Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Kasım '15

 
Kategori
Blog yazarları tartışıyor!
Okunma Sayısı
75
 

Ne olacak şimdi?

Ne olacak şimdi?
 

shiftdelete.net


Yine şaşırdı kaldı akil adamlarımız?
 
Yani seçimlerden önce yapılan hesaplarda. Hani :  AKP iki üç puan yükselir; CHP de iki üç puan yükselir; MHP iki üç puan düşer; HDP yerini kaybetmez… gibi öngörüler vardı. Denilebilir ki genelde tuttu… Yükselenler yükseldi, düşenler de düştü…
 
Ama kimse  gelip de oy oranı olarak AKP’nin  %50’ye yanaşacağını; rakiplerini bir güzel sollayıp geçeceğini söyleyemedi… Bazı işaretler vardı da. Belki de milletin yüreği götürmedi.
 
Niye böyle oldu?
 
Bir kere millet geçen seçimde muhalefete (CHP,MHP, HDP..ye) bir fırsat verdi, hadi adam olun da , yeni bir Meclis oluşturun… Koalisyon yapın, Devleti yönetin bakalım, dedi… Gıyaben dedi.. 
 
Ama milletin dediğini anlayacak Devlet adamları nerede?
 
Tümü de kaytarmak için nedenler aradılar. Nasılsa 1 liralık Meclis yemeklerinden yeyip, içiyorlar; rahat bir de odaları  var… Ne halt etmeye, devlet yönetmeye soyunsunlar ki… Tümü de kaytardı, bir sürü gerçeğe uymayan nedenler ortaya sürdüler… Ve devlet yönetmekteki, hadi, becerisizliklerini (demeyelim) değil, ama tembelliklerini gösterdiler. 
 
Muhalefet devlet yönetmeye; sarayda oturmaya hazır değildi…
Veya işler öylesine karışmıştı ki, bunu düzeltmeye,altından kalkmaya yürekleri yetmedi… siz nasıl yorumlarsanız yorumlayın.
 
Zaten Cumhurbaşkanı baştan topu milletin üzerine atmıştı : “İşi karıştırdınız. Şimdi memleketin nereye doğru gittiğini görün. Ekonomik durum belli değil. Döviz her an tepeyi yoklayabilir. Bankadaki borçlarınız azabilir… Ben karışmam..!!” demeye getirerek, Milleti aklını başına toplaması için, bir kez daha seçim sandığına çağırdı.
 
Millet de kuzu kuzu, aklını başına topladığının işaretini vermek üzere, toplu halde seçim sandıklarına hücum ettiler. Ve görülmemiş bir biçimde AKP’yi mutlu ettiler.
 
AKP %49.6  oranıyla 316 milletvekiliyle, ve tek başına iktidar olma gücüyle seçildi. Bu belli ki Cumhurbaşkanının da, Başbakanın da büyük başarısıdır. Bu yadsınamaz.
 
Ama bu başarının altında büyük devlet gücünün yattığı da saklanamaz. Bütün devlet güçleri adeta AKP’nin başarısı için çalıştı.
 
Muhalefet ise, adeta sustu. Boynunu uzatmış biçimde bıçağın inme anını bekledi.
 
Başka çıkış yolu, başka kurtuluş yolu yok muydu? Buna ne CHP’nin , ne de MHP’ sinin  gücü yetmedi. Doğrusunu söylemek gerekirse , muhalefet uyuyordu. Bu ikinci seçime hiç de hazırlıklı değildi.. Bir de , Ankara’daki bombadan filan fena halde korkup, tezikmişlerdi.
 
Ama bombalardan, kurşunlardan kim korkmaz ki… Adamlar istedikleri anda , Başkentin ortasına kadar girip 100 bilmem kaç insanı, istedikleri anda telef edebileceklerini gösterdiler..
Demek ki böyle şeylere hazırlıklı değiliz. Daha doğrusu sivil kadrolarımızın hala kafaları deve kuşu gibi  kumların altında, gelen tehlikeyi görmek istemediler, istemiyorlar.
 
Adamlar söylemişlerdi : “Siz bize dokunursanız, biz de size dokunuruz…” Açıkça belirttiler. Peki, ne bekledik ki…  Sivil kadrolar öyle kalakaldılar. Zaten galiba ilkeleri : Eylemsizlik…
 
Ordu öyle mi ya! Planları, programları her şeyden önce yapılmış, çatılmış…  Kurmayları, neyin nerde olduğunu çok iyi biliyorlar. 
 
Gidin vurun, dendiği anda.. Gidip kuş gibi avladılar. Eee savaşsa savaş.. Bunu PKK bile beklemiyordu ve onun üst kadroları da ve partizan kadroları da… Şaşıp kaldılar..
 
Neyse “Seçim” demiştik…
 
Eh, millet biraz feraha çıkmıştır inşallah… İstediği oldu. AKP başa, … leşe…
 
Hadi şimdi göreceğiz. Bütün planlar fayrap gidecek. Yeni yollar açılacak, köprüler yapılacak, milletin borçları ödenecek… Hah orada biraz kuşkuluyum…
 
Bir de şu emeklilere verdikleri vaatlerde… Biraz fazla attılar galiba. “Çifte ikramiye falan..” O işi durmadan partiler artırdı durdu.. Sonunda kimin ne söylediği belli değildi. Galiba artırma AKP’nin üzerinde kaldı.
 
Şimdi iş, İHALE 4 yıl daha AKP’nin üzerinde…
 
Bakalım ne olacak… Anadolu halkı yine yükünü yapıp kaçacak… İstanbul’un nüfusu herhalde 50 milyona çıkacak. Altı üstüne gelecek (başka çaresi var mı?) Köylerde oturacak adam bulmak için herhalde ihaleye çıkılacak. Bütün koyun, keçi sürülerimiz, mallarımız Uruguay’dan gemilerle gelecek.
 
Biz mi ne yapacağız? Biz ,  manzara-i umumiyeyi seyretmek için 2023 yılının gelmesini bekleyeceğiz. 
 
Hadi seçimler ve sonuçları hepimize hayırlı olsun. Allah utandırmasın. 
 
 
Abbas Oğuz, Şahin ÖZŞAHİN bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Güven vermeyen muhalefete karşı halkın bir sosyal ve siyasal refleksi de olabilir,ama dünyanın hiç bir ülkesinde öyle hızlıca sonuçlar verilmemiştir bugüne kadar;bu da oldukça düşündürücü.Hiç kimse henüz seçim lafını ağzına almamışken sayın Bahçeli seçime gideriz söyleminde bulunmuştu.Oysa muhalefete yüzde 65 lik bir çoğunluk da vermişti halk.Bu sonuç AKP nin bir başarısı değil,kaostan korkan halkın tepkisidir...Fikirlerinize aynen katılıyorum değerli hocam.Dosdoğru tesbitleriniz vardı...Selam ve saygılarımla.

Abbas Oğuz 
 02.11.2015 20:10
Cevap :
Evet.Sanırım Halk kaostan korktu. Çok çabuk tepki verdi. İnşallah pişman olmayız. Teşekkürler, saygılar Abbas Bey.  03.11.2015 14:35
 

Merhabalar. Bu halk bizim halkımız, bu millet bizim milletimiz. Bu insanları kim yetiştirdi, kim eğitti, kim büyüttü?.. Bizler!.. O halde, seçmenin tercihine saygı duymaktan başka yapacak bir şey yok! Seçmen haklı, neden biliyor musunuz? Ülkeyi yönetecek başka bir alternatifi yok seçmenin. Seçim sonuçlarının vatanımıza, milletimize hayırlı olmasını ve hayırlara vesile olmasını Cenab-ı Hakk'tan niyaz ederim. Selam ve dualarımla.

Recep Altun 
 02.11.2015 20:08
Cevap :
Seçenek var da; belki ortaya çıkmaya korkuyor. Kendini gösteremiyor. Seçeneksiz olmak aslında çök kötü bir durum. Aynı zamanda Demokrasinin işareti de değil.. Böyle tek partili Demokrasi olur mu?? Saygılar Köseoğlu.  03.11.2015 14:38
 

Muhalefetin beceriksizliği konusunda yazdıklarınızın adresi gazetelerden okuduğum ve TV'den izlediğim kadarıyla MHP ve doğrudan Devlet Bahçeli'dir. Kılıçdaroğlu'nun "Gerekirse başbakan siz olun!" teklifi "Rüşvet mi veriyorsun?" sığlığında yanıtlanabilir mi? Bu kadar bencil, öngörüsüz, programsız, içi boş bir siyaset olabilir mi? Bence meclis dışı kalmaları gerekirdi, sadık tabanları onları kurtardı. Saygılar.

Güz Özlemi 
 02.11.2015 19:21
Cevap :
Üst üste yanlışlar yapıldı. Ve birileri onları gülerek seyretti.. Yanlış yapsınlar, hataya düşsünler diye... Sonuç: Sıfıra sıfır elde var...? Türkiye'yi bu kişiler ve bu yöntemler kurtarabilir mi? Biraz kuşkum var. çünkü bana göre yol da, yöntem de yanlış. Öncelik Anadolu'da olmalı!! Ama bunu düşünen kim.. Teşekkür ederim Güz Özlemi. Çok duyarlısın. Saygılar.  02.11.2015 23:34
 

Valla aynı Aziz Nesin'in dediği gibi, "Hoptirinam şinanay.Sevgiler.

Şahin ÖZŞAHİN 
 02.11.2015 19:04
Cevap :
Demek ki güleriz ağlanacak halimize... Seçenek siz-siniz!!! Bunu söyleyebilmek gerekir... Saygılar, selamlar Sayın Şahin.  03.11.2015 14:40
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 2579
Toplam yorum
: 10204
Toplam mesaj
: 237
Ort. okunma sayısı
: 789
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster