- Kategori
- Müşteri Hizmetleri
Neden CRM?
Milliyet Blog ile yeni tanıştım. (10 dakika oluyor) Yazıları incelerken, neden ben de birşeyler karalamıyorum dedim. Tecrübelerim ile doğru orantılı olsa gerek aklıma ilk önce e-ticaret, müşteri ilişkileri gibi, bilgi toplumu'nun çok hızlı bir şekilde hayatımıza soktuğu, artık neredeyse olmazsa olmaz haline gelen iki yeni terim geldi.
Crm crm diyoruz, peki etkin kullanılabilen bir Crm'in, şirketimize sağladığı faydalar neler? Yada neler olmalı? Birkaç tanesini ben yazıyorum. Bunları hep birlikte tartışalım. Örneklendirelim derim.
- Müşteri bilgi havuzu oluşturularak müşteri bilgilerinin daha etkin yönetilebilmesi
- Karar Verme Sürecinin Kolaylaştırılması
- Rekabet edebilme gücünün arttırılması
- Satış takımlarının etkin yönetimi
- Müşteri gözünde kurumsal prestijin arttırılması
- Müşteriyi daha yakından tanıma fırsatı
- Müşteriye ihtiyacına göre hizmet edebilme
- Doğru sınıflandırma yaparak hedef kitleyi belirleyebilme
- Segmente edilen müşteri'ye daha ucuz pazarlama yapabilme