Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '19

 
Kategori
Deneme
 

Ne Zaman Öleceğimi Biliyorum

Kişinin yaşıyla ilgili hesap yapması gerekir. Biz öğrendik ki genetik gereken yapılmadığı zaman söz konusu. Hali hazırda da bir eksikliğiniz yoksa ömrünüzü hesaplayabilirsiniz.

Sağlıklı yaşamıyorsanız 90’dan yukarısı mucize, sağlıklı yaşıyorsanız 90’dan aşağısı imkânsız.

Kaza tarzı ölümler %1’dir, bu %1’in içine girmeyebilirsiniz, yok farz edin.

Sorun gerçekten sağlıklı yaşayıp yaşamadığınızın tespiti. Sağlıklı yaşayan rahatsızlık hissetmez, rahatsızlık hissediyorsa…

Bu insan çok yaşar, bunların ömrü uzundur gibi şeylere katılmıyorum ama bazı vücut yapılarıyla ilgili tıbbın açıklamaları önemli olabilir, bunlar da biraz daha fazla hassasiyet gösterirlerse…

Çevre koşulları belirleyici olabilir ama hem etkisi belirli seviyenin üzerinde olacak hem de zaten tedbir alırız, üstelik beslenme ve yaşam şeklimiz de olumsuzlukları giderebilir.

Gerçekten sağlıklı yaşayan 90’dan önce öleceğini düşünmesin. Rahatsızlık geçer ama geçici değildir, vücuttaki bir arızayı daha da önemlisi bir konuda yanlış yaptığımızı gösterir. Birden fazla rahatsızlığımız varsa yanlış yaşıyoruz.

Sağlıklı yaşıyorum 90’dan önce ölmeyeceğime göre daha yukarı bir yaş düşünmeliyim. Ne olabilir? İşte bunu sağlıklı yaşamanın derecesi belirler.

Günümüz yaşam koşullarında sağlıklı yaşayanların ömür aralığı 90-110 yaşlar arasıdır.

Üstü istisna, yok farz edin. Bazıları sağlıklı yaşar erken ölür, bazıları sağlıksız yaşar geç ölür; bunlar aklımızın almadığı istisnalar, yok farz edin.

Ölüm tarihi sağlıklı yaşayanlar için 90-110 yaşları arasıdır ve bu istisna değil bu durumdaki herkes için geçerlidir.

Sağlıklı insanın karnı bile ağrımaz, böyle şeyleri normal karşılıyoruz; değil, rahatsızlık uyarıdır.

Bilinçli yaşamaya ömrümün yarısında başladım. O halde ekstramın (90 yaş üzeri ölüm; 90-110 yaş) yarısını kaybettim, ömrüm 90-100 aralığına düştü. Bilinçli yaşamadığım 01-50 yaşımı çok sağlıksız yaşadığım için ömür 90-95 aralığına düşmüş olabilir. 90-95 aralığında vefat etmeyi beklemeliyim. Ya yanıldıysam lafını kullanmayacağım zira hesabımı iyi yaptım.

Yalnız burada iki tane istisna var ikisi de lehime. Ömrümün yarısını sağlıksız yaşadım diyorum ama 50’ye geldiğimde vücut sağlamdı, sağlam vücut yeni doğmuş gibidir (10 yıllık ev, 10 yaşında kamyon sağlamdır herhalde)

Artı sağlıksız yaşadığım zamanlarda da kalıcı hasar bırakan aşırılıklara kalkışmadım.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..