Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Nisan '09

 
Kategori
Doğa Sporları
 

Neden bisiklete biniyorum?

Neden bisiklete biniyorum?
 

Dğa ile barışık olan araç.


Geçen hafta başlayıp bir hafta süren bisiklet yarışlarının ardından Türk halkı da bisiklet sporunu artık yakından görmüş ve tanımış olduğunu sanıyorum.

Bisiklet anlatılmaz yaşanılır. Bununla birlikte solunur. Tıpkı bir futbol maçını sahada bulunup çıplak gözle seyretme gibi.

Olay şudur efendim. Ben bisiklete nasıl başladığımı bir şekilde izah etmem gerekir. Bir yerde parasızlıktan ziyade hep düşünmüşümdür. Neden yola para veririz ki. Çok mu zenginiz. Paramız bile olmazsa yine gideceğimiz yere dolmuşu veya belediye otobüsünü tercih ederiz öyle değil mi? Yani cebimizden illa para çıksın. Çünkü yürümeye kalksak vakit geçecek. En iyisi mi dolmuşa binelim.

Neden dolmuş ki veya belediye otobüsü. Gidiş geliş 3 TL.

Arabamla gitsem gittiğim yerde park sorunu var.

Halbuki bisiklet burada devreye girse her şey ortadan sorun halledilmiş olunur.

Çünkü bisikletle gidersiniz yol parası vermezsiniz. Kısaca paranız cebiniz de kalır. Zaman olarakta arabadan ve otobüsten de hızlıdır. Araba da park yeri aramaktan zaman kaybına uğrarsınız. Otobüs için çıktığınız noktadan durağa gittiğiniz ve durakta otobüsün gelinceye kadar geçen süreyi de hesaba kattığınızda zaman kaybınız fazla olmaktadır. Bisiklette böyle lüzumsuz zaman kayıpları rastlamazsınız. Gideceğiniz yere kısa zaman sizi ulaştırır ve paranızda cebinizde kalır.

Bisiklette park sorunu olmaz. Gideceğiniz yerde en yakın bulunan direğe kilitlemek veya varsa bisiklet park yerine bisikletiniz kilitleyebilirsiniz.

Dünyamız gittikçe kirlenmekte. Hiç düşündünüz mü ben bu dünyayı kirletmemek için elime düşen görevi yapabilmiş miyim? Yada ne yapmalıyım ki dünyamızı kirletmeyelim? Acaba benle mi iş bitecek diye de düşünebilirsiniz. Ama ne var ki insanlar başkalarından gördüğünü o yapıyor da ben de yapabilirim demeye bakıyor her şey.

Bizim de ne gibi bir eksiğimiz var bir Hollandalıdan, Franzsızdan, Almanyalıdan, İngiliz’den, Belçikalıdan, İtalyalıdan veya İspanyol’dan.

Mesela ben de sizin gibi özelikle bisikletle Türkiye’ye gelen yabancıları karayolunda görmüş kendi kendime sormuştum “Bisikletle buralara kadar gelmek ha. Nasıl oluyor da gelebiliyorlar?” Gençliğim de hepte yürümüşümdür. Ne kadar mesafe yürüdüğüm ve bunu ne kadar zamanda harcadığımı hep merak etmişsimdir. Madem ki bir şey yapıyorsun bir hedef koyup kendini geliştirmelisin.

Ne yaparsanız yapın koşun, yürüğün veya bisiklete binin ama yola para vermeyin. Kalsın cebinizde paralar. Bir laf vardır “Sakla samanı gelir zamanı.” Cebinizde para olsa da.

Peki neden bisikleti tercih ettin diye sorulduğunda yürümekten daha fazla yol almaktayım böyle olunca zahmetsiz gideceğim yere daha kısa zaman da ve daha çok yer gezme olanağı sağlıyor bana. Örneğin günde 150 km.ye kadar yol kaydedebiliyorum..

Emekli olmuş neredeyse yapılacak bir şey yokmuş gibi kahveye saplanmış 45-50 yaşlarında ki erkekleri de kınıyorum böylece.

Mecbur kalmadıkça otobüse arabaya binmeyip bisikletle giderim gideceğim yerlere. Bisiklet benim doğamda var.


<ımg id="ımgPrd" border="0" alt="" src="http://www.atabisiklet.com/content_files/prd_images/yol_bisikleti/addict/Addict_ltd.s.jpg">
bigPicture = "yol_bisikleti/addict/Addict_ltd.jpg"; function fnImgRender(pItem, opId) { document.getElementById("ımgPrd").src="../content_files/prd_images/" + bigPicture; //pItem.src; } function fnCmbImgRender(pItem, imgId) { if (pItem.value!="") { if (document.getElementById(imgId+pItem.value)!=null) { document.getElementById(imgId+pItem.value).onclick(); } } } function fnMouseOut(pItem) { pItem.style.borderRight ='#CCCCCC 1px solid'; pItem.style.borderBottom ='#CCCCCC 1px solid'; pItem.style.borderTop ='#CCCCCC 1px solid'; pItem.style.borderLeft ='#CCCCCC 1px solid'; pItem.style.cursor ="default"; } function fnMouseOver(pItem) { pItem.style.borderRight ='black 1px solid'; pItem.style.borderBottom ='black 1px solid'; pItem.style.borderTop ='black 1px solid'; pItem.style.borderLeft ='black 1px solid'; pItem.style.cursor ="hand"; }

YAŞASIN BİSİKLET!

Ve bisiklet yarışlarını izlerken o güzel bisikletleri gördükçe.

Fiyatı mı ne?

http://www.atabisiklet.com/asp/show_stock.asp?product=100.100.1400.09.2

Yarış dünyasında izlediğiniz yarışçıların kullandıkları bisikletler bunlar.

Ben ise bisikleti 2 sene önce Ata bisikletinde değiştirmiştim. Fiyatı 850 TL'idi. O zaman dan bu yana yeni modeller geldi. Bir şehir bisikletine binmekteyim ve 28 janttır.

Hekese binebileceği ve her bütçeye uygun bisikletler vardır.

Ata bisiklette diğer ürünler.

http://www.atabisiklet.com/asp/index.asp

Sevgi ve saygı ile.

Not: Bu bloglar biskletin Türkiye'de gelişimi için yazılmaktadır. Bisikletliier için bisikletli yoların ve yanlızca üzerinde bisikletlilerin geçebileceği günlerin olması dileğiiyle.

 
Toplam blog
: 540
: 3176
Kayıt tarihi
: 02.01.07
 
 

Hiç bir motorlu araca binmeyi sevemedim. Daha doğrusu sevdiremediler. Onun yerine iki tekerlekli ..