Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '13

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Ne olmak istiyorum???

Ne olmak istiyorum???
 

Hani derler ya, hayatta 2 seçim en önemlidir diye: iş ve eş seçimi… Gerçekte doğrudur da, bu iki seçimi de bilinçli yapabilmek neredeyse imkânsızdır.

Ben her zaman iş seçimini, meslek seçimi olarak değerlendirmişimdir çünkü işini seçmek senin dışında birçok faktöre bağlıyken, mesleği seçmek tamamıyla senin başarın ve ilgi alanınla ilgilidir.

Eş seçimini başka bir yazıya bırakıyorum…

Gelelim meslek seçimine;

Ben son derece bilinçli ve başarılı bir öğrenci olarak daha Lise 1’deyken başladım ağabeylerimle ve ablalarımla konuşmaya… Ve vardığım sonuç insanların yüzde sekseninin meslek seçiminin karambola meslek sahibi olduğu yönündeydi. Yani üniversite sınavından kaç puan almışlarsa, bu puana göre hayatları şekilleniyordu. Oysa her insanın gönlünde yatan bir aslan olmalıydı ve benim de oluşmuştu: Hariciyeci olmak, yani diplomat olmak! Ancak küçük bir sorun vardı, bizim devirde Dışişleri bakanlığı sadece ODTÜ Uluslararası ilişkiler bölümünden 14 kişi alıyordu ve benim bu bölüme girebilmem için sosyal soruları yapmam gerekiyordu. Tarih bilgim zayıf ve coğrafyam sıfıra yakındı. Ve ağırlıklı ortalama bu iki ders artı Türkçe'den alınıyordu. Anladım ki benim bu bölümü kazanmak için günde en az dört saat çalışmam gerekecekti ve yemedi açıkçası.

Bunun üzerine ben de araştırmalarımı derinleştirdim ve ÖSYM’nin yayımlamış olduğu bölümler ve üniversiteler adında bir kitabı baştan sona okudum. Kararımı verdim; dünyada bile muadili bulunmayan İşletme Mühendisi olacaktım. Ve oldum da! Bunun için sadece günde ortalama 2 saat çalışmam gerekti. Bunun sebebi lise yılları boyunca dersleri derste öğrenmiş olmaktan başka bir şey değildi! 

Gördüğünüz üzere, hedefledim ve başardım. Ama hedefimi gerçekçi koydum. Diplomat olamadığım için hiç üzüldüm mü?

Açıkçası hayır! Zaten niye diplomat olmak istediğim konusu da bir muamma! Daha çok çocukça bir istek! İnsan 16-18 yaşında nasıl doğru karar verebilir ki? Tabii ki mümkün değil! Verilebilecek kararlar arsında en iyisini verebilir ancak!

Ben de öyle yaptım! Verebileceğim kararlar arasında en iyisini verdim…

Bugün olsaydı, tamamıyla, farklı bir karar verirdim: Bilim adamı olmak! Bunu daha evvel anlatmıştım; ODTÜ’de Fizik hocası olan dershane hocamı dinler, ODTÜ Fizik’e girer ve Kuantum Fiziğinde dünyadaki ilk on profesöründen biri olurdum! Bu konuda hiçbir tereddüdüm yok !

Diplomat olamadım ama Türkiye’nin tartışmasız hem ticari, hem de teknik ateşesi oldum… Bu durumdan da son derece hoşnudum… Nerdeyse 10 yıldır bu görevimi başarıyla ve gönüllü olarak gerçekleştiriyorum. Gittiğim ülkeler: Rusya, Brezilya, Tunus, Yeni Zellanda, İrlanda, İngiltere, İskoçya, Fransa, İspanya, İtalya, Polonya, Slovakya, Çek Cumhuriyeti Almanya, Endonezya, Singapur, Malezya, Birleşik Arap Emirlikleri, İran, Venezuela, Şili, Arjantin, Kolombiya…

Görüldüğü üzere bir hayli şanslı sayılırım ve de diplomatlardan çok farklı değil yaptığım işler! Ticari yanını bir yana bırakırsak aynı zamanda kültürümüzü ve Türkiyemi tanıtıyorum…

Yine de diplomat olmayı isterdim. Çünkü bulunduğum bu ülkelerde yıllar boyu yaşayarak kültürlerini ve kültürümüzü, tanıma ve tanıtma fırsatım olacaktı! Dolayısıyla Türkiye adına,  iyi yönde ciddi lobi faaliyetleri yapmaya fırsatım olacaktı!

Tekrar başa dönersek;

EY GENÇ ARKADAŞLAR,

BİRİNCİ VAZİFEN DAHA LİSENİN BAŞLARINDA

NE OLACAĞINA KARAR VERMEN

SONRASINDA YANİ HEDEFİNİ –ÜNİVERSİTE VE BÖLÜM AÇISINDAN BELİRLEMEN-

(YANİ HANGİ ÜNİVERSİTE OLURSA OLSUN MANTIĞINI TAMAMIYLA KAFANDAN ÇIKARMALI, ODTÜ, İTÜ, MARMARA YA DA ULUDAĞ DİYE HEDEF ÜNİVERSİTE BELİRLEMELİSİN)

HEDEF PUANIN EN AZ YÜZDE 10’U KADAR FAZLA PUAN ALACAK ŞEKİLDE

YA KENDİN YA DA DERSHANE HOCALARINA DANIŞIP

KENDİNE DERS ÇALIŞMA PROGRAMI HAZIRLAMALISIN!!!

VE BUNDAN SONRADA AMİYANE TABİRLE KÖPEK GİBİ DERS ÇALIŞMALISIN

VE BU DERS ÇALIŞMAYI EN AZ BİR YIL, TERCİHEN 2 YIL YAPMALISIN!!!!!!!!!!!!!!!

Umarım beni anladınız. Anlamayan varsa, soru sorsunlar, yorumlar bölümünde…

BAKINIZ YUKARIDAKİ SÖYLEMDE HANGİ BÖLÜMÜ VE OKULU SEÇMENİZ GEREKTİĞİ SÖYLENMİYOR: İSTEĞİNİZ BEDEN ÖĞRETMENLİĞİ DAHİ OLABİLİR YA DA KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ SU BİLİMİ MÜHENDİSLİĞİ DAHİ OLABİLİR!

ANCAK;

MESLEK SEÇİMİNDE ESAS; SEÇECEĞİNİZ BÖLÜMÜN BİR MESLEK İFADE ETMESİDİR.

ŞÖYLE Kİ

İŞLETME BÖLÜMÜ BİR MESLEK İFADE ETMEZ!

İKTİSAT BÖLÜMÜ BİR MESLEK İFADE ETMEZ!

MATEMATİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ BİR MESLEK İFADE ETMEZ!

TÜRKİYENİN EN ÇOK USTABAŞLARINA, DOKTORLARA, MÜHENDİSLERE, AVUKATLARA, SOSYOLOGLARA VE EN ÇOK BİLİM ADAMLARINA İHTİYACI VARDIR.

BİLİM ADAMI OLACAKSANIZ HANGİ DALDA UZMANLAŞMAK İSTİYORSANIZ O DAL DA OKUMALISINIZ! İŞLETME BİLİMİ ADAMI

İKTİSAT(EKONOMİ) BİLİM ADAMI

OLMANIZDA SIKINTI OLMAZ.

DİĞER TARAFTAN İŞLETMECİ VE İKTİSATÇI DİYE MESLEK VEYA MESLEK GRUPLARI YOKTUR!!!

DIŞ TİCARET UZMANLIĞI BİR MESLEKTİR!

GÜMRÜKÇÜ OLMAK BİR MESLEKTİR!

SATINALMA MÜHENDİSİ OLMAK BİR MESLEK SAHİBİ OLMAKTIR.

ÖNEMLİ NOT;

BERBER DAHİ OLACAKSANIZ, EĞİTİM VE ÖĞRETİMİNİ ALIN! ÜNİVERSİTE OKUMAK SADECE BİLGİ ALMAK DEĞİL, BİR KÜLTÜR BİRİKİMİ OLUŞTURMAKTIR…

Son olarak ne kadar bilirsen bil, bildiklerin karşındakilerin anlayabildiği kadardır…

Kendinize iyi bakın

ANIL YİĞİT

 

 

  

 
Toplam blog
: 631
: 293
Kayıt tarihi
: 10.04.11
 
 

Eric'i külden yarattım. Tamamıyla benim eserim. Söyleyeceği çok sözü, söylemek istediği az sözü. ..