Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mart '07

 
Kategori
Kent Tarihi
 

Naylon hafız

Naylon hafız
 

Yeni İnebolu Gazetesinin son sayısında bir teşekkür ilanı gördüm. İlanda, hastalığı sonrasında kendini arayan eş, dost ve tanıdıklara teşekkür ediyordu. Son satırda önce adını ve sonra parantez içinde (Naylon Hafız) diye yazmış (1).

İnebolu’da herkes onu Naylon Hafız olarak tanır. Evimizin yakınındaki Yeni Cami’nin müezziniydi ve yıllarca ezan vakitlerinde sesini dinledik. Her vaktin ezanını güzel sesiyle doğru makamında okurdu (2). Sabah ezanını saba makamında okurken uyanıksanız, inanışınız güçlü olsun veya olmasın mutlaka etkilenirdiniz, makamın duygusallığından ve Naylon Hafız’ın sesinin ahenginden.

Naylon Hafız’ın “naylon” lakabının çıkışıyla ilgili duyduğum iki rivayet vardır. Birincisi ve en çok konuşulan, naylon gömlekleri nedeniyle bu adın verildiği söylenir. İlk naylon gömlekler çıkıp moda olunca, zaten çok şık giyinen Hüseyin Hoca bu gömlekleri ilk giyenlerden olmuş bizim oralarda. İkinci rivayet çok şık giyindiği için “naylon” denildiğidir. Kendisi de “Naylon Hafız” adını heryerde kullandığı için ben de yazımın başlığını çekinmeden “Naylon Hafız” olarak yazdım.

Naylon Hafız’ı yetmişli yıllarda da takım elbisesi, naylon gömleği ve kravatıyla bisikletinin üzerinde görürdüm, 2006 yazında da yine aynı şıklıkta bisikletini üzerindeydi.

Naylon Hafız, İnebolu önemli kişilerinden biridir. İnebolu’da Kızılay başkanlığı yaparken, yardım toplanması ve dağıtılması konusundaki özenini hep takdir ettim. Asıl takdir edilmesi gereken özelliği aydın bir din adamı olmasıdır. İnsanları inanışına göre sınıflamayan, herkesle her ortamda diyaloga girebilen, hoşsohbet, örnek bir din adamıdır, Naylon Hafız. Eski sağlığına bir an önce kavuşup bisikletinin üzerinde görmeyi diliyorum. İnebolu’ya gittiğimde Naylon Hafız'la bir röportaj yapıp burada yayınlamak istiyorum.

(1) Hüseyin Çınar, İnebolu Yeni Cami emekli müezzini, İnebolu Kızılay Derneği başkanı
(2) Sabah ezanı: Saba makamı, Öğle ezanı: Rast makamı, İkindi ezanı: Hicaz makamı, Akşam ezanı: Eviç, Segâh makamı, Yatsı ezanı: Uşşak, Beyati makamlarında okunmalıdır. (Yalçın Bayer: Ezan huzur vermelidir. http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/4898468.asp?yazarid=42&gid=61)

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..