Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '13

 
Kategori
Psikoloji
 

Neden bu kadar gerginiz?

Neden bu kadar gerginiz?
 

Ben gerçekten çok merak ediyorum insanlar neden bu kadar gergin? Hayatın her karesinde, bir çok yerinde bunu gözlemlemek mümkün ama ben herkesin daha iyi anlayabilmesi için açık ve sade bir örnek vermek istiyorum. Gerçekten çok açık mesela metrobüslerde bakın bir yığın insan sırf yarım saat oturma savaşı vermek için birbirlerini ezerek ve baskı uygulayarak bir oyun gibi köşe kapmaca gibi dışardan bakıldığında gerçekten komik bir eylem gerçekleştiriyorlar. Sadece bu kadarla tabiki bitmiyor, gideceği yere kadar birde ağız dalaşına giren insan, insanlar... Neden bu kadar gerginiz ki? Neden pireyi deve yapıp dakikalarca birileriyle atışıyoruz, o kadar insanın hakkına gasp edip, onlara saygızılık ediyoruz? Neden fınfık kabuğunu doldurmayacak sebeplerden birbirimizi bu kadar eziyoruz? Ben bunu neye bağlıyorum biliyormusunuz? Sistemin ve düzenin otomatlığına, daha önceki yazımdada kısaca değindim, birsürü insan herkes bir yerlere koşuşturuyor, herkes bir yerlere gidip geliyor belli saatlerde, herkes ekmeğini ve parasını az çok iyi şekilde kazanıyor, herkesin yemeği, barınacağı sıcak bir evi var ama mutlu değiliz.

Evimiz, arabamız var ama yaşamımızı güzel ve doya doya bir şekilde yaşayacağımız ailemiz ve yaşamımız bir kenarda çünkü kendimizi kafese kapatmışız sürekli bir döngü şeklinde otomat şekilde hayatımızı çürütüyoruz. Pazar günlerimizi yatarak geçirmemizin sebebi dinlenmek değil o kafesin içinde olduğumuz için ''bari pazar günleri gözlerimizi kapatayımda kafesi bir süre görmeyeyim.'' evet aynen mantık bu emin olun bu. Çok zor değil sadece kendinizi sorgulamaya başladığınızda benim küçük gözlemlerimden daha fazlasını görüceksiniz ve hayatınızın boş bir şekilde nasıl hiçliğe doğru aktığını görüceksiniz. Sadece okuyalım ve kendimizi sorgulayalım hepsi bu zamanla kişiliğinizi gözlemleyerek, kişiliğinizde bulduğunuz hastalık ve yanlışlarla yüzleşerek onları iyileştirdiğinizde o içinizdeki tatminsizlik ve huzursuzluk yok olmaya yüz tutacaktır ve emin olun yaşamınıza bir renk ve tat gelecektir. Çokta uzatmak istemiyorum inşallah meselenin özünü anlatabilmişimdir.

Sağlıcakla kalın, sevgiyle kalın, iyilikle kalın...

Görüşmek üzere.

 
Toplam blog
: 4
: 410
Kayıt tarihi
: 18.11.13
 
 

İstanbul beylikdüzünde yaşıyorum. bu bilgileri geçip kısaca şu şekilde kendimi tanıtmak isterim f..