üstüne bol gelen bir kazak, ayaklarında da sadece ince çoraplar. Annesine sokulmuş, ürkek ve meraklı, sevimli mi sevimli bir kız çocuğu.

Cumhurbaşkanlığı seçimleri yaklaşmış, herkes Çankaya'ya odaklanmış.

Aklımda güneşin denizde batışı, biraz daha hızlanmalıyım yoksa manzarayı kaçıracağım. Sokak ta iyice kalabalıklaşmaya başladı. Önümdeki bali çeken çocuğu görmezden gelerek geçmeye çalıştım. 20 yaşlarında, temiz giyimli, üstelik bir hayli de yakışıklı çocuk, orta yaşlı iki kadını durdurmuş, hem elindeki poşetten bali kokluyor, hem de bir şeyler söylüyor. Kadınlar tiksinti ve korku dolu bakışlarla çevreden yardım umarak çocukla konuşuyorlar. Hiç kimse ilgilenmiyor, herkes yanlarından geçip gidiyor. Ben de öyle yapıyorum. Anladığım kadarıyla çocuk kadınlardan para istiyor.

Hükümet, sosyal devlet olma ilkesinden asla vazgeçmeyecekmiş. Bu amaç için bütçeye önemli kaynaklar aktarılacakmış.

Az kaldı, bir kaç dakika sonra deniz kenarındayım. Şu seyyar satıcıdan çağla badem alsam mı, tuzlu tuzlu ne güzel yenir şimdi. Çağla bademin mevsimi de çabuk geçiyor, tazeyken yemeli. Başı da bir hayli kalabalık, vaz mı geçsem diye düşünerek yanına yaklaştığımda, kalabalığı oluşturanların sivil zabıta ekipleri olduğunu görüyorum. Satıcının terazisini almışlar, adam bas bas bağırıyor: "Ne yani hırsızlık mı yapayım, çocuklarımı nasıl geçindireceğim? İş verdiler de çalışmadık mı?"

Yatırımlar hızla artıyormuş, işsizlik sorunu kısa sürede çözülecekmiş. Vatandaş biraz daha sabretmeliymiş.

Güneş battı, yetişemedim. Zaten hevesim de iyice kaçmaya başladı. Bir an önce otobüse binip eve gitmeli. Otobüs durağında sanki bedava ekmek dağıtılıyor, ne kadar da kalabalık. Biraz sonra otobüsüm geliyor ama yanına bile yaklaşamıyorum. Zaten araç tıklım tıklım dolu, herkes birbirine bağırıyor, şoför herkese. Birkaç kişi zorla biniyor, otobüs zorla hareket ediyor, kalanlar öfkeli söylenmelerini sürdürüyor.

Benzine yine zam gelmiş, bu ay kaçıncı oldu? Toplu taşıma biletlerine de zam yakındır.

Bir an önce eve gitmeli, bir duş alıp rahatlamalı. Susuzluk da dünyanın kapısını çalmış, yakında içecek suyu zor bulacakmışız. Tv'nin karşısına geçip haber izlemeli. Haberler de iyice cıvıttı, reklam arası kim kiminle, nerede ne yapmış. Ülkenin gündemi bunlar herhalde. En iyisi demli bir çay yapıp, bilgisayarın başına oturmalı ve yazmalı, yazmalı, yazmalı... Acaba rahatlar mıyım?

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Nuray abla İzmir'i de İstanbul mu yaptık yani...Yazdıkların İstanbul değil mi ...Bu kadar kirletiyoruz herşeyi...Sonunda bi de en yapılabilecek şeymiş gibi elimizde saçma sapan TV programlarını izlemek kalıyor.Çivisi çıkmış dünyanın... :((

sözyazi 
 26.03.2007 8:11
Cevap :
Bütün büyük kentlerin kaderi galiba ya da sistemin alt kültürü beslemesinin sonuçları bu yaşadıklarımız. Veya ikisi birden. Sonuçta, herkes layık olduğu şekilde yönetilir ve yaşar. Eh, kurunun yanında yaş ta yanarmış. Biz de katlanmak zorunda kalıyoruz. Güzel günler diliyorum sana ve tüm güzel insanlara... Sevgiler.  27.03.2007 0:39
 

Ellerine saglik, sevgili Nuray. Yaz, yaz, yaz. Cünkü bilardo efekti mutlaka yerini buluyor... Günbatimina yetisememen ve elbette balici genc (ben hic denk gelmedim) cok üzdü beni. Otobüs soförü falan aslinda cok siradan seyler bizde. Su demisken, onu da diyeyim: MB'a geri döndügümde ilk yazacagim konuydu, sen dedin vazgectim. Baska baglamda olacakti, ama yine de vazgectim. Yazi biriktiriyorum günün birinde dönersem diye. Manyakca durumlar var be Nuray. Sevgiler sana.

pirmete 
 25.03.2007 23:45
Cevap :
Sensiz MB'nın tadı olmuyor Pirmete. Bir an önce dönmeni diliyorum. Şu manyakça durumlar da çok ilgimi çekti doğrusu. Sıkma canını, sen nasıl olsa hakkından gelirsin. Sevgiyle kal.  27.03.2007 0:42
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 37
Toplam yorum
: 138
Toplam mesaj
: 34
Ort. okunma sayısı
: 1470
Kayıt tarihi
: 26.08.06
 
 

1958 doğumluyum, İzmir'de yaşıyorum. 17 yıl gazetecilik yaptım ve emekli oldum. Şimdi babamın kurduğ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster