Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '08

 
Kategori
Siyaset
 

Ne olacak bu memleketin hali?

Ne olacak bu memleketin hali?
 

Kimin eli, kimin neresinde?


Arkadaşlar… Bu gün saat 14/30 sıralarında bir işim için Side’deydim. Elektrik kaçağının neden olduğu üzücü bir ölüm haberinden sonra daha önceden de tanıdığım bir işadamını gördüm.

Dedi ki; bana iyi bir gazete ve gazeteci lazım. Ve birkaç gazeteci ismi vererek, tanıyıp tanımadığımı sordu. Bazılarını tanıdığımı, bazılarını da tanımadığımı söyledim.

-Ne yapacaksın gazeteciyi dedim.

-Elimde belgeler var onu açıklayacağım dedi. Şu anda ismini açıklamayacağım bir belediye başkanı, ta yukarılara kadar uzanan bağlantıları ve yolsuzlukları hakkında.

-Belgen varsa haber yaparız dedim. Ki gazetemiz o senin sözünü ettiğin gazetelerden çok daha önemli bir konumda. Üstelik birçok ulusal gazetenin yetkili haber ajansıyız. Patronu aradım. Belgesi varsa yaparız tabii ki dedi. Ve buraya kadar her şey gayet normal seyrinde teşekkül etti.

-Eee dedim… Ne zaman getireceksin bana belgeleri?

-Sen şimdi bi dur dedi. Şu adaylar bi açıklansın ona göre, ben seni arayacağım.

Haydaaaaa.

-Ne yani şimdi? Sen bu belgeleri ne için ve kim için açıklayacaksın.

-Başkanla olan geçmiş ilişkilerinin özeti ne?

-Bir çıkar ilişkisi vardı da ters mi düştün?

-Eğer sen doğru düzgün, vatanını, milletini seven bir adamsan!... Bunu herhangi biri için, bir neden için, çıkar için açıklamayacaksın.

Ülken için açıklayacaksın, Ülken!

İşte sen ve senin gibi adamlar yüzünden bu ülke bu halde. Elinde belge var. Gerekirse kullanacak. Çıkarı olursa kullanacak. Olmazsa saklayacak.

Bu ne biçim iş ya?

Senin de…

Belgenin de…

Seni adam yerine koyup konuşanında…

İşte arkadaşlar. Olay bu. Durum bu. Resim bu. Alın tepe tepe kullanın. Ondan sonra kalkıp soralım biz de hep bir ağızdan.

Ne olacak bu memleketin hali…

Ne olacak bu memleketin hali.

Ne olacak bu memleketin hali.

Ebenin körü olacak.

Birileri sürekli soyacak. Birileri elinde belge olduğu halde belgeleri saklayacak. Kurtlar savaşında kim ne kadar pay kaparsa, kim ne kadar sus payı alır, kim kiminle kapalı kapılar arkasında anlaşırsa bu ülke soyulacak ve bize de hep sormak ve seyirci kalmak düşecek.

Ne olacak bu memleketin hali.

Ne memleketmiş be…

Soya soya bitmedi, yiye yiye bitmedi.

Hay benim güzel Allah’ım.

Hay benim iki kilo fasulye, üç kilo biber, beş kilo domatesini satıp da biten çayını, şekerini almaya çalışan yoksul, gariban insanlarım. Neydi bizim günahımız. Neydi sizin günahınız.

Ne olacak bu memleketin hali…

Ne olacak bu memleketin hali…

Ne olacak bu memleketin hali…

 
Toplam blog
: 669
: 1503
Kayıt tarihi
: 19.01.07
 
 

Bir on dört mart sabahı güneş henüz arz-ı endam ederken üzeri yongalarla kaplı, küçük pencereli, ..