Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ekim '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Ne ekerseniz onu biçersiniz, dürüst olmak önemlidir

Ne ekerseniz onu biçersiniz, dürüst olmak önemlidir
 

Dürüstlüğün öğretilmesi gerekmektedir.

İnsanoğlu doğduğunda sonsuz iyi, sonsuz kötü olmaya açık olarak doğar.

Sonra ergenlik dönemine kadar ailesinin ve toplumun, okuduğu okulların etkisi ve daha sonrada kendi tercihlerine göre doğrular ve eğriler arasında yolunu çizer. İyi biri de, kötü biri de olabilir.

Yaratılışında, melek gibi masumdur insan. Daha sonra hayatın acımasızlığı karşısında kendi haline bırakılırsa, bilinç altındaki saldırganlık, bencillik, cinsellik gibi dürtülerin etkisi ile canavarlaşabilir.

Düşünün biri var. Hemde evlenmeyi düşündüğünüz, değer verdiğiniz biri.

Deniz kenarındasın, hava güzel telefonla konuşuyorsunuz.

Deniz kenarına “Bende geliyorum” diyor. Gelmeyince iki saat sonra arıyorsun.

“Ben alışveriş yapıyorum, buradan da eve döneceğim.”diyor.

Ya da “Yarın akşam yemek yiyelim”diyor. Sende o günkü randevularını, işlerini ona göre ayarlıyorsun. Aynı gün yemekten önce arıyorsun,

“Bir arkadaşım gelecek eve, bilgisayarda yarına kadar halletmem gereken işler var” diyor.

“Ben bugün için randevularımı, işlerimi ertelemiştim” diyorsun. “Sonra konuşuruz” diyor.

Ya da doğum günü geliyor. Kendisi “Şu saatte buluşalım, kutlayalım” diyor. O saatte arıyorsun “Çarşıdaydım, ama ben buradan eve dönüyorum”diyor.

Siz de bu kişinin ne yapmaya çalıştığını anlayamıyorsunuz. Zaten bu kaprisler, yalanlar dolanlar, o kişiyi gözünüzde bitiriyor. Kendi kendinize, değer verdiğiniz bu kişiyle nasıl “evlenmeyi” düşündüğünüzü sorguluyorsunuz. Nitekim, onu yanlış tanıdığınızı anlıyorsunuz. Ne büyük bir hataya ramak kaldığınızı da anlamış oluyorsunuz.

Başkaları bunları yapsa da, bunlar yine de sizin dürüst olmamıza engel değildir. Bence kendiniz olmanın temel şartı da dürüst olmaktır.

Unutmayın, dürüst olmak, insan olmanın en büyük erdemidir.

Ne ekerseniz onu biçersiniz.

Dünya bir aynalar evrenidir. Siz kendinizle dürüst olup, samimiyeti yaşadıkça ve size diğer insanlardan gelen yansımalarda dürüstlük ve samimiyet olacaktır.

Şunu bilin ki, yukarıda dediğim gibi dünya bir aynalar evrenidir ama o ayna size, sizden başkasını göstermez.

 
Toplam blog
: 718
: 2690
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

Tıp alanında doktor olarak çalışmaktayım, beyin cerrahi uzmanıyım..