Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Kuşkayası (Turgut Erbek)

http://blog.milliyet.com.tr/kuskayasi

04 Ocak '08

 
Kategori
Yolculuk
 

Ne oldu bize Haydar Emmi?

Ne oldu bize Haydar Emmi?
 

Fotoğrafı çeken Sevgili Arzu Çiçek'e teşekkürler


Geçen yıl MB’un 8 Eylül İzmir buluşmasında sevgili dost, Harun Deniz’le sohbet ediyorduk. Sohbet sırasında çeyrek asırdır köyüme görmediğimi söyledim. Git dedi.. “Gidersem hayal kırıklığına uğrayacağımı biliyorum. Ben aslında oraları değil de o yılları, o insanları özlüyorum,” demiştim.

İki yıl tek başıma savaşım vererek köyün okuluna kütüphane kurdum, bilgisayarlar, tepegöz, fotokopi cihazı aldırdım. İsmimi verdikleri kütüphane açılışına bile gidemedim, daha doğrusu ayaklarım gitmedi. Ama dün gece rüyamda gittim... Ne gördüğümü sizinle paylaşmak istiyorum.


HAYDAR EMMİ

Ne ben kimseyi tanıyorum
Ne de beni tanıyan var
Selamımı bile alan yok
Bu köy bizim köye benzemiyor
Haydar Emmi!


Yolcuları ve yabancıları
Misafir etmek için yarışan
Bir dilim ekmeği
Komşusuyla bölüşen
Beraber ağlayan, beraber gülüşen
İnsanlarımız nerde
Haydar Emmi?

Ne oldu buralara böyle
Viraneye dönmüş haneler
Bacalardan duman tütmüyor
Bu bizim köydür diyerek
Beni kandırma
Haydar Emmi!

Hani bizim güler yüzlü, tatlı dilli komşularımız
Nerde karpuz çatlatan pınarlarımız
Kurumuş gitmiş bulutlara el sallayan
O güzelim ağaçlarımız
Dallarında ötüşen kuşlar nerde
Haydar Emmi?


Bu mazot kokusu
Bu motor gürültüleri de ne böyle!
Gıcırtıları sabahın serinliğine karışan
Yorgun öküzlerin çektiğini
İçleri altın sarısı buğday başağı dolu
Arabalar nerde
Haydar Emmi?


Kıble yeli esince
Islıklar çalarak, türküler söyleyerek
Harmanlar savrulur
Kalburla elenir
Yığılırdı öbek öbek tahıllar
Bakkallar pide satar olmuş
Artık köyde ekmek pişiren yok mu
Haydar Emmi?


Yüzü gülmüyor hiç kimsenin
Herkes birbirine küs gibi
Ölü toprağı serpilmiş sanki üstlerine
Çeşme başında sohbet edip gülüşen
Fidan boyu, al yanaklı kızlarımız
Kara çarşafa bürünmüşler
Müslümanlığı yeni mi kabul ettik
Haydar Emmi?


Para etmiyor ekip biçtiğiniz
Kesilmiş emeğiniz, bitmiş gücünüz
Bankalar el koymuş malınıza, tarlanıza
Memleketin efendisini
Ne hale getirmişler
Haydar Emmi?

Turgut ERBEK

 
Toplam blog
: 72
: 1492
Kayıt tarihi
: 23.07.06
 
 

Edebiyata ortaokul yıllarında şiirle merhaba dedim. O yıllarda şiirlerim ve yazılarım yöresel gezete..