Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '21

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Nasıl Üretilir Macerası

Çok hoşuma giden bir haberle geldim! Daha önceki yıllarda sizlere bir bal üreticisinin ambalajındaki kod uygulamasından bahsetmiştim. Tabi bunu eski okuyucularım bilir yıl 2017. ( Sanki 90’lardan bahsediyorsun be özgecim.) O yıla göre etkileyici bir uygulamaydı, balın üzerindeki kodu girerek hani çiçekten yapıldığını ve daha birçok ayrıntıyı öğrenebiliyordu tüketici.

Bu hafta bahsedeceğim uygulama ise çikolatada!

Hepimizin yakından tanıdığı bir çikolata üreticisi çikolatalı gofret ambalajının üzerine karekod yerleştirmiş. Bu karekodu okuttuğunuzda o ürünün “Nasıl üretiliyor? “videosu karşınıza çıkıyor.  Yaklaşık 3-4 dakikalık bu videoda ürünün üretim aşamasındaki serüvenine katılıyorsunuz. Bunu her ürün için deneyebilsek ne kadar tatlı olurdu değil mi?

Bizler her tükettiğimiz gıdayı ısırırken “Acaba bunu nasıl üretiyorlar?” sorusunu en az 1 kere aklımızdan geçiriyoruz illaki. “Aman yok, ben yediğime bakarım nasıl üretilmişse üretilmiş kızım” diyen teyzelerimiz amcalarımız da vardır biliyorum ama genel itibariyle merak ediliyor bu bir gerçek. İlerde tüm gıdalarda bu tarz karekod ya da benzer uygulamalar olacağını düşünüyorum. Üretimdeki şeffaflık ve tüketicinin ilgisini çekmesi açısından hem orijinal hem de tatlı bir fikir!

Öncelikle siz tüketiciler adına bu çikolata üreticisine, sonrasında ise bu haberi bana ulaştıran ve her an gıda sektörünün takibinde yetiştirdiğim değerli öğrencilerimden Ecem’e teşekkür ederim.

Sağlıkla Kalın!

Not: “Aranızda hala üretimi izlemeyen var mı?”

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..