Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '08

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Ne yazık ki hala böyle babalar var!

Ne yazık ki hala böyle babalar var!
 

İnsanlar beyin jimnastiği yapmak için bulmaca çözerler. Ben ise bazı sohbet kanallarının oyun bölümüne girip orada soru botunun sorduğu soruları cevaplandırmaya çalışırım. Bu kanallarda sorulara ilk cevap verenler puan alırlar. Son zamanlarda izliyorum da televizyonlardaki bilgi yarışmalarında da buradaki sorular çıkıyor. 2 yıldır bu kanallarının birinde yetkili durumundayım. Oradaki yetkililerin durumu soruları cevaplandırmak dışında, kanala girip küfür eden ve bayan nickli kişileri rahatsız eden kişileri kanal dışına atmak. Uzun zaman bir yerde kalırsanız tıpkı MB blog gibi, orada da bazı dostluklar kuruluyor. Kanal yetkilisi olan Nesrin ve Yaprak’la da böyle bir ortamda tanıştım. Aslında ikisi de benim kızım olacak yaştalar. Kendilerine MB sayfasını tanıttığımdan zaman zaman gerek benim yazılarımı gerekse diğer blog yazarı arkadaşlarımın yazılarını da okuyorlar.

Nesrin ve Yaprak güneydoğu illerinden birinde, aynı sitede oturan 23 yaşlarında iki samimi arkadaş.

Geçen gün kanalda Yaprak sıkıntılıydı. Erol ağabey, bana bir yol gösterebilir misin? diye söze başladı. Aramızda ise şu konuşma geçti.

- Hayrola Yaprak,

- Beni bu akşam istemeye gelecekler.

- Ne güzel..

- Ama ben istemiyorum.

- Neden ki?

- Ben başka birini seviyorum.

- O zaman istemediğin biriyle evlenme.

- Babam zorla evlenmemi istiyor. Beni isteyen çocuk babamın arkadaşının oğluymuş

- Herhalde, senin sevdiğin çocuk fakir, bu çocuk zengin. Onun için mi?

- Hayır, benim sevdiğim çocuk da zengin sayılır, kendisi üst düzey yönetici. Ama şu an yedek subay olarak askerliğini yapıyor.

- O zaman bekle, çocuk askerliğini bitirsin, onunla evlenirsin.

- Babam, arkadaşının oğluyla evlenmemde ısrar ediyor.

- Sen de evlenmiyorum onunla de.

- Dedim

- Ne dedi?

- Bana tokat attı.

- Peki çocuğa söyle, benim sevdiğim biri var . Seninle evlenmek istemiyorum de.

- Söyledim.

- Ne dedi?

- Ben sana onu unuttururum dedi.

- Bu akşam istemeye gelince ben yanlarına çıkmayacağım.

Ertesi günü kanalda Yaprak’ rastladım. Arkadaşı Nesrin’in yanındaymış. İki arkadaş dertleşiyorlarmış.

- Merak ettim, akşam ne oldu Yaprak?

- Babam beni verdi.

- Yok canım, şaka yapıyorsun herhalde

- Çok ciddiyim, istersen Nesrin’ e sor.

- Nesrin, Yaprak doğru mu söylüyor?

- Evet maalesef,

- Bu zamanda 23 yaşındaki bir kız kendi sevdiğiyle değil, babasının istediği kişiyle evleniyor yani. Bu olacak iş mi?

- Benim akibetim de aynı olacak Erol Ağabey,

- Nasıl yani?

- Babam beni de kendi istediği biriyle evlendirecek büyük bir ihtimalle.

- Ben Yaprak’ı veriyorum.

- Ne yapacaksın şimdi Yaprak?

- Bilmiyorum valla, çaresizim,

- Düğünü ne zaman düşünüyorlar?

- Yaz gibi.

- Babana beni bu kişiye verirseniz kaçarım dedin mi?

- Dedim

- O ne dedi?

- Kaçarsan seni öldürürüm dedi.

Benim bir yeğenim vardı. Annesi ve babası sevdiği kişiyle evlenmesine karşı çıkınca, çocukla nikah yaptılar ve çocuğun evinde oturmaya başladılar. Anne ve babaları önce karşı çıktılar. 1, 5 yıl sonra ise onları affettiler. Şimdi kızın babası damadını kızından daha çok seviyor. Bir de çocukları oldu. Gayet mesutlar şu anda. Başka bir şansın yoksa çocukla nikah yaparsın o zaman babanın yapacak bir şeyi kalmaz. Deyince;

- Erol ağabey, biraz rahatladım şimdi

- Tabii bu arada arkadaşlık yaptığın çocuğun niyetinin de ciddi olması gerekir. Yoksa boşuna bir maceraya atılırsın.

- Yok çocuğun niyeti çok ciddi.

- Ne yapalım, hayırlısı ne ise o olsun bakalım

Bu konuşmadan sonra, düşündüm. Bazı babalar kızlarını kendi malları gibi görüyor ve istediği kişilerle evlenmelerini istiyor. Karşı çıkarlarsa da dövüyorlar ve dövdükleri kızları da 20 yaşın üstünde. Bunu yapan kişi ise üstelik üniversite mezunu. Böyle babaların ancak eski Türk filmlerinde olduğunu sanırdım ama ne yazık ki hala aramızda varmış böyleleri.

Bir de ülkemizde adalet ve eşitlikten bahsediliyor. Aslında adalet ve eşitlik aileden başlar ama aileleri kim eğitecek acaba?

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..