Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Ekim '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Ne Zaman Büyüdünüz Siz?

Ne Zaman Büyüdünüz Siz?
 

Yoldayım... Gözlerim dolu dolu girdik okulun bahçesine. Kuzularımın biri 6. sınıf, diğeri anasınıfına başlıyordu. O ilk gün yanlarında olmalıydım onların, bunu hissetmelilerdi. Açılış töreninde gördüğüm bütün öğrenciler için duygulanmıştım, pırıl pırıl çocuklar hepsi, gelecek onları bekliyordu, acılarıyla tatlılarıyla, sürprizleriyle dolu upuzun bir gelecek...

Yeni bir eğitim öğretim yılı başladı. Çocuklarımdan çok ben heyecanlıydım ilk gün. İkisi de okullu olunca bu yıl daha da iç içe hissettim kendimi okulla. Onları okula götürken kendi çocukluğum, okula başladığım ilk günler geldi aklıma. Beni okula ilk gün kim götürdü hatırlamıyorum ama hatırladığım şeylerden biri, öğretmenimden hiç hoşlanmamış olmamdı ve eve geldiğimde tekrar okula gitmek istemememdi. Ağlamalarım boşunaydı, ertesi gün yine okuldaydım... Çantamı açamayıp, öğretmenime uzatıp "Öğretmen şunu aç" diye hitap etmem yıllarca söylenmişti ailede. Bir kaç gün sonra baktılar olmayacak öğretmenimi değiştirdiler ve Seval Öğretmenimin benimle yakından ilgilenmesiyle okul hayatım yeniden başladı, ama bu defa öğretmenimi çok severek...


Onlar sınıflarına doğru ilerlerken, arkalarından uzun uzun baktım. Yanınızdayım, büyüyeceksiniz, zor zamanlarınız olacak, mutlu anlarınız olacak ve ben hep yanınızda olacağım Allahın izniyle, yüreğimle, bedenimle, varlığımla sizi çok seviyorum dedim içimden. Dönüp arkalarına baktılar, gözgöze geldik, hissettiler sanki daha da keyiflendiler.

Nasıl bu kadar çabuk büyüdüler anlamadım. Ne zaman büyüdüler? Ne zaman büyüdünde biriktirdiğin harçlıklarla beni yemeğe götürmek istiyorsun yakışıklı oğlum? Şimdi büyüdüler de kimseleri beğenmiyorlar, daha düne kadar spider-man li ürünlere bayılan Efe, bu yıl en az on kırtasiye dolaştırdı beni istediği gibi kalem kutusunu buluncaya kadar. Neymiş bu bebekmiymiş öyle şeyler kullansınmış:)) hele Bora, sanki kendisi çok düzgün konuşuyormuş gibi okul arkadaşını anlatıyor bana, Bora diyemiyormuş arkadaşı da " Anne Şerhat baba Bola diyo" diye. Kendisi de "S" leri hala "Ş" olarak kullanıyor haberi yok:)))

Aslında ben bu büyümeden hiç bir şey anlamadım, başa dönsek olmaz mı:))İlk doğdukları gün dün gibi, kokuları hala burnumda, kalbimin üstünde uyuyuşları dün gibi. Hey Allahım ne zaman büyüdüler bunlar, artık eskisi gibi sık sık sarılıp, öpmeye koklanmaya da gelmiyorlar sıkılıyorlar hemen. Yaaa gerçekten şu son oniki yılı geriye alsak, çok rica etsem, hiç bir şey anlamadım ben.

Biraz tombullar ikisi de, zaman zaman uyarırım onları; çok abur cubur yememeleri, cola tüketmemeleri gerektiği gibi bazı zararlı yiyecekler konusunda konuşurken; ufaklık hemen "anne bu konuyu kapatsak" ! diye lafa giriyor bilmiş bilmiş.

Bunlar benim mi diye düşünüyorum zaman zaman. Sahi bu yakışıklılar, bu bilmişler, karşıma geçip onlara kızdığımda " Çocuk hakları diye bir şey var anne" diye haklarını hatırlatan kuzular benim mi?

Yine uykuyu kaçırdık bu gece. Onlar çoktan uyudular bile ben bunları yazarken. Tek tek öptüm, kokladım, çeşitli sınavlara girdiler, onları sınav kapılarında bekledim, mezun ettim, askere yolladım, ağladım, evlendirdim hatta torunlarımı bile sevdim, haberleri yok, uyuyorlar...

Doğurmakla anne olunamayacağını öğrendim, onlarla ben de büyüdüm. ( laf aramızda 35 oldum bugün dostlar sormayın:)))

Biliyorum uzun oldu ama konu çocuklar deyince böyle oluyor işte, çenem düşüyor sevgili dostlar. sadece benim çocuklarım mı, hayır, bütün çocuklar çok değerlidir benim için. Hele anne baba sevgisinden yoksun büyüyen kuzular, içim yanıyor onlar içinde. Çocuklarıma gösterdiğim özen ve sevgiden mahçup oluyorum onları düşündükçe, bir başına büyüyen kuzuları...Okula başlarken heyecanları paylaşılamayan, isteklerine göre kalemlerini, defterlerini seçemeyen yavrular içimi acıtıyorlar.

Bütün çocuklar değerlidir, hepimiz için öyle olmalı. Umarım gelecekte her şey istedikleri gibi olur, mutlu, sağlıklı, başarılı ve ONURLU bir hayat yaşarlar.

SEVGİYLE KALIN.
 
Toplam blog
: 184
: 2109
Kayıt tarihi
: 11.03.07
 
 

1974 Bremen doğumluyum. Hayatın Med-Cezir'lerle dolu olduğuna inanırdım; yaşaya yaşaya anladım ki ö..