Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ekim '06

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Ne istediğini bilmeyenler hep olacak

Ne istediğini bilmeyenler hep olacak
 

Şirketlerde herkesi etkileyecek çalışmalar yapılacağı zaman herkesin görüşü yada istekleri alınmaya çalışılır. Böylece etkin bir planlama yapılarak hem maliyetler kontrol altında tutulmaya çalışılır hemde doğru iş yapılmaya çalışılır.

Canan duyduğuna inanamıyordu. Teknik bölümün başı olarak tüm şirketteki yazılım ve donanımlarla ilgili prosedür ve düzenlemeleri yapmaya başladığı anda önündeki kaos’u görmüştü. Bir süre sonra bütün birim müdürlerinin gelip kafasını şişreceklerin tahmin ediyordu.

Belki de güneye gidip bir kafe açmanın tam sırasıydı ama buda çok kolay bir karar değildi. Ya bu işi doğru dürüst yapmanın bir yolunu bulacaktı yada bu işi yapmayacaktı.

Aslında işin başına tüm birimlere çok basit bir form göndermiş ve kimin neye tam olarak ihtiyacı olduğunu iki satır karalamalarını istemişti. Böylece planlamasını yapmıştı. Ama o formu gönderdiğinde yeterince ciddiye alınmadığı için geçiştirilerek doldurulmuş şimdi tam sistemin kurulma aşamasında herkes tüm dikatini bu işe verip tüm gereksinimlerini değiştirmek istiyorlardı.

İnsanlar her zaman ne istediklerini bilmezler, ama eğer biraz çaba gösterirlerse ileride neye ihtiyaç duyabileceklerini az çok kestirebilirler.

Ertesi sabah aklına çok hoş bir fikir gelmişti:

Kabullen
Bir problem olduğunu önce kabullenmek gerekiyordu. Halbuki bugüne kadar hep doğru yaptığını ve diğerlerinin hatası yüzünden sıkıntılar yaşandığını düşünüyordu. Şimdi hep doğru yaptığı işi yaparken taktığı şapkayı çıkarıp müşteri şapkasını takacaktı.

Pareto Prensibi ile bekleyecekti
Pareto prensibi (80/20 kuralı) problemlerin %80’ini işlerin %20’sinden kaynaklanır demektedir. Bu projede en büyük sıkıntı toplam 20 birimin 4’ünden kaynaklanmaktaydı. Eğer bu 4 birim problemini giderirse zaten büyü koranda rahatlayacaktı. Ancak bu birimlere özel ilgi göstermesi belki ziyarette bulunması gerektiğini anlamıştı.

Düzeltici önlemlerdense önleyici önlemler almak
Aslında yangın söndürücü alıp yangın çıkarsa söndürmek yolunu seçmektense yangın çıkmaması için önlem almak yeğdir. Bu formları dolduracak olanlara ve talep yapacaklara neye ihtiyaçları olduğunu kavratacak bir eğitim yada yol gösterme çok daha iyi olacaktır.

 
Toplam blog
: 578
: 5372
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Superonline danışmanlık, İktisat Bankası' nda ilk palm bankacılığı uygulaması, 5 yıl Garanti E-Ticar..