Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ağustos '06

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Ne şanslıyım: Farkındayım (Bazen ne kötü)

Ne şanslıyım: Farkındayım (Bazen ne kötü)
 

Yıllar önce iş yerimizin bizim için programa aldığı bir eğitime katılmıştım. Her zaman aldığımız satış eğitimlerinden oldukça farklı olduğunu isminden anlamıştık. Ama ne çalışma arkadaşlarımın ne de benim bu yöntem ve eğitim hakkında hiç bir ön bilgimiz yoktu. Şu anda blogger olarak burada, hafta sonu ekinde gazetede yazılarını takip ettiğim Sn.Cengiz Eren Beyefendi'nin hazırlayıp sunduğu NLP idi eğitim konusu.

İlk anda bana oldukça karmaşık gelen bu yöntem bir taraftan da çok ilgimi çekmişti. ''FARKINDA OLARAK YAŞAMAK''. Kısaca benim çıkardığım özet bu idi. Orada bize öğretilen yöntemleri günlük hayatımda deneyip, sınamaya karar vermiştim. Ancak eğitimde anlatılan değişimi yaşayacağımdan emin değildim.

Denedikçe yavaş yavaş bir takım şeyleri farklı görmeye ve yorumlamaya başlamıştım.

Yaşadığının farkında olmak, insan olduğunun farkında olmak her ne kadar tesadüfen dünyaya gelmişsem de; tesadüfen yaşamaya çalışmamak. Bu hayatının kontrolünü elinde tutmak demek değildi bence tam olarak. Ama yine de söz sahibi olabilmekti.

Bir çocuğun gözlerindeki saflığın farkında olarak mutlu olmak. Yağmur damlalarının bir çiçek yaprağındaki güzelliğini görebilmek ve mutlu olmak. Sorunsuz bir şekilde verdiğin nefesi tekrar ciğerlerine çekebiliyor olmak, bunu hissedebilmek ve mutlu olmak.

Bende yıllar içinde uzadı gitti bu liste. Anlamamı, öğrenmemi de kolaylaştırdı farkında olarak yaşamaya çalışmak. Hatta çocuklarıma öğrettim, ders çalışırken bile kullandılar bazı yöntemleri.

Buraya kadar her şey çok güzel değil mi?

Ama hayat acıyı ve tatlıyı bir arada barındırır. Tabiki yaşanan kötü olaylar da var. Hem özelde hem de genelde. Artık bu olayları da tüm ayrıntısıyla ve farkında olarak yaşamaya da başladım. Artık kendimi kandırmam biraz zor olmaya başlamıştı çünkü. Nasıl bir çocuk büyüdükçe korkuyu ve acıyı tanır ve çekinmeye başlar aynı öyleydi ilk zamanlar.

Yıllar içinde denge tam olarak kuruldu. İyi ya da kötü hayatın bize sunduklarını yaşamaktan başka seçeneğimiz yok ki. Elimizde olan sadece olaylara nasıl yaklaştığımız ve çözdüğümüzdür. En azından kendi içimizde.

Ünlü bir söz var: ''Rüzgara karşı duramıyorsan yelkenlerini ona göre ayarla. Ve unutma ki hayat çektiğin acılarla değil gemiyi limana getirip getirmemenle ilgilenir.''

 
Toplam blog
: 240
: 1628
Kayıt tarihi
: 18.08.06
 
 

Zamandan şikayet ederken, ne kadar hızlı aktığını fark edemeden geçmiş yıllar. Kırklı yıllar, kır..