Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '12

 
Kategori
İnternet
 

Neden bizim de Google'lımız, Facebook'umuz, Youtube'umuz olmasın

Neden bizim de Google'lımız, Facebook'umuz, Youtube'umuz olmasın
 

Geçen hafta internette Amerika'da teknoloji firmalarının 2011 yılındaki performansları için güzel bir analiz vardı. Nielsen araştırma şirketi bu analizi yapmış.

Çalışmaya göre en çok ziyaret edilen (aylık ortalama sayfa görüntüsüne göre) sosyal medya ağları ve blokları şu şekildeymiş.

1. Facebook -- 137.6 milyon

2. Blogger -- 45.5 milyon

3. Twitter.com -- 23.6 milyon

4. WordPress.com -- 20.4 milyon

5. Myspace.com -- 17.9 milyon

6. LinkedIn -- 17 milyon

7. Tumblr -- 10.9 milyon

8. Google+ -- 8.2 milyon

9. Yahoo! Pulse -- 8 milyon

10. Six Apart/TypePad -- 7 milyon

 

Amerika'da 2011 yılında en çok ziyaret edilen (aylık ortalama sayfa görüntüsüne göre) web markaları ise şöyle olmuş.

1. Google -- 153.4 milyon

2. Facebook -- 137.6 milyon

3. Yahoo! -- 130.1 milyon

4. MSN/WindowsLive/Bing -- 115.9 milyon

5. YouTube -- 106.7 milyon

6. Microsoft -- 83.8 milyon

7. AOL Media Network -- 74.6 milyon

8. Wikipedia -- 62 milyon

9. Apple -- 61.6 milyon

10. Ask Search Network -- 60.5 milyon

 

Video için web markaları da şöyle sıralanmış.

1. YouTube -- 111.1 milyon

2. Vevo -- 34.6 milyon

3. Facebook -- 29.8 milyon

4. Yahoo! -- 25.3 milyon

5. MSN/WindowsLive/Bing -- 16.6 milyon

6. AOL Media Network -- 13.3 milyon

7. Hulu -- 13.1 milyon

8. The CollegeHumor Network -- 12.5 milyon

9. CNN Digital Network -- 8.3 milyon

10. Netflix -- 7.4 milyon

 

Merak ediyorum acaba böyle çalışmalar neden ülkemizde yapılmaz ki?

Neden bizim kendi web markalarımız olmaz ki?

Facebook, dünyada 800 milyon, Google+ 400 milyon üyeyi aşmış. Bu siteler neredeyse ayrı bir dünya devleti oldular. Düşünün ki Türkiye nüfusu 73-74 milyon. 5-10 Türkiye büyüklüğünde şirketler kurmuşlar. Neden bizim de böyle devasa büyüklükte üyesi olan dünya çapında web markalarımız olmasın?

Neden mesela bizim de Google'lımız, Facebook'umuz, Youtube'umuz olmasın ?

Bu konuda bir tek "Milliyet Blog" atak yaptı. Kendilerini tebrik ediyorum.

Bundan sonra başka diğer başarılı uygulamaları görmek dileğiyle diyelim.

 

Google, Facebook, YouTube are most visited websites in 2011


December 29, 2011 |  7:00 pm

Google, Facebook and YouTube racked up the most unique visitors among
U.S. websites in 2011, according to new data from the research group
Nielsen.

Not necessarily the most surprising news is it? What may be a bit more
interesting is that, despite its rapid growth, Google+ was on average
visited by fewer users than Myspace this year, according to Nielsen.
Google+ was released in beta in July and opened to the public in
September.

The Nielsen data also doesn't cover the entire year, only January to October.

According to Nielsen, the top 10 U.S. social networks and blogs, by
page views, in 2011 were:

1. Facebook -- 137.6 million average page views per month

2. Blogger -- 45.5 million average page views per month

3. Twitter.com -- 23.6 million average page views per month

4. WordPress.com -- 20.4 million average page views per month

5. Myspace.com -- 17.9 million average page views per month

6. LinkedIn -- 17 million average page views per month

7. Tumblr -- 10.9 million average page views per month

8. Google+ -- 8.2 million average page views per month

9. Yahoo! Pulse -- 8 million average page views per month

10. Six Apart/TypePad -- 7 million average page views per month

Nielsen also reported that the 10 most visited overall U.S. Web brands
in 2011 were:

1. Google -- 153.4 million average page views per month

2. Facebook -- 137.6 million average page views per month

3. Yahoo! -- 130.1 million average page views per month

4. MSN/WindowsLive/Bing -- 115.9 million average page views per month

5. YouTube -- 106.7 million average page views per month

6. Microsoft -- 83.8 million average page views per month

7. AOL Media Network -- 74.6 million average page views per month

8. Wikipedia -- 62 million average page views per month

9. Apple -- 61.6 million average page views per month

10. Ask Search Network -- 60.5 million average page views per month

 And finally, the top 10 U.S. Web brands for video, according to Nielsen's data:

1. YouTube -- 111.1 million average page views per month

2. Vevo -- 34.6 million average page views per month

3. Facebook -- 29.8 million average page views per month

4. Yahoo! -- 25.3 million average page views per month

5. MSN/WindowsLive/Bing -- 16.6 million average page views per month

6. AOL Media Network -- 13.3 million average page views per month

7. Hulu -- 13.1 million average page views per month

8. The CollegeHumor Network -- 12.5 million average page views per month

9. CNN Digital Network -- 8.3 million average page views per month

10. Netflix -- 7.4 million average page views per month

ALSO:

Google+ may reach 400 million users by end of 2012

'Facebook' tops list of most-searched-for terms of 2011

Report: Investment banks compete for lead role in Facebook IPO

-- Nathan Olivarez-Giles

Nathan Olivarez-Giles on Google+

Twitter.com/nateog

 
Toplam blog
: 648
: 2341
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1995 ODTU Fizik Lisans, 1998 ODTU Fizik Yüksek Lisans (Biyofizik)  mezunuyum. Özel sektörde kalit..