Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ağustos '07

 
Kategori
Sosyoloji
 

Ne olur sözümü kesme !

Ne olur sözümü kesme !
 

Acaba diyorum; artık yaşlanıyor muyum! 30 yaş yaşlanmak için yeter mi? Yok yok alakası yok belki, haklısınız. Aslında şunu sormak lazım ya da sorgulamak lazım; yaşlanmak yaşla alakalı bir tutum ya da durum mudur? Şimdi niye böyle bir giriş yaptım? Burada bir yere gelecemde kafamda sıraya koydum, söylemek istediğim şeyin yaşlanmakla bağlantılı olduğunu zannettiğim için böyle bir giriş yaptım. Ama şimdi yazarken aynı zamanda düşünüyor ya insan, bağlantının yaşlılıkla alaksı olmadığı kanaatine varıyorum şimdi, o yüzden tam burada manevra yaparak başka asıl bağlantı noktasına gelmeye çalışıyorum. ( belkide yazdıklarımı silmeye erinmişte olabilirim).

"İçimizdeki beyinsizler yüzünden bizi de helak eder misin Allahım ! "

Nasıl bir toplum olmaya doğru gidiyoruz! Birbirimizi dinlemiyoruz, sabırsızlığımız her tavrımıza yansır hale geldi. Nelerden etkilenip bu şekilde oluyoruz? şekil ve isim itibariyle farklı fakat içerik olarak aynı olan televolelerdeki şatafatlı yaşamlardan mı etkileniyoruz, yada vurgunculardan mı etkilenerek bir anda hemen herşeyin sahibi olmaya kalkmak gibi bir hal içine giriyoruz? Bir işyeri açıyoruz, olgunlaşma evresini tamamlama gereği duymadan hemen vede çok kazanma hırsı içine giriyoruz, halbuki kazanç ile kazancı idare etme iradesininde birlikte olgunlaşması gerekmez mi? ki bunun içinde zaman gerekir. O kadar aceleci bir ruh hali içine girdik ki, birbirimizin habire sözünü kesip, ne dediğimiz yada ne demek istediğimizi anlamadan, anlatamadan geçip gidiyoruz birbirimizin dünyasından. Nerdeyse bir selam almaya, vermeye vaktimiz yok.

Bu durumun sonucu olarak; sağlıksız ve kırılgan arkadaşlıklar, pamuk ipliğine bağlı dostluklar, sağlıksız evlilikler, agresif yaklaşımlar oluşturuyoruz. Neden? Çünküüü; birbirimzi dinlemediğimiz için anlayamamıyoruz, anlayamadığımız için farkedemiyoruz, farkedemediğimiz için tanışamıyoruz, tanışamadığımız için yalnızlaşıyoruz, yalnızlaştığımız için kıyas yapamıyoruz, kıyassız kaldığımız için dar bakıyoruz, dar bakınca sıkışıyor ve sıkıştırıyoruz birbirimizi, sıkıştığımız içinde koca dünya hepimize dar geliyor.

"Beni bir ben bilirim, bir beni yaradan. Bana bir ben lazım, bir de beni anlayan"

Konuşmamız lazım, hatta tartışmamız lazım mümkünse, gerekirse çatışmamız lazım! neden? Çünküüü birbirimzi tanımak ve hazmetmek için gerekli bu durum.

-Merhaba! benim adım Yücel. Ya siz?

 
Toplam blog
: 50
: 618
Kayıt tarihi
: 20.03.07
 
 

  Yıldız yüklü gecelerde Üşüyerek beklerim. Canım tellere takılır, Ellerimde yüreğim. ..