Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ekim '11

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ne yalan; resmen taptığım adam!

Ne gözlerinin ışıltıları, ne kaşlarının asi başkaldırışları; duruşunun asilliği de değil… Yani… Nasıl anlatsam, öte bir durum!

Her bir tavrına, her bir düşüncesine bu kadar tapılır mı bir adama?

Yüreğine… Beynine… Vizyonuna!...

Kadeh tokuşturmasına; bir türküden aldığı hazza…

Bir el selamına, bir mayolu resmine…

Cesaretine, medeni görüşüne…

Özgüvenine!

Örümcek ağlarının sarıp-sarmaladığı zamanların en köhnesindeyken, aydınlıkların ayırdırdında olan sağduyusuna…

İnancına; yılmazlığına!...

******

Ne zaman Atatürk ile ilgili yazı yazsam, hemfikir olanların yanında çok da çirkin yorumlar almaktayım!

Toptan bir yanıt vermem gerekirse: Beynim, yüreğim ve şahsi fikrim ile tapıyorum resmen ben bu ışık adama!

“Kemalizm” falan değil derdim, Mustafa Kemal Atatürk’ün, güncel deyim yerindeyse: En acayip fanlarından biriyim!

Garip bir duygu: Öyle ben gibi, öyle iyi hissediyorum duygularını, düşüncelerini; O çok yükseklerde ama ulaşılmaz değil, biliyorum!

Mütevazılık acayip bir erdem; başarabilene aşk olsun!

******

Çocukluğumda “Ulu önder Atatürk’tü”, “Gaziliğini” sonra öğrendim; kulaktan dolma bilgilerin yerini ders kitaplarının alması da etkiliydi belki ama yaşamadan, hissetmeden öğrenmenin olamayacağına inanan ben, yine aynı yöntemle yolumu buldum!

“Soba sıcak, dokunma yanarsın!” denilse de, elini sobaya değdirerek öğrenenlerden olduğumdan, Atatürk’e tapma noktasına gelmem öyle laf ile, ders kitapları, ya da “İdol” olmasından değil, kendi doğrularım ile O’nun doğrularının buluşmasındandır!

******

Hayal kurduk hepimiz; kimi yaşlarda sevgili hayal ettik,  kimi yaşlarda başarı…

Milli Piyango’dan en büyük ikramiye çıkmasını, o para ile neler yapacağımızı da…

İş yeri sahibi olmayı düşledik, bir vakıf kurmayı belki…

Deli gibi alış-veriş yapmayı da, olabilir…

Benim hayallerimde çok para sahibi olup, insana yatırım yapmak vardı; misal, Doğu’ya yatırım yapmak şarttı!

Gençlere spor, müzik gibi aktivitelerin cazip hale getirilmesi; eğitimin yalnızca öğretim kurumu olmadığının altının çizilmesi gerektiğini…

******

Hayallerin ucu-bucağı yok!

Bir yerinden başlarsın, uçar gidersin!...

Bazı kişiler hayallerinde bile mantıklı yolları ararlar, taşlar yerine oturmazsa hayalleri de yarım kalır, kendileri de…

Böyle kişilerden biriyim, maalesef, ben de…

Maalesef diyorum, zira, hayal kurmak için bile beynimi, yüreğimi zorluyorum!

******

Hayallerimi kurarken, insan olgusu, bulunduğum coğrafya, dünya gerçeği falan derken; Atatürk’e hayran oldum!

Hayal ettiklerimin hepsinden fazlasını çok önce zamanlarda düşünmüş, uygulamıştı!

Hem de, benim hayal bile edemeyeceğim gerçeklikle!...

******

Birileri cumhuriyetin bilmem kaçıncı yılını laf olsun diye kutlayacaklar, bazıları gerçekten duyumsayacaklar; kimileri çelenk ikram edecekler, bir takım insanlar ruhuna fatiha okuyacaklar… Kimse kimsenin içinden geçen gerçek duyguları bilemeyecek!

******

İşbu vesile ile ilan ediyorum herkese: Resmen tapıyorum ben Atatürk’e!

O’nun naturasına, vizyonuna, kişiliğine!...

Yüreğine, beynine…

Egosundan sıyrılmış bilgeliğine!...

 

gulgun_2006@hotmail.com

 

http://twitter.com/Gulgunkaraoglu 

 
Toplam blog
: 1269
: 1343
Kayıt tarihi
: 18.09.07
 
 

İzmir, 1963 doğumluyum. Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce bölümü mezunuyum ve özel bir şirkette ..