Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '14

 
Kategori
Siyaset
 

Nasıl zenginleşilir?

Başlığı böyle koyunca sanmayın ki bu işin formülünü biliyorum.

Gerçi bilsem söyler miydim o işin bir yanı ama yaşları 50 civarında olanlar hatırlar…

Eskiden pazaryerlerinde kurulan bazı tezgâhlarda “10 derste nasıl zengin olunur.” türünden kitaplar satılırdı.

Bilmiyorum o kitapları okuyanların içinden bu işi başarabilen var mı? Ancak bir şeye eminim ki…

O kitapları satanlar demiyorum…

Basanlar kesinlikle zengin olmuştur.

Tabi amacım sizlere zengin olmanın yollarını anlatmak değil…

Burada işin bir yönüne dikkat çekmek istiyorum

Yıllar önce okuduğum “Bir ekonomik tetikçinin itirafları.” Adlı kitapta konu edilen bir olay var ki…

Kitaba kadar geçtiğine göre bir anlamda gelenekselleşmiş bile denilebilir…

İşte o kitapta…

İki tetikçi aralarında konuşuyorlar…

Ekonomik tetikçi falan deyince sanmayın ki bunlar elinde silahla suikast yapan kişiler…

Değil tabi…

Bunlar genelde Dünya Bankası gibi ülkelere kredi veren çeşitli kuruluşların uzmanları…

Ve olay bizimki gibi gelişmekte olan bir ülkede yaşanıyor

Genç olan diğerine diyor ki :

“Ülke yöneticileriyle bir türlü görüşemiyorum, kabul etmiyorlar ne yapacağımı bilemiyorum.”

Diğeri yanıt veriyor…

Diyor ki : “Eğer bir ülkede bu konuda sorun yaşıyorsan, o ülke yöneticilerine iş makinesi hediye edeceksin… “

“Ve elbette sürekli iş…”

“Çocuklarını da Amerika’da okutacaksın…”

Yani eğer siz kafanızda bu anlattığım konuyla ilgili olarak bazı ülke yöneticileriyle benzerlik kurmaya çalışıyorsanız da sorumluluk size ait…

Bu konuda insan merak ediyor…

Bizimki gibi sanayisi zayıf…

En borçlu ülkelerin yöneticileri, yapılan araştırmalarda dünyanın en zengin yöneticileri arasında yer alıyor…

Sizce bu işte bir gariplik yok mu?

Ülkenin nesi var, nesi yok satılırken…

Yani memleket günden güne yoksullaşırken…

Bir de bakıyorsunuz ki…

Devleti yönetenler lüks içinde yaşıyor…

Servetlerine servetler konduruyor…

Bu durum belki ilk başta size bir çelişki gibi gelebilir ama aslında değil…

Brendan Martın’ın özelleştirme adlı bir kitabında konuyla ilgili aynen söyle yazıyor ki ben onların yalancısıyım…

“Her kamu kuruluşu özelleştirilip yabancılara satıldığında o işten sorumlu olanların hesaplarına çok ciddi oranda komisyon yatırılır…”

Bakın bizde de öyledir demiyorum ama…

Birileri geliriyle bağdaşmayacak ölçüde zenginleşmişse, nedenini kanıtlamalı diye düşünüyorum…

Atalarımız yıllar öncesinden boşuna uyarmamış;  ”Çok laf yalansız, çok mal haramsız olmaz.”

Ne dersiniz, Doğru değil mi?

26–12–2013

Nusret KEBAPÇI

 
Toplam blog
: 207
: 398
Kayıt tarihi
: 07.07.06
 
 

Ben Ankara'da yaşayan kendi halinde okur yazar  bir öğretmenim...     ..