Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Haziran '07

 
Kategori
Blog
 

Ne zaman yazar oluruz?

Ne zaman yazar oluruz?
 

Yazılan yazılara ve de tüm blog yazarı insanlara büyük saygıyla yazıyorum bunları. Burada eğer kendimizi "yazar" olarak tanımlarsak mutsuz oluruz. Çünkü yazarlık insanın kendi kendine verebileceği bir ünvan değildir. Ve yazarlık akademik olarak alınacak bir ünvan da değildir. Peki o zaman nasıl yazar oluruz? Bu sorunun cevabı da basit. Yazarlık insana başkaları tarafından verilen bir ünvandır. İnsanlar size "yazar" diyorlarsa bence siz o zaman yazar oluyorsunuz.
...
Yazmakta olmakla yazar olmak arasında da önemli farklar olduğunu düşünüyorum ben. Yani her yazan kişi yazar değildir. Yazan kişi ile yazarı da ayırmamız gerekiyor.
...
Burada bana, "O zaman söyle yazar kimdir?" derseniz benim buna da bir cevabım yok. Ama en azından ben yazarlık ünvanını bizim kendi kendimize veremeyeceğimizi savunuyorum.
...
Benim bilimadamlığım gibi olur yoksa. Ben kendimi bilimadamı gibi görüyorum ama şu anda bu görüşüme benden başka katılan yok. Ben kendimi bilimadamı ilan ettim ama tanıyan yok.
...
Bir de eleşirilere açık olmamız gerekiyor. Burası 2000 civarında kişiin yazdığı ve binlerce kişinin de girip okumakta olduğu bir site. Yani biz burada yazılarımızı okumaya açıyoruz. İnsanların beğenisine sunuyoruz. O zaman beğenmeme ve eleştirme hakları da var.
...
Ben kendi adıma henüz ne yazarım ne de mizah yazarıyım. Öyleyim de bana haber vermedilerse onu da bilmiyorum. Ama kendi açımdan yazar falan değilim. Kısacası ben ne kadar beyin cerrahı değilsem o kadar da yazar değilim.
...
Blogda takılan işsiz bir vatandaşım. Burada bunca iş güç sahibi insanın da duyarsızlığının, umursamazlığının bir göstergesiyim. Bir Allah'ın kulu da bugüne kadar çıkıp, "Yahu şu Solohan'a bir iş bulalım" demedi. Demez. Bu toplum böyle. Ondan sonra efendim Türkiye kalınmıyor. Kalkınır mı?
...
Şunu unutmayalım ki biz kendi hakkımızda yanılabiliriz. Ama başkaları yanılmaz. Yani şunu demek istiyorum, "Ben yazarım" diyorsak yanılıyor olabiliriz. Ama çoğunlukla insanlar bize "yazar" diyorlarsa ve bir şekilde toplumu yaşadığımız çağı etkileyen eserlerimiz varsa o zaman herhalde yazar oluruz.
...
Bizim bu yanılgımıza bir örnek vereyim. Mesela ben bir kaç yıl öncesine kadar ısrarla "Ben Bruce Lee'den daha iyi karateciyim" diye düşünüyordum. Bunu kanıtlamak için sekiz kremiti kırmak üzere bizim sitenin ortasında bir gösteri düzenledim. Gösterim neticesinde attığım sert darbe ile sekiz kırığa ulaşmayı başardım. Üç kremit beş de kemik.
...
Hastane masraflarımı ödeyen annemle konuşursanız olayı detaylı anlatır size. Sevgili blogcular kendimize yazarlık ünvanı vermekten vazgeçelim. Eğer biz yazarsak ve birileri bunu bizden saklıyorsa bu onların ayıbıdır.
...
Sonuçta ben biliyorum ki hepimiz yazmayı seviyoruz. Gelin aşka bağlayalım bu olayı. Yazmayı karşılıksız sevelim.

 
Toplam blog
: 179
: 2576
Kayıt tarihi
: 21.01.07
 
 

Barışa ve kardeşliğe inanıyorum. Türkiye'nin yaşadığı tüm sorunların kardeşlikle çözümlenebileceğ..