Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mayıs '14

 
Kategori
Anılar
 

Necip Alpan Mezarı başında anıldı.

Necip Alpan Mezarı başında anıldı.
 

Eğitimci yazar Necip P.Alpan'ı mezarı başında andık


Eğitimci yazar Necip Alpan Mezarı Başında dualarla Anıldı

Eğitimci yazar Necip Alpan bir grup öğretmenle Söke’de/Tuntaşlar Mezarlığında vefatının 11. Yılı münasebetiyle dualarla anıldı. Halen İzmir’de bulunan değerli hayat arkadaşı Nebahat Alpan Hanımefendi, rahatsız olduğu için bu yıl anma törenine katılamadı. Geçen gecenin bir vaktindi İzmir’den beni telefonla arıyor, (1920 doğumludur)  halsiz ve titrek sesiyle ” Oğlum Kadir, ben bu yıl gelemiyorum, hem de çok hastayım ne olur benim yerime sevgili eşimi Necip Alpan Bey’i anmanızı ve mezarına gidip, benden selamlarımı iletmenizi çok rica ediyorum” demesi üzerine biz de Nebahat Alpan Annemizi kıramadık. Bu amaçla birkaç arkadaşla gidip mezarı başında Necip Alpan’ı dualarla andık.

Yanımda Söke Şairler ve Yazarlar Derneği Yönetim Kurulu’ndan Metin Akdeniz ve Nebahat Alpan İlköğretim okulunda birkaç öğretmen ve birkaç öğrenci hazır bulundular.

Necip Alpan’ın Mezarı temizlendi, çiçekler konuldu ve orada bulunan çiçekler sulandı. Nebahat Alpan İlköğretim Okulu Ahlak Dersleri öğrenmeni Mustafa Tanrıverdi  tarafından Yasin ve Fatihalar okunarak dualarla yâd edildi.

Peki, Necip Alpan kimdir?

Necip P. Alpan, Güney Arnavutluk’ta; Ergiri’nin  “Zhuhat” köyünde 1920’de doğdu.  1935’te Söke’de ilk ve 1938’de Aydın Ortaokulu’ndan mezun oldu. 1942 yılında ise İstanbul Erkek Öğretmen Okulunu bitirdi.1945 yılına kadar Mersin ve Adana’da yedek subay olarak vatani görevini ifa etti. Daha sonra Söke İlkokulu öğretmenliğini yaptıktan sonra Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Pedagoji, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nden mezun oldu. Çeşitli orta dereceli okullarda öğretmenlik yaptık sonra 1957-58 yılında Paris’te mesleki incelemelerde bulundu.

Necip Alpan, yurda dönünce 1963 yılına kadar İzmir’de İlköğretim Müfettişi olarak görev yaptı. 1977’de emekliye ayrıldı. Necip  Alpan Anadolu’da ve yurtdışında  Arnavutluk’ta yayımlanan birçok  sanat ve kültür dergilerinde eğitime yönelik yazılar yazdı. Şiir ve yazıları Resimli Ay, Türk Devrimi, Yeni Asır, Yeni İstanbul, Meydan, Yeni Tanin, Ulus, Barış, Tasvir Trük Folkloru Araştırmaları, Yeni Söke ve Söke Ekspres gibie gazete ve  dergilerde  çeşitli yazılar yazdı. Günümüz Türkiye’sinde Kim Kimdir? Ansiklopedisinde yer aldı.

Sayın Alpan, bir süre TRT’de Arnavutça haberler ve yorumlar yaptı. Son zamanlarda Ankara’dan gelip İzmir e yerleşmişti.  Nihayet soğuk bir kış gününde 04 Şubat 2003 yılında aramızdan ayrıldı. 05 Şubat 2013 günü Granta’da Tuntaşların özel Mezarlığında toprağa verildi. Evli ve bir oğlan babası idi. Oğlu Erkan Alpan uzun yıllar ABD’da öğretim görevlisi olarak çalıştı.Halen İzmir’de ikamet ediyor…  1996 yılında Söke’de eğitim ve öğretime açılan Öğretmen Nebahat Alpan İlköğretim Okulu Alpanların katkılarıyla yapıldı.

Vefatının 11.yılında  Sevgili Eğitimci, yazar ve değerli kültür adamı dostumuz Necip P.ALPAN’ı saygıyla ve rahmet anıyor mekanı cennet olsun diyorum. Işıklar içinde yatsın diyorum.  

 

Abdülkadir Güler

12 Mayıs 2014. Söke 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..