Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '08

 
Kategori
Dünya
 

Ne yazık ki, fotoğraf çekmek çok kolaylaştı

Ne yazık ki, fotoğraf çekmek çok kolaylaştı
 

Minicik erken doğmuş bir bebeği cebine koyup, hatıra fotoğrafı çektiren hemşire hakkındaki haberi merakla okudum. Fotoğraf çok tepki almış, hemşire görevden alınmış ve tepki duyanlar hemşirenin meslekten atılmasını da istiyorlarmış. Her yönden üzücü bir haber bu, savunmasız minik bir bedeni, izinsizce görüntülemek, üstelikte bedeninin zarar görebilme olasılığına karşın, cebine koyup görüntülemek meslek ahlakına hiç uymuyor.

Cep telefonları ile oldukça kaliteli fotoğraflar çekilebilmesi olumlu-olumsuz halleri görüntülemek için ne yazık ki uygun bir fırsat yarattı. Hem çalışan kişilerde hem de hasta yakınlarında bu çekim olanağı olunca ciddi bir tehdit altında oluyorsunuz. Hasta başında hasta ile ilintisiz sırf şaka mahiyetinde çekilen bir fotoğraf nedeniyle ciddi bir mesleki sorun yaşayan kişilerle karşılaşabiliyoruz. Ve ne yazık ki bu konudaki hukuki dayanakları da bilemiyoruz. Sedye de uzanmış bir hastanın başında keyifle gülümseyen bir fotoğraf çektiren kişiler belki de görev ihmali ile suçlanabilirler. Hepimiz insanız akşama kadar süren mesai süresince gülebiliyoruz da, kızabiliyoruz da. Böyle anlarda çekilen fotoğrafların ne kadar gerçeği yansıtacağı da soru işaretli doğal olarak.

Hasta başında ve işlemler esnasında çekilen fotoğraflardan bir çok sıkıntılar çıkabileceği için ben yalnızca iznini alabildiğim hasta fotoğraflarını çekiyorum. Özellikle ileri yaşlı teyzeler gönüllü olarak mutlu mutlu fotoğraf çektiriyorlar. Daha önce alternatif bir takvim projem olmuştu, 2009 için yeni çektiklerimle daha zengin bir takvim yapmayı planlıyorum. Bu sayfamda yer verdiğim teyze ile amcayı yatakta yan yana mutlu bir şekilde konuşurken görünce görüntülemek istedim. Fotoğraf çekme teklifimi istekle kabul ettiler, yüreklerinin güzelliği yüzlerine yansımıştı. Kendilerine güvenli, huzurlu, umutlu ve güzel insanlardı. Küçük bir yerleşim yerinde yaşayan, bol çocuklu bu güzel insanlara günümüz de çok rastlayamadığımızı düşünüyorum. Böylesine sade güzelliği olan kişileri bulunca da hemen görüntülerini saklamak istiyorum.

Özellikle son zamanlarda hasta dosyalarında bir çok onam formu bulunuyor. İşlem izin formu, risklerin kabul edildiğine dair izin formu, hastanın tedavisini yürütenlerin ortak karar formu vs vs..Belki bunların yanına görüntüleme izin formu da eklenmesi gerekecek. Hasta izin vermediği takdirde kendisi ile ilgili hiçbir görüntü alınamayacak.

Kendimiz ve sevdiklerimizin iyi insanlarla karşılaşabilmemizi diliyorum, sevgilerimle.




Haber ve resim kaynak
http://www.milliyet.com.tr/Yasam/SonDakika.aspx?aType=SonDakika&Kategori=yasam&KategoriID=&ArticleID=1014577&Date=11.11.2008&b=Bu poz hemsireyi yakti&ver=67

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..