Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '16

 
Kategori
Kitap
 

Nasrettin Hoca da çok eşli imiş.

Nasrettin Hoca da çok eşli imiş.
 

 Bu yıl 70 yaşımı dolduruyorum. Yazımı okumaya başlayanların daha nice sağlıklı yıllar dediğini duyar gibiyim. Yaşımı belirtme amacım sizlerden bu temenniyi almak değil oysaki. Gene de iyi dilekleriniz için çok teşekkür ederim.

 Gelelim yaşıma. 5 Yaşında okuma öğrendim ve o günden bu yana yüzlerce Nasrettin Hoca öyküsü okudum. Bu geçen 65 yılda okuduğum Nasrettin Hoca öykülerinde hiç rastlamadığım bir ayrıntıyı bugün öğrendim.

  Meğer Nasrettin Hoca da çok eşli imiş. Şimdi diyeceksiniz ki o devirlerde bu çok normal. 1923 Yılında Türkiye Cumhuriyeti kurulduktan sonra kabul edilen Medeni Kanun ile tek eşlilik ve resmi nikah kabul edildi.Ondan önce erkekler 4 kadına kadar evlenip, sadece bir Boş ol kelimesi ile boşanabiliyorlarmış. Dolayısı ile Nasrettin Hoca'nın yaşadığı dönemde birden fazla eşi olması normal dediğinizi işitiyorum.

  Aslında konumuz Nasrettin Hocanın yaşadığı dönemdeki çok eşlilik değil. Bu konunun halen okullarımızda 8 yaş üstü çocuklara öğretmenleri tarafından tavsiye edilen kitapta yer alması.İlk Öğretim çocukları için basılan ve okullara dağıtılan 'Nasrettin Hoca ile Düşünmeyi Öğrenmek 'adlı kitabın'Seçme ve fark etme'bölümünde yer alan'İki Eş' adlı öyküde Nasrettin Hoca iki teyze kızı ile evli bir adam olarak anlatılıyor.Ayrıca kitapta 'Nasrettin Hoca iyi bir koca  mıdır' ve ' Nasrettin Hocanın verdiği cevap iki karısını da mutlu eder mi?'diye sorular da yer almaktadır.

 Ben bugüne kadar okuduğum Nasrettin Hoca fıkralarında böyle  bir olaya rastlamadım. Sanırım okuyanlarımız da rastlamamıştır.

 Gencecik beyinlerde çok eşliliği sevimli gösterecek bu öyküler çağdaş Türkiyenin aile yapısına aykırıdır.Böyle bir kitabın ilköğretim okullarında tavsiye edilmesi büyük bir hatadır bence.

 Zaten çocuklarımız televizyon dizilerinde bol bol şiddet, çok eşlilik ve diğer konularda  örnekler izleme imkanı buluyorlar. Hiç değilse okullarımızda bu konuya karşı hassas davranalım.

 Ben yıllarca çocuklarıma okutacağım kitapları önce kendim okudum ve daha sonra çocuklarıma verdim okumaları için. Benim bir fert olarak kendi çocuğuma karşı gösterdiğim bu hassasiyeti Millli Eğitim Bakanlığı yetkililerinin de gösterdiğini ve denetimden geçen kitapların okullara tavsiye dildiğini sanıyorum.

 Çocuklarımız bizim en kıymetli varlıklarımız ve onların gelişimleri çok önemli bizler için.

 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..