- Kategori
- Doğa Sporları
Neden bisiklet?
Yine de bisiklet.
"Bisikleti olacağına arabam olsun daha iyi. Çünkü bisiklet benim için rahatlık. Konforlu. İki tekerliğin üzerinde gideceğime dört tekerlik üzerinde giderim ve daha güvenli olur benim için."
Onun için "bisikletim yok" demeyin sakın.
Ama ben bisiklete biniyorum. Üstelik Avrupa'da gelişmiş ülkeler de bisiklete binenlerin sayısı gittikçe artıyor. O zaman neden bisiklet?
Şimdi bu sorunun cevabını bulmaya çalışalım.
Bu böyle olunca masrafsız ve yalnız insan gücü ile hareket edebilen bir araç olan bisikletin yüzde 13,1 oranında hava kirliliği olan motorlu araçların yerine alabilmesi durumunda havanın kirlenmemesinde büyük katkı da sağlar. Avrupa buna çok büyük önem vermektedir. Halbuki bizler bu konuda ne yapıyoruz? Koskoca bir hiç. Arabalara binmeye çalışıyoruz o kadar.
Yine araba yerine bisiklete biniyor olsaydık bundan da vücudumuz olumlu bir şekilde faydası olur.
Ya arabayı bırakıp bisiklet aldığımız da bize ne gibi avantajlar bekliyor dersiniz.
Bisiklet aynı zamanda da yüksek yaşama kalitesini de artırır.
Ve Avrupa’da bisiklete verilen önem.
Doğru bilinen yanlışlıklar
Bu trafikte bisiklete binen zehirlenir.
Tablo:3
Bisikletliler ve şoförlerin aynı yolda bir saat için de soludukları Hava kirliliği.
Bu çalışma, şoförlerin bisikletlilere oranla hava kirliliğine daha fazla maruz kaldıklarını gösterir. Bütün faktörler dikkate alındığında (Bisikletlilerin şoförlerden 3-4 kat aha fazla hava soluması), bu karşılaştırmadan galip çıkıyor. Bunun yanı sıra, fiziksel egzersiz, vücudun bağışıklık sistemini de güçlendirir.
............................................ Bisiklet Araba
Karbon monoksit (CO)……........2670…… .6730
Nitrojen Dioksit ....................... 156 ……. 277
Benzen ………………….................…. 23 ….... 138
Metilbenzen ………………................. 72 …... 373
Ksilen ………………...................…….. 46 ……. 193
Kaynak: Bisikletlilerin, şoförlerin yayaların trafikten kaynaklanan hava kirliliğinde etkilenme oranları, Van Wijnen/Verhoff/Henc/Van Bruggen, 1995.
2 bisiklete binmek tehlikelidir.
Ulaşım araçlarının karşılaştırılması.
...............................Araba....Katalitik konverter’lı araba.... Otobüs.... Bisiklet...Uçak
Kapladıkları alan ……....100……,,,,,,………..100 …………..................…. 10 ….........….. 8 …... … 1
Enerji tüketimi ….....……100 ........………… 100 ………..................……..30 ….......….. . 0 .…. . 405
Karbondioksit … ....…….100 ….......………. 100 …...................………… 29 ........…… .. 0 .… .. 430
Nidrojen Oksid …....…. .100 …….......……… 15 ……....................…………9 …........…… 0 …... .290
Hidrokarbon …….....….. 100 ……………........ 15 ……...................……….. 8 ……........… 0 ….. ..240
Karbonmonoksit …….... 100 ….......………….15 ……...................………… 2 ………........ 0 .…… ..93
Toplam hava kirliliği ... 100 …….......……….15 …................ ....………… 9 ……........... 0 ….. ..250
Kaza riski …….......……… 100 …….......…… 100 ….…..................……….. 9 ….........….. 2 …..... 12
Kaynak: UPI Raporu, Heidelberg, 1989
İste Gizemle Bryan çiftinin yollarda gittikleri yerlere bu sunumu yapmaktalar. Onların gitmedikleri yerlere de ben onlara yardımcı olarak bu konu da sizlere aydınlatıyorum.
Son söz olarak daha sağlıklı ve dinç olabilmenin yolu bisiklete binmekle geçmektedir. Bisiklete binmek çocuk aracı değildir.
Lütfen bir bisiklet alın ve deneyin. Bak göreceksiniz huzurlu olacaksınız.
Bisiklete binen bir topluma ne dersiniz. Hadi o zaman ne güne duruyorsunuz.