Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '16

 
Kategori
Kitap
 

Ne bir eksik, ne bir fazla; Sarıgül'e mektup

Günlüğüm; Sarıgül’e mektup... Ne bir eksik, ne bir fazla.
 
Sevgili Sarıgül Kitabınız evde arşivimde durmaktaydı. Derken sizinle tanışmak Muğla'da daha keyifli ve hoştu. Yani sizi kitabınızdan önce tanımış oldum. Şimdi kitap mı? 2014'te almışım sanırım. Geçen geceydi, kitaplığımda hangilerinden devam etmeliyim, derken elimin altına, başucuma 3 kitap seçtim.
 
Önceki bitirdiğim elbette Sarıkamış'la ilgiliydi. “Ne bir eksik ne bir fazla Mustafa Sarıgül.” Kıbrıs Turgut Özakman'dan. Birde yöresel “asmalı salıncak”. 3 kitap ayırdım. Önce hangisi derken, heyecenla çok geciktirdim Sarıgül'ü okumalıyım, diye oturdum gece yarısı.
 
Gece yarısı kitap okumayı pek severim. El ayak çekildiği saatlerdir. TV den radyo 3 açtım mı değmeyin keyfime gece nehir gibi akacaktır. Yıldızlar yağacaktır erkenden.02.30'a dek okurum alamam kendimi sayfalarından, notlarım başka türlü.
 
İşte böylesine heyecan yüklü saatlerin içerisinde o denli gerçekçi, o denli öz yaşam öykün sade, içten. Herşeyi gizlemeyerek hayatın çırpılarından da dem vurarak. Öyle çok içinde buldum ki kendimi, iki gece yarısında bitti.
 
Erzincan'ın havasında buldum, Şişli'nin bugünkü siyasal ve sosyal konumuna gelişinin o temellerini, alınterinizi, emeklerinizi okudum. Sabah muhakkak saat 06 'da kalkışınız. Hayatınızın akışı. Kendimce düşündüm. Demokrasilerde küsülmez demiş ya, Türkiye'nin bir lideri. Size bu lafım)).. O emekliler evi ne de çok güzel düşünülmüş bir projeye imza atmışsınız. Gerçekten dünya konjonktürünü algılamışsınız.
 
Şimdi bir de o sizin yaylaların havalarına dönersek. O babaanneniz demek ilk defa duydum. Ne çok ilgimi çekti. Etin üstüne un serper, güneşe koyar kuruturdu. Ya çocukluğunuzda buzdolabı mı var? Kışın da ıslatır, pişirirdi. Peki şimdi Ege'nin yaz sıcağında bu yapılsa ne olur acaba diye düşündüm ?
 
Kitabınızın temalarına gelirsek; Gençlere siyasal gelecek için iyi gerçekçi, çalışkanlığı esas alan bir kitap "Ne bir eksik, ne bir fazla"." Özyaşam öykünüzden, gerçekçilikten, siyasal koşudan sapmadan bugünlere(şimdi yeniden başlamak:)))
 
Gerçektir ki siyasal yaşam için bir tek şey göze çarpar, "lider özellikleriniz o fevkalade". Gürlemeyin öyle, durun biraz!!! O liderdir. Herkes gibi tesbit. Kimileri saklasa da, söylemek istemese içinden geçirse de dosdoğru eğilmeden, bükülmeden söylemek gerek. Siyasal yaşam ve saklamayarak, sakladıklarının ardında bir tavrım olmaz derim, kendim için.
 
İşte öyle. Evet, ne çok, ne çok gecikti CHP nin hayata geçmesi Sarıgül. Vehbi Koç'la buluşmanıza dek herşeyi inceden inceye okudum. Ali Topuz elmanın yarısını geçememiş, geçseydi keşke. Şimdi size orada katılmadığım şey şudur.
 
Siz de farketmişsiniz ancak sonra. Zılgıt yedikten sonra. Baykal değildi dallarının eğilip yeryüzünü saracağı gün.
 
Ve bitirirken dallarının eğilip yeryüzünü saracağı gün için tüm başlangıçlar yeni ufuklar demektir. Ufukların ardından saklı nice güzellikler.
 
Size güzelliklerle dolu yaşam diliyorum, sevgilerimi yolluyorum.(N.K)
 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..