Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Aralık '13

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Ne bulduysam koydum Salatası

Ne bulduysam koydum Salatası
 

Akşam yemeklerinde ve pazar kahvaltılarında sofraya ailecek oturulması benim için çok önemli. Hatta takıntı haline bile gelebiliyor zaman zaman. Çocukluğumda kendi ailemden gördüğüm ve bende alışkanlık haline dönüşmüş bir ritüel diyebiliriz bu durum için. Hatta bazen eşimle ufak tefek, tatlı atışmalarımız bile oluyor benim bu inadım yüzünden. 

Bazen de  işten geç geldiğim ve ev halkının çok acıkıp beni bekleyemeden yediği akşamlar oluyor tabii ki Ne de olsa evde büyüme çağında olan genç bir delikanlı adayımız var :))   Hal böyle olunca ben de eve gelince ufak tefek birşeyler atıştırarak durumu geçiştirmeye çalışıyorum. Aslında itiraf etmem gerekirse bu durum benim için hem zaman tasarrufu sağlıyor, hem de daha az yemiş oluyorum. Ama dediğim gibi yine de her zaman böyle olmasını tercih etmem çünkü akşam sofrayı hazırlayıp hep beraber yemeğe oturmak çok zevkli ve vazgeçilemez bir alışkanlık benim için.

Geçen akşam yine eve biraz geç gidip de herkesi yemeğini yemiş, kendi halinde takılıyor bulunca başımın çaresine bakmaya karar verdim. Halihazırda ocağın üstünde bulunan tarhana çorbasının yanına salata yapmaya koyuldum. Biraz ondan, biraz bundan derken tamamen doğaçlama, güzel,keyifli bir salata çıktı ortaya. Hatta eşim bile salatamı kıskanıp ortak olmaktan geri kalmadı.

Salatada ne vardı derseniz işte malzemeler:

Önceden yıkanıp kurutulmuş ve kurutma kabının içinde unutulmuş birkaç yaprak göbek salata

Bir akşam önce diğer yarısı tüketilmiş yarım avokado

İri doğranmış bir adet beyaz turp ( biz salatalarımızı iri parçalı seviyoruz )

Pazar günü gelen misafirlere yapılan kanepeler için alınmış hindi salamdan 3 dilim

Ufak bir parça az yağlı beyaz paynir.

Nar ekşisi- ev yapımı ( İskenderun'lu bir arkadaşım annesi ile yapıp gönderdi )

Çok az limon suyu

Zeytinyağ

 

Mutlu haftasonları :))

 

 
Toplam blog
: 52
: 1959
Kayıt tarihi
: 24.08.13
 
 

39 yaşındayım. 7 yaşında bir oğlum var. Muhasebe, finans, dış ticaret işleri ile meşgulüm. ..