Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
Okunma Sayısı
103
 

Ne ödersen öde memnun olduğun kadar ödemişsen hesap doğrudur

Ne ödersen öde memnun olduğun kadar ödemişsen hesap doğrudur
 

Ürün ya da hizmet satın alındığında fiyatın ucuz ya da pahalı olduğu söylenir. Şikâyet de vardır memnuniyet de. Normal görülen bu durumda kandırılma hissi üzerinde durmak gerekiyor. Kendisinden yüksek ücret alındığını yani kandırıldığını düşünenler bunu açıkça söylerler yahut içlerinden kızarlar.

Ürün ya da hizmeti sunanın kandırması da müşterinin şikâyeti de “Bu iş böyledir, kabullenemiyorsan yapma” mantığıyla önemsenmez ama her gün hepimizin karşılaştığı bir durum.

Satıcının kandırması ya da müşterinin şikâyet etmesi kanıksaanmış, kabullenilmiş… Satıcı kandırır, müşteri her şeyden şikâyet eder ön yargısı hepimizde var… Ama aslında bunlar bizi (belki hizmet sunanları da) rahatsız ediyor, aldığımız ürün/hizmet burnumuzdan geliyor; “Satıcı kandırmasın, müşteri de her şeyden şikâyet etmesin”

Satıcı (ürün ya da hizmeti sunan) tarafından kandırıldığınızı ve de bazı müşterilerin haksız ve gereksiz yere şikâyet ettiklerini anlarsınız. Yapacağınız tek şey kandırıldığınızı düşündüğünüz yere bir daha gitmemek. Ama her yere bir defa gidip o gidişinizde de kandırılırsanız başka başka satıcılar tarafından olsa da yine de sürekli kandırılmış olursunuz. On defa kandırıldıktan sonra kandırılmayacağınız yeri bulmuş olursunuz.

Bazı müşteriler düşünmeden fiyatı pahalı bulurlar. Ödediğin para memnuniyetin kadar değilse haklısın. Memnun olduğun kadar ödemişsen az olsun çok olsun konuşma hakkın yok. Bazen memnun olursun ama fiyat yine de pahalı gelir, ürün ve hizmetten memnun olmama rağmen daha ucuz olmalıdır. Ve insanlar en çok böyle aldatılırlar. Satıcı müşteriyi memnun eder ama karşılığında Arjantin’i ister.

Memnun olunmayan ürün ve hizmet bedava olsa da pahalıdır. Üstelik buna rağmen bir de yüksek ücret alırsanız o müşteriyi bir daha dükkânınızda göremezsiniz ki bu kapkaç ticareti çok yaygındır; “Her geleni bir kere çarpsam yeter…”

Memnun olduğunuz ve memnuniyetiniz ölçüsünde para ödediğiniz zaman pahalı oldu diye sızlanmanız ayıptır, “Paranı seviyorsan gelme kardeşim…”

Sanıldığı gibi her zaman müşteri haklı değildir. Bazen ürün ve hizmet sunanlara haksızlık yapılmaktadır. Onların ticari endişelerle müşterimi kaybetmeyim diye verdikleri mücadele (ekmek parası için katlanma) yürekleri dağlıyor! Kazıklanan biz olduğumuz için kendi derdimize düşmüşüz, insaf yani!

NAHİDE ÇELEBİ bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Valla ne yalan söyleyim hizmetten ya da üründen memnun olsamda olmasamda kasaya ödeme için geldiğimde beni bir afakanlar basıyor sormayın..Sanki kasada kim varsa o an parçalamak istiyorum;))) müşteri psikolojisi galiba;))) selamlar..

Selda Çakmak 
 13.02.2017 7:33
Cevap :
Ben de hiç sevmem hesap ödemeyi. Daha girer girmez yan kapı var mı kaçacak. Lakin hani ben otlakcıyım ya kadere bak nolur olur hep hesap bana kalır.Bir arkadaşım Aksaray'da beni yemeğe götürdü.Beleş diye tıka basa yedim.Adam ya kusura bakma sana yemek ısmarladım ama bende para yoktu demez mi...Adama dedim ya sonra verelim ya da mutfağı göster...Adam beni tanıyormuş. Vergi dairesinde ona yardım etmişim. Adımı bile söyledi. Benden olsun dedi.Yırttım, yoksa rezil olacaktım.   13.02.2017 22:10
 

Çoğu yer hizmetten uzaklaşmış ticari yönüne parasallığa bakıyor sonuç olarak da ne para ne müşteri ...memnuniyet aldığın hizmetin bedeli yüksek gelse de bir şekilde kapıyor bunu...

Tülay EKER 
 08.02.2017 13:40
Cevap :
"memnuniyet aldığın hizmetin bedeli yüksek gelse de bir şekilde kapıyor bunu" Benim de üzerinde durduğum burası...  09.02.2017 14:40
 

Merhaba Kerim Bey...Dışarıda yemeğe çıkıyorsanız; evde 1-2 liraya yaptığınız sucuklu ve kaşarlı tostu, en az 7.5 liraya yemeği göze almışsınız demektir...Sızlanmak beyhude...Selamlar.

cdenizkent 
 08.02.2017 12:25
Cevap :
"Dışarıda yemeğe çıkıyorsanız; evde 1-2 liraya yaptığınız sucuklu ve kaşarlı tostu, en az 7.5 liraya yemeği göze almışsınız demektir...Sızlanmak beyhude..." Yani arada çok fark var, olsun da bu kadar olmasın.  09.02.2017 13:07
 

Merhaba, %99 u Müslüman olan bir ülkede insanlar hiç birbirini kandırır mı? Sizin verdiğiniz örnekler sanırım başka ülkelerden :)) Saygı ve selamlar...

izmirli doksanyedi 
 08.02.2017 12:23
Cevap :
Güldürdünüz beni...  09.02.2017 14:13
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 4401
Toplam yorum
: 12062
Toplam mesaj
: 282
Ort. okunma sayısı
: 684
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster