Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Şubat '09

 
Kategori
Blog
 

Neden blog yazıyorum? (II)

Neden blog yazıyorum? (II)
 

16 Kasım 2006’da “Neden blog yazıyorum?” başlığıyla bir blog yayımladığımda Milliyet Blog’da yazmaya başlayalı henüz bir ay olmuştu (1). O yazımda, bugün blog adı altında yazdıklarımın benzerlerini 1995 yılından itibaren çeşitli Internet sitelerinde yayımladığımı anlatmıştım:

“O zamanlar henüz blog diye bir sözcük bilmiyordum, yaptığımın blog olduğunu yeni öğrendim. Kendime değişik başlıklar altında yazı yazabileceğim web sayfaları tasarladım. Gazetem adı altında genel konuları yazıyordum, İnebolum, İnebolu için bir gazeteydi. Eğitim Dağarcığında eğitim yazıları yazıyordum. Hepsini de Internet Dağarcığı başlığı altında toplamıştım.” (1)

Miliyet Blog’da yazmaya başlayalı ikibuçuk yıla yaklaştı. İlk yayımladığım blog "İnebolum" sayfamda 2001 yılında yayımladığım bir yazımdı. O zamanlar yazdığım yazılardan seçtiklerimi zaman zaman Milliyet Blog’da yayımlıyorum.

İlk günlerde hergün çok sayıda blog yayımlıyordum:

“Tanıdıklardan bu kadar çok yazmama ‘Yakında yazacakların bitecek’ şeklinde eleştiri geliyor. Onlara kaygılanmamalarını, yıllarca yazsam bile bitmeyecek kadar çok konu olduğunu anlatıyorum. Yazabileceklerini düşündüğüm yakınlarıma üye olup yazmalarını öneriyorum.” (1)

Yazacaklarım bitmedi ama konular değişti yani Milliyet Blog’da ilk zamanlar yazdığım konularla şu anda yazdıklarım oldukça farklı. Önceleri en çok çocukluk anılarımı, çevremi, doğayı yazardım, şimdilerde bu konuların yanında, gündemi ve ülkemin sorunlarını anlatan yazılar da yazıyorum. Belli ki ülkemde birşeyler iyi gitmiyor.

İlk zamanlar yayımladığım çok sayıdaki anı blogumdaki herşeyi aklımda tutamadığım ve neyi yazıp neyi yazmadığımı izlemekte zorlandığım için anılarımı yazdığım blogların sayısını iyice azalttım. Çünkü aynı olayları yazıp kendimi yinelemekten korkmaya başladım. Anı bloglarımı derleyip henüz yazmadıklarımı belirleyince anılarımı yeniden yazmaya başlayacağım.

Bugünlerde neden blog yazıyorum?

Yazıyorum çünkü yazmak bir alışkanlık oldu.

Sevinçlerimi paylaşmak için yazıyorum.
Tepkilerimi başkaları da duysun diye yazıyorum.
Dünyanın güzelleşmesine katkıda bulunmak için yazıyorum.

İçimden geçenleri yazıyorum, okuyanlar olunca seviniyorum.

(1) Neden blog yazıyorum? (16-11-2006): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=13832

Blognot: Sabiha Hanımın “mim”ledikleri arasında adımı görünce bir hafta izin istemiştim (http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=158507). O günlerde İnebolu’daydım ve oradaki Internet bağlantım yavaş olduğu için eski bloglarımı incelemem çok zor oluyordu. Ankara’ya döndükten sonra eski yazılarımı inceleyip, kapsamlı bir yazı yazacaktım. “Neden blog yazıyorum?” başlıklı blog konulu ilk yazımı okuyunca ve oradan iki alıntı yapınca anlatmak istediğimi yazmıştım ve diğer yazılarıma gitmeme gerek kalmadı. Gerek kalmadı, çünkü şu anda içimden geçen böyle bir yazıydı ve içimden geçen o yazıyı yazdım.

Ankara, 2 Şubat 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..