Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '09

 
Kategori
Futbol
 

Ne olacak bizim bu ligin hali

Her hafta maçlardan sonra hep aynı olayları okumaktan inanın bana gına geldi. Her maçtan sonra hep aynı laflar dönüyor dolaşıyor ve yeni haftalarda yeniden karşımıza çıkıyor. Bakın dünkü maçtan sonra yaşananlar, hep aynı hep aynı. Ben de Galatasaraylıyım ama bunun hiç önemi yok, istediğim maçların sonunda hep bu boş muhabbetlerin içinde boğulmayalım. Maçların son düdüğü bir çalıyor aman Allahım yok hakem, yok başkan, yok Ahmet, yok Mehmet haklı. Arkadaşım amacımız güzel bir futbol izledikten sonra evlerimize dağılmak. Sahada her takıma karşı adil yönetim gösterilmesini ve gerçekten hak edenin puanını almasını istiyorum. Her hafta mutlaka birileri hep diken üstünde oturuyor. Ben onu istemem, bu hakemi istemem, o sahayı istemem falanda filan yahu kim ne istiyor. Tamam, anladık herkes kazanmak istiyor ama her kaybeden de diğerine ya da bir başka takıma laf atıyor. Vallahi ben bıktım. Şimdi gazete okuyorum bilen bilmeyen yorum yazmış, herkes bir hedef seçmiş sallamış yorumunu, böyle bir ortamın olduğu hiçbir yerde ne futboldan hayır gelir ne başka şeyden, etrafımıza bakınca da anlıyoruz zaten ne demek istediğimi. Düzgünce oturup adam gibi eğlenmek bile bizim milletimize haram olmuş. Eline her bilgisayarı alan ota toka kendince yorum yaparsa, halkın her kesimi hakemliğe, yöneticiliğe soyunursa olacağı da bu zaten. Kimse şaşmasın.

Normal sonuçla biten maçlarda bile akla hayale gelmeyecek laflar tribünlerden hep bir ağızdan yankılanıyor. Hakem bu elbette hata yapacak bizlerde bunu oyun içerisinde kabul edeceğiz. Hata yapacak derken de yanlış anlamayın, kimsenin kimseden hakkını çalmaya hakkı yok. Bende haksızlık olmasını istemem ya da birilerinin sahaya koyduğu emeği çalınsın. Bu tür olayların önüne geçmek için ise ilk önce karşılıklı oturup karalar almalıyız. Futbolun önde gelenleri, başkanları devlet yöneticilileri vb… Fakat gel gelelim sonuç alabilir miyiz? En başta takımlarımızın başkanları birbirine zıt, daha sonra herkesin geçmişten bellediği birkaç isim var onlara karşı da cephe alınıyor. Siyasiler ise getirim peşinde, onlar futbol ile uğraşacaklarına birbirlerini yemekle meşguller, böyle bir ortamda hakemlerde elbet birilerine uyuz oluyordur. İşte dostlar kısacası, sen bana ben sana o bana derken kendimizi güvensiz ve sevimsiz bir ortamın içinde buluyoruz. Ondan sonra da futbol ligimizden kalite bekleyelim. Oldu.

Futbolcularımızın hakemlere olan hareketleri de zaten seviyesiz. Her düşüşte kart beklerler ya da kızarak hakeme çullanırlar. Akşam olur bir sürü yorum yapan yerini alır Televizyonda başlar atıp tutmaya. Maç yorumlarken kullanılan argo ve dalaşmada işin cabası. Bu tür yorumcular hem sevimsizdirler hem de mahalle ağzı kullanıp birde tonla para kazanırlar. İsim vermiyorum artık kendinizde az çok biliyorsunuz. Eee, bu durumda ne yapacağız. Kim kimden yardım istiyor. “Deveye sormuşlar neden sırtın eğri? Diye Nerem doğru ki demiş.”Bizim ligimizin de ülkemizin birçok şeyi gibi doğru kısmı yok. Bazen umutlanıyoruz, aman diyoruz bu hafta ne güzel geçti sonra ise yine aynı boş muhabbetler başlıyor. Birde bu süper ligde yaşanan durum, düşünsenize diğer ligleri de Aman Allahım, düşman başına.

Dünkü maçı örnek versem mesela, biri diyor kara diğeri diyor beyaz, kime inanalım. Taraftar zaten kendine göre yorumunu yapıyor. Diğer takım taraftarları ağlamayın diyor. Bir hafta sonra bu sefer onların maçında bir olay olur bu sefer diğer takım taraftarları ağlamayın demeye başlarlar. Hakem iyi yönetim gösterse bile kaybeden hep suçu hakemde buluyor. Hakemlerimizin iyi niyetli olmadığını söyleyeceğim ama öyle hatalar yapıyorlar ki yani artık maç maçlıktan çıkıyor. Dünya liglerinde de elbette onlarca hata yapılıyor ama tepkiler bizde ki kadar uçlara çıkmıyor. Hakemleri zaten maçtan evvel öyle bir stres sarıyor ki gel de maç yönet. Hakemlerimizin içinde yetersiz isimlerde var onları da böyle stresli ortamda göreve verdikleri zaman başlıyorlar saçmalamaya. Baksanıza dünyadaki hangi turnuvada bir Türk hakemi var? Elbette ki yok, olmaz yani, yabancılarda haklı kim ister liginde her hafta kargaşa yaşanan ortamdan hakem seçmek. Dünde değişen bir şey olmadı. Yok, kırmızı, yok sarı bir maç keyfim vardı oda gitti. Bazen diyorum ki bize lig falan fazla, olmasın anasını satayım diyorum. Anlamıyoruz ki biz zaten futboldan, yalan mı? Yöneticilerimiz eğitimsiz, hakemlerimiz kabiliyetsiz, seyircimiz küfürbaz, futbolcumuz artist, yorumcumuz çokbilmiş falan da filan. Say Allah say. Ben ligimizden ve bu rezillikten bıktım.

Başta bu işi organize edenler den de rica ediyorum garip kararlar alarak artık bu ligin içine daha fazla etmeyin. Bir hakem bu işi yapamıyorsa yapan birilerini bulun. Ya da 3 yıl mı 13 yıl mı sürer bilemem ama bir hakem okulu kurun ve oradan efendi Türk sporuna layık hakemler yetiştirin. Temiz futbol istedikçe ligimiz daha büyük çıkmazlara giriyor. Bundan en büyük yarayı da elbette ki Türk sporu alıyor. Saygılarımla.

 
Toplam blog
: 180
: 4193
Kayıt tarihi
: 13.11.06
 
 

Kariyerini Uzakdoğu sahne ve televizyonlarında geliştiren  sunucu, şovmen, yazar, oyuncu Uğur Rıf..