Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Natasha 'hükümetler suçludur' dedi, hayranları galeyana gelip göbek attı

Natasha 'hükümetler suçludur' dedi, hayranları galeyana gelip göbek attı
 

Natasha Atlas. Adı geçince durup bir derin nefes aldığım sanatçılardan.

Ünlülere öykünme yaşımı çoktan geçtim ama Atlas’ı her izleyişimde, acaba diyorum ‘acaba bu kadar karizmatik bir kadın olabilmek için yapabileceğim bir şeyler, hala bir şansım var mı?’

Dünya müziğinin önemli temsilcilerinden biri olan Natasha Atlas’ın başarısı, sahip olduğu Belçikalı, Mısırlı, Filistinli, Arap, İngiliz, Müslüman, Hristiyan, Yahudi kimliklerini yaptığı müziğe taşımasından kaynaklanıyor.

Bunda herkes hem fikir.

Peki karizması?

Genç kuşağın da ikonu oldu

Atlas’ı geçtiğimiz hafta sonu Matine 216’da izledik. 20 yaşındaki iki arkadaşımla, tüm programlarımızı iptal edip, son dakika biletleriyle konsere koştuk.

Ben, genç kuşağa ‘Natasha Atlas’ı tanıtacak olmakla gizlice gururlanırken, salonu dolduran izleyicilerin yaş ortalamasının da 15 ile 65 arasında değiştiğini fark ettim.

Sadece orta yaş kuşağında değil, gençler arasında da ‘etnik müziğin ve dansın’ simgesi haline gelmiş Natasha.

Son izlediğimden bu yana epey kilo almıştı. Üzerine geçirmiş gibi duran sıradan bir kıyafet ve beline bağladığı şal ile sahneye çıktı.

Şarkılarına başladığında salona yayılmaya başladı dalga dalga karizması sanatçının.

Sıra o meşhur dansına geldiğinde, an’ı dondurdu adeta.

Atlas’ın dansı; oryantal dansın gerçek bir sanat olduğunun, kadın bedeniyle ahengini, orijinal haline sadık ve hakkıyla icra edildiğinde kadını değil basitleştirmek, yücelttiğinin kanıtı gibi.

Son derece ciddi bir yüz ifadesiyle kıvırıp, göbek atarken Atlas, Ortadoğu’nun binlerce yıllık tarihinin ve kadim kültürlerinin rüzgarını estiriyor ve ‘bu toprakları iyi tanıyın’ mesajı veriyor.

En sevdiğim albümü Ana Hina’nın birbirinden ritmik parçalarıyla salonu dans ettirmeye başladı.

Sıra, turnesine çıktığı son albümü Mounqaliba’nın hit parçasına geldi.

Atlas, parçanın ‘biraz politik’ olduğunu ve sözlerinin ‘tüm hükümetler suçludur’ anlamına geldiği belirtti.

Mesaj ciddiydi ama salon kopmuştu bir kere.

Hiç gocunmadan, kendimizi Ortadoğu’nun ritmik ezgilerine bırakarak, Wikileaks’le bir kez daha ortaya dökülen ‘bildiğimiz gerçeğin’ eşliğinde göbek atmaya devam ettik.

Atlas’ın son albümünün müzikal ekseni Doğu’ya iyice yaklaşmış.

Bu kez daha politik daha isyankar.

Değerlerin yitirilişine, iktidarların yalanlarına, maddi hırsların ruhlarımızı ele geçirmesine isyan ediyor.

Konser sonunda, Atlas’ın karizmasının da şifrelerini çözdüm sanıyorum:

Doğulu ve batılı.

Genç ve yaşlı.

Seksi ve tombul.

Soğuk ve sempatik

Politik ve ritmik.

Anadolu Yakası daha iyisini hak ediyor!

Fenerbahçe Faruk Ilgaz Tesisleri içindeki Matine 216’nın ‘Anadolu Yakası’nın Babylon’u olma iddiasıyla yola çıktığını duyduğumda çok heyecanlanmıştım. Her gün köprü trafiğine mahkum olan, hafta sonları da aynı çileyi eğlenebilmek için çekenlerdenseniz Anadolu Yakası’nda kaliteli bir mekanın açılma ihtimali sizin de başınızı döndürür.

Natasha Atlas konseri nedeniyle ilk kez gittim Matine 216’ya.

Uğradığım hayal kırıklığını tarif edemem.

70’li yıllardan kalmış havasında, köhne bir salon, varoşlardaki düğün salonlarını andıran bir sahne ve dekorasyon, bozuk ışık ve ses düzeni, fosur fosur sigara içilen lobi, tuhaf koruma görevlileri.

Matine’ciler belli ki iyi niyetle yola çıkmışlar ama acilen işletmecilik anlayışlarını acilen düzeltmeleri lazım.

Bu şekilde sanatçıya da, izleyicilere de haksızlık ediyorlar.

twitter/suleyucebiyik

syucebiyik@gmail.com

 
Kayıt tarihi
: 16.07.10
 
 

Milliyet Yazar..