Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '12

 
Kategori
İnternet
 

Ne işin var sosyal medyada?

Ne işin var sosyal medyada?
 

Bir önceki yazımda twitter, facebook vb. araçların, iletişimin evriminde nasıl hayatımıza girdikleri ve ne kadar geniş bir kullanım alanına sahip olduğundan bahsetmiş, teknolojideki dönüşüm ve zamanlarımızın daralması gibi etkenlerin bu gelişmeleri nasıl etkilediğine değinmiştim.

Pek tabii ki sosyal medyayı oluşturan bu araçlar adından anlaşılacağı gibi birer “medya” aracı. Bildiğimiz gibi medya herhangi bir bilgiyi, o bilgiyi ulaştırmak istediğimiz kişilere aktarmaya yönelik olarak işitsel ve/veya görsel araçların kullandığı bir bütün. Bu bütün içinde televizyondan, radyoya, gazeteden, dergiye kadar birçok klasik araç var.

İşte son yıllarda bu araçlara bilgisayar (PC), cep bilgisayarı (PDA) ve en önemlisi internetin yaygın olarak kullanılmasının eklenmesiyle birlikte sosyal medya kavramı hayatımıza girmiş bulunmakta.

Peki Nedir Bu Sosyal Medya?

Bloglar, sosyal ağlar, forumlar,  mikro bloglar, sohbet siteleri vb. bireysel ya da kurumsal tüm kullanıcıların birbirleriyle bilgi paylaşmasını sağlayan siteler ve uygulamalar sosyal medya araçları olarak karşımıza çıkmaktadır . Bu sayılanlar aracılığıyla tüm kullanıcıların internette birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımlar da sosyal medyayı oluşturmuktadır.

Dışarıdan ilk bakıldığında bireyler arasında gerçekleşen küçük sohbetler gibi görünmekle birlikte, paylaşıma konu olan “bilgiye” ulaşan ve onu yeniden paylaşan kullanıcı sayısı arttıkça sosyal medyanın gücü daha da ön plana çıkmaktadır.

Örneğin satın alıp, kullandıktan sonra şikayetçi olduğunuz bir ürünle ilgili sosyal medyada yapacağınız bir paylaşımın “yayılma hızı”, birçok işletme için önemli bir tehdit unsuru olmakla birlite faydalı bir ürünle ilgili bilginin hızla yayılması durumu da önemli fırsatları beraberinde getirmektedir.

Sosyal Medya Havuzuna Birileri Sizi İtmeden Kendiniz Girin!

Özellikle mevcut bilginin büyük bir hızla geçerliliğini sürekli yitirdiği böyle bir çağda herhangi bir değer üretip bunu paylaşmak isteyen bir kurumun ya da bireyin sosyal medyanın gücünü yadsıması mümkün olamayacağı gibi, bu ortamdan uzak durmaları da oldukça zor olmaktadır. 

Bu dönüşüme bir de markalaşma, şeffaflık, marka değeri yaratma, güven, kişisel marka olma, bilgiye hızlı erişim, rekabet gibi kavramları eklediğinizde sosyal medyanın önemi biraz daha anlaşılır hale gelmektedir.

Pazarlama sistematiğiyle değerlendirdiğimizde, yarattığınız değere talip olacak paydaşlarınıza ulaşmanın belki de en sade ve samimi yolu olabilecek bu medyayı bilinçsizce kullanmak aynı zamanda riskleri de ortaya çıkarmaktadır. Çünkü sosyal medyayı kullanmaya başlamadan önce dikkat edilmesi gereken önemli bir nokta bu aracı nasıl ve ne amaçla kullanıyor olduğunuzdur. Eğer bu vb. soruların cevabını sorgulamadan, cevaplarını veremeden bu oluşum içinde yer almaya çalışıyorsanız, çabalarınız en iyi ihtimalle boş vakit eğlencesi olacaktır.

Bu konunun detaylarını sonraki yazılarda birlikte tartışmaya devam edeceğiz…

İlgili yazılar: İletişim Face'den ve Twit'ten mi ibaret?

Medya Savaşlarından En Az Zararla Çıkma Rehberi

http://twitter.com/#!/ikayral

 
Toplam blog
: 64
: 810
Kayıt tarihi
: 07.07.10
 
 

www.ibrahimkayral.com ..