Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '07

 
Kategori
Blog
 

Neden bloglar okunduktan sonra yorum yazılmıyor?

Neden bloglar  okunduktan sonra yorum yazılmıyor?
 

Çok merak ediyorum bu sorunun cevabını. Kendimden örnek vermem gerekirse en çok okunan yazım (ki neden en çok okunan o oldu bilmiyorum) 1200 küsür kez okunmuş ve tek bir yorum yok. Tamam belki yorum yazılacak bir konu değil ama bir çok yazdığım okunmaya ve yorum yapılmaya değer diye düşündüğüm bloglarıma da çok fazla yorum gelmemiş durumda. Okuduğum yorum yaptığım kişilerin yorum sayısına bakıyorum ikiyi üçü geçmiyor çoğu. Bazı istisna yazılar hariç herkes okuyup yorum ya da soru yazmadan o sayfayı kapamayı tercih ediyor.

Bizim burada yaptığımız fikir ve düşüncelerimizi paylaşmak değil mi? Gazete köşesinde yazmıyoruz ki. İnsanlar gazete okur gibi okuyup katlayıp kenara koysun. Her birimizin bloglarının altında yorum yaz, soru sor, mesaj yaz ibareleri boşuna mı konmuş anlamıyorum.

Ben her yazıyı okumuyorum doğruyu söyliyeyim. Gerçekten beni ilgilendiren, ilgimi çeken blogları okumayı tercih ediyorum ve hemen hemen her okuduğum bloga da yorum yazıyorum. Bazılarına olumlu bazılarına olumsuz da olsa yazmak ihtiyacı hissediyorum. Yazan kişinin emeğine saygı veya katkı oluyor bu bence.

Onbinlerce kez okunan yazılara bakıyorum aldıkları yorumların sayısı elliyi geçmiyor. Eğer yorum yapmayıp, fikirlerimizi sunmayacaksak, buradaki paylaşımın çokta samimi olduğuna inanmamaya başlıyor insan. Herkes mecmua okur gibi okuyor sonra kendi ne kadar okunmuş, kaç yorum var, mesaj gelmiş mi diye kendi sayfasını kontrol ediyor.

Önce kendimiz başlayalım bir okuyup yorum yazmaya, sonra kendi yazdıklarımızın insanlarda ne gibi bir etki bırakıp, ne gibi düşünceler oluşturuyor diye merak edip kontrol edelim sayfamıza gelen yorumları.

Haksız olduğu mu sanmıyorum. Blogları blog yapan bence karşılıklı fikir alışverişi, paylaşımdır. Ben okuduklarıma yorum yazıyorum. Yorumum yazan kişi tarafından beğenilmek zorunda da değil. Önemli olan birbirimize dürüst olmak. Şu an kimse kimseyi tanımıyor. 13 Ocak'taki gecede yüzyüze gelince ne olacak? "Aaaa ben sizin şu yazınızı okuyup çok beğendim." ya da "Şu konu hakkında yazdığınız şeyler bana çok ters geldi." mi diyeceğiz? Karşımızda ki sormaz mı "Eee niye yorum yazmadın?" diye. Ben sorarım.

Düşünen ve düşüncelerini ifade edebilen bir toplum olursak sırtımız yere gelmez diye düşünüyorum. Yorum yazanın da yazmayanın da canı sağolsun. Sağlıcakla kalın.

 
Toplam blog
: 144
: 2928
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..