Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '07

 
Kategori
Sosyoloji
 

Neden asabiyiz?

Neden asabiyiz?
 

Daha önce hiç düşündünüz mü, neden Türklerden bir Aristo, bir Decartes, bir Konfüçyus çıkmamış? Çünkü hazırcı bir toplum olarak, elimizin altında bulunan mevcut zekaları da tüketmek konusunda uzmanız. Üstelik yurt dışına çıkıp, orada başarılara imza atmış insanlarımızla da gurur duyarız. Tabi ya niye duymayalım ki, onlar da nasıl olsa Türk. Hem yönetimde biz mi varız ki onlara sahip çıkalım. Hiç bitmez değil mi, insanımızın "Ben olsam şöyle yapardım"ları?

Hiç denk geldiniz mi bilmiyorum televizyonlarda bir ara sıkça yayınlanan kick boks müsabakalarına. Biz ailecek her raundu izler olduk, oda yetmedi, Avusturalya' da, Almanya'da yada herhangi bir başka ülkede doğmuş, orada büyümüş, çok az Türkçe konuşabilen adamları sevgiyle alkışladık. Gurur duymadıkta değil tabi. Çok değil bundan bir kaç sene evveline kadar "made in USA" etiketli sinema filmlerini izlediğimde, coşkulu bir kalabalığın dövüş müsabakalarına olan ilgisini hayretle izlerdim. Kendime yaptığım en mantıklı açıklama da "film işte" olurdu. Komik değil mi? Şimdi kendime karşı acımasız olma zorunluluğunu hissediyorum. Çuvaldızla bir müsabakaya çıkacağım, kırmızı köşe benim, hatta gong sesini bile duyar gibiyim.

Şahsım adına söylemem gerekirse fazla siyasetle ilgilenen biri değilim, Türkiye gündemini de çok fazla takip etmem. Televizyonla da aram pek iyi değildir. -Eh be kardeşim dünyadan bi haber yorum yapıyorsun sende- diyebilirsiniz. Ben sadece bir gözlemciyim, insanlar ve karakterler üzerine gözlemler yapmayı görev edindim :) Allah Allah kim tutar beni. Aristo'dan, Decartes'tan bahsettik ya, kalemimizin ayarı kaçtı, havalara girdim birden. Konunun özünden çok fazla sapmadan, girişime tezat bir şekilde Türk halkıyla barışık olacağım bu atırlarda. Şimdi "Neden Asabiyiz"i çözeceğiz. Aslında bu soru daha önce defalarca sorulup, defalarca cevap buldu. Klasik cevaplar vardı hep. Geçim sıkıntısı, trafik sorunu, stres v.s. Biraz daha bilimsel bakmak adına bir araştırmamı sizlerle paylaşacağım. Hani vardır ya "Bunları biliyormuydunuz" tarzında. Dünya üzerinde en çok sigara tüketen ülkeler arasında 5. sırada yer alıyoruz ve her yıl sadece trafik kazaları yüzünden kaybettiğimiz insan sayısı 8.835, yaralı sayısı 93.714 ve yapılan kaza sayısı 407.247, bunlar sadece tutanak tutulup, kayıtlara geçen veriler. Farkındayım ki çok da hoş sonuçlar değil bunlar, o yüzden içinizi fazla karartmayacağım.

Hani hep bir sebep vardır ya, hep bir açıklama buluruz. Eğitim düzeyi ve yaşam kalitesi düşük bir ülkede asabiyiz kardeşim. "Açız aç" sen neden bahsediyorsun diyenler. Kaç tanemiz ben aile içinde şiddet nedir bilmem diyebilir ki yada kaç tanemiz profesyonel eğitim almış psikologlara, deli doktoru gözüyle bakmaz ki?

Asabiyiz çünkü temelde bir yerde bir hata var. Yardım sever bir toplumuz ama yardım almaktan pek hoşlanmıyoruz. "Ben hallederim"ler hep devrede, Tüfek omza, hazır ol.

Aslında çok fazla da irdelemeye gerek yok. Hepimiz sorunu ve sonucu biliyoruz. Cevabı bildiğimiz halde çözmeyi biraz da biz istemiyoruz. Her sabah sinirimizi bozan herkesle kavga edebiliyor, acelemiz olduğunda kırmızı ışıkta geçebiliyor, kokusundan nefret etsekte peş peşe sigara içebiliyor, sevmediğimiz için emniyet kemerinden vazgeçebiliyoruz. Mantığım burada kal savaş, duygularım ise hırpalama kendini kaç diyor. Peki ya sizinkiler?

 
Toplam blog
: 46
: 1674
Kayıt tarihi
: 25.04.07
 
 

Şu an özel bir şirkette, grafiker olarak çalışmaktayım, geçmişte hikaye denemeleri ile başladığım ya..