Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ne yapıp etmeli minibüsçüleri eğitmeli!!

Ne yapıp etmeli minibüsçüleri eğitmeli!!
 

Büyük şehirlerde yaşayanlar bilir. Zordur bu şehirlerde araç kullanmak. Trafik yoğundur.

Yarım saatlik bir yolu, neredeyse bir saatte gidersiniz o da büyük bir çabayla.

Trafiği karıştıran en büyük etken de, minibüs şoförlerinin kural tanımaz hareketleridir.

Birçoğu için, ne içinde taşıdıkları yolcunun, ne yayaların ne de diğer araç kullananların önemi yoktur. Onlar için en önemli şey, tıka basa minibüslerini doldurmaktır.

Yol boyunca birbirleriyle yolcu kapma yarışı yetmiyormuş gibi, trafikteki diğer araç sürücülerine de rahat vermezler. Öndeyseniz, arkadan sürekli selektör ve kornayla rahatsız ederler ..

Eğer arkadaysanız, yolun ortasından giderek, sizin sol şeritten geçmenize asla izin vermezler. Özellikle de bayan şoförseniz işiniz çok daha zordur, öyle sıkıştırırlar ki, yolculuk sizin için eziyet olur..

Hep merak etmişimdir bu hareketlerini. Acaba diyorum; normal araçlarında mı ücret karşılığı yolcu aldığını düşünüyorlar. Yok böyle bir şey arkadaşlar, kimse aracına yolcu almaz merak etmeyin, herkes işinde gücünde.. kimsenin kimseye selam vermediği devirde, böyle bir şey olması mümkün mü?..

Ayrıca, o minibüslerin içinde yavrularımız olabiliyor, nasıl bu kadar bilinçsiz araç kullanıyorlar aklım almıyor. Ani fren, dur kalk… içinde yolcu mu, yoksa yük mü var belli değil. , Birde minibüs şoförleri esnaf odası ne iş yapar? Merak ediyorum. Sadece kendi sorunlarını mı konuşur?

Kim ilgilenir bu konuyla bilmiyorum fakat, çok acil olarak, minibüs şoförlerine davranış bilimlerine yönelik, eğitim verilmeli..

Bu eğitimi almadan hiçbir minibüs şoförü, trafik canavarı olarak yola çıkmamalı…

Can taşımak büyük sorumluluk ister, minibüs şoförlerinin bu şekilde yollarda seyretmesi, büyük katliam.

Bir yıl önce de aynı konuyu kaleme almıştım.. Aradan geçen zaman zarfında, değişen hiçbir şey yok..

Belediyelerin acilen bu sorunu, çözüme ulaştırmaları dileğiyle..

 
Toplam blog
: 287
: 13046
Kayıt tarihi
: 22.11.08
 
 

Öğretmenlik yapıyorum ve anneyim. Çocukları çok seviyorum. Yüreği sevgi dolu olan insanlara, sela..