Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ağustos '12

 
Kategori
Anılar
Okunma Sayısı
125
 

Ne yani ben şimdi tatil mi yaptım Allah aşkına-2

Ne yani ben şimdi tatil mi yaptım Allah aşkına-2
 

Neyse Hayri hemen elektireği, suyu, alt katın panjurlarını açtı. Bende buzdolabını silip yanımızda getirdiğimiz yiyecekleri yerleştirdim. Çay suyunu koyup önce karnımızı doyuralım diye düşündüm işe, temizliğe başlamadan önce. Hayda tüp bitmiş, içme suyu zaten yok hemen telefona sarılıp site içindeki mini markete siparişleri ve adresi bildirdim.

Hayri alt katın balkonlarını yıkayıp kuruladıktan sonra içerideki masaları dışarıya çıkarınca koltukların örtülerini toplayıp iyice silkeledim. Her tarafı süpürüp örümceklerini aldım. Üst kata çıkıp yatak odalarının panjurlarını açıp havalandırdım. Odaları süpürüp balkonlarını yıkadım. Banyo ve tuvaleti yıkamayı sona bırakıp kahvaltı masasını hazırladım, karnımız doyunca ne kadar çok yorulduğumuzu anladık. Yatakları hazırlayıp bahçede biraz soluklandıktan sonra uyuyamayacağımızı bile bile yatağa adeta düşer gibi yuvarlandık.

Bizim gelemediğimiz iki üç yıl zarfında bazı çevre evlerin sahipleri el değiştirmiş, bizim bitişiğimiz evde satılmış meğer biz fark edememişiz kendi telaşemizden. Sabahın köründe bitişik komşumuzun çaprazındaki evin sahibesine yüksek perdeden yaptığı kahvaltda çorba içme davetini işiterek uyandık. Önce bir afalladık neredeyiz diye sonrada kimdir bu münasebetsiz diyerek hücum ettim açık olan pencereye. Beni bilirsin...Daha tanışamadan sevmedim yeni sonradan görme komşularımı. Neyse ilk günden tadımız kaçmasın diyerek duymamazlığa geldik. Duymamak mümkün değil, tüm konuşulanları naklen dinleyip kahvaltı karşılığında yapılan kahve içme davetine teklifsiz icabet eden komşularımın gidişiyle biraz sukünete erdik. Daha sonraki günlerde gayet resmi günaydın, afiyet olsun, iyi akşamlar gibi kısa öz cümlelerle mecburen selamlaştık saygısız komşularımla...

Bir araya gelmek için fırsat yarattıkları anların tümünde yüksek sesle tanrıya yakınlaştıkları mahrem anları afişe etmekten çekinmeyip, hançerelerini yırtarcasına riyakar ve yapmacık, erkekleri günaha davet eden şuh kadın kahkahaları arasında ortamda bulunmayanlar hakkında yaptıkları gıybetleri siklıkla duyar olduk. Yönünü Kabe' ye çevirmiş, ruhu şeytanla sarmaş dolaş, darbeyi nereden vuracakları belirsiz bu insancıklar; el değiştiren hane sakinlerini hiç zaman geçirmeden ölçeksiz sevgi ve ilgi gösterileriyle kuşatıp yedeklerine alıyor, kendi hızlı yaşantılarına ayak uyduramayanların hakkında da fütursuzca cadı kazanlarını kaynatıyorlardı...

Bir sabah müsait olduğumuzda hoşgeldiniz kahvesine gelmek istediklerini haber verdiler. Kendimi zorlayarak gayet nazik bir dille tatildeyken ziyaretçi kabul etmek gibi bir alışkanlığımızın olmadığını, buraya sadece kafa dinlemek için kısa süreliğine geldiğimizi söyledim kısa, öz, net bir biçimde anlayana...Canım haklarını teslim etmek lazım konuşmam biraz etkili oldu ki sesleri eskisi gibi gür çıkmıyor şimdilik...

Bahçede yapılan kahvaltı keyfi, uzun saatler okunan gazeteler, yapılan deniz banyoları, kitap okuma saatleri, akşam sahilde yaptığımız düşük tempolu yürüyüşler derken yine geldi kapama zamanı...Temizle yerleş...Temizle toplan, kapa...Git aç...Temizle, yerleş...

''Şevval' ciğim vallahi sen anlattıkça üzerime bir ağırlık çöktü, sanki ben yapmışçasına yoruldum seni çok iyi anlıyorum. Ne çok işi varmış bu kadınların sanki iş görmeye gelmişiz şu dar-ı Dünya' ya...Neyse dönüş ne zaman nasipse? ''

''Eda' cığım Ramazan Bayramı' nın 3.günü Ankara' dayız inşallah ''

''A iyi sevindim görüşürüz o zaman yakında

''Görüşmeden önce hele ben bir kapattığımı açayım, temizliyeyim, yerleşeyim de öyle...

''Canım bir daha bu kadar uzun tatil yapma, senin sinirlerin bozulmuş, tatil psikozuna girmişsin, inanılacak şey değil.

''Ne yani şimdi ben tatil mi yaptım Allah aşkına...

''Hah hah hah ilahi Şevval'' ciğim hiç güleceğim yoktu neyse tatlım hadi iyi bayramlar...

 

 

 

 

 


 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 64
Toplam yorum
: 28
Toplam mesaj
: 4
Ort. okunma sayısı
: 300
Kayıt tarihi
: 25.11.11
 
 

Öğretmenin, öğrenmenin yaşı yoktur felsefesine inanan öğretmenim. Yıllarca okuyarak belleğimde ol..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster