Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Aralık '08

 
Kategori
Felsefe
 

Neden hepimiz Hrant Dink olamadık?

Neden hepimiz Hrant Dink olamadık?
 

Ara Güler 1958 Topanedeki bir meyhaneden bir insan manzarası...


Bir grup aydının Ermenilerden özür dileyen mektuplarının ardından blokta da farklı görüşlerde yazılar yayınlandı. Özrü destekleyenler ve karşısında duranlar, kendi fikirlerini kaleme alan yazılar yazdılar. Sanıyorum bu konuyla ilgili yüzlerce blok yazılmıştır, hepsini takip edebilmek olanaklı değil. Birkaç gün önce, takip ettiğim bir blog yazarının Ruhi Su’nun anne ve babasından özür dileyen bir yazısını okuyunca şaşkına döndüm.

Ruhi Su Ermeni kökenliymiş… Ben bunu bilmiyordum… Hala da emin değilim, Vikipedi den yaptığım küçük araştırma bunu doğrulamıyor, başka linklerden de çek edeyim derken durakladım… Ne yapıyorum dedim kendi kendime… Ruhi Su, Türk olsa ne olur? Ermeni olsa ne olur? O, hiçbir zaman Türklüğü ya Ermeniliğiyle durmadı ki göz önünde. Etnik hiçbir sorunun tarafı olmadı ki…

Ruhi Su, ailem dolayısıyla ilkokul yıllarında girdi hayatıma. Ben, Ruhi Su dinleyerek büyüdüm diyebilirim. Unutulmaya başlamış olan Türk Halk müziğini topluma tekrar kazandıran, klasik değerler katan büyük bir üstat ve güçlü bir sestir Ruhi Su. Bu değerlere sahip çıkan her kahraman kişilik gibi üstat da hayata, pencerenin sol camından bakar. Öyle böyle bir sol değil, tam anlamıyla bir komünisttir Ruhi Su. Türk Soluna verdiği hizmeti ölünce de sürdürmüş, cenaze törenine yüz binler katılmış ve tören, Amerikan Emperyalizmi tarafından gerçekleştirilmiş olan 12 Eylül faşizmine karşı düzenlenen ilk kitlesel eyleme dönüşmüştür.

Gelelim Cem Karaca’ya… Babası Azeri Türkü anacığı ise Ermeni asıllı tiyatro sanatçısı olan Toto hanımdır. Cem Karaca’nın Türk Rock Müziğine yaptığı katkıları hepimiz yakından biliriz. Ruhi Su ile büyüyen bir çocuk doğal olarak Cem Karaca ile de büyümüştür değil mi? Peki ben Ruhi Su’nun Ermeni olduğunu bilmiyordum da Cem Karacanın Ermeni bir annenin oğlu olduğunu nerden biliyordum?

Yanıtı şu, sanıyorum ilkokulun başlarındaydım, televizyon birkaç sene önce girmişti evlere ve tiyatrocu olan Toto Karaca sık sık televizyona çıkıyor, ben de adını duyuyordum. Bir gün anneme sordum: ‘ Anne, bu kadının adı neden böyle, hiç Toto diye bir isim olur mu?’ Annem anlattı nedenini. Çocuktum fakat Ermenileri yakından tanırdım, çünkü İstanbul’da doğmuştum ve kirada oturduğumuz evin sahibi de bir Ermeniydi. Annem ve babam her ikisi de çalıştığı için, ev sahibimiz olan hanım bana dadılık da yapmıştı. Çok yüksek insani değerlere sahip olan Madam Eleniyi unutabilmem mümkün değil.

Nazımın şiirlerini ilk besteleyen Ruhi Su… Unutulmaya yüz tutan Köroğullarını, Dadaloğullarını tekrar anımsatan, Alevi kültürünün omurgasını oluşturan Pir sultan Semahlarını tekrar döndüren Ruhi Su… Bu motiflere batı enstrümanlarını ve kendine özgü o muhteşem coşkuyu katarak dünyaya dinleten Cem Karaca… Bu iki figür, hepimizden daha fazla Türk değil mi?

Siz hiç Ruhi Su ya da Cem Karaca için ‘Pis Ermeni dölü’ diye hitap eden birini biliyor musunuz? Sağdan ya da soldan bu insanları aşağılayan sözcükler duydunuz mu? Hadi onlar solcuydu arkalarında ideolojik bir destek vardı diyelim peki Ara Gürel için ne demeli? Fotoğraf sanatının dünya devi, Ermenimiydi, Türkmüydü…? Ara Gülerden bu tür polemikler duydunuz mu?

Akıl bahçenizdeki tüm bilgi ve deneyimlere bir anket yaptırın ve şu soruyu sorun:

Ruhi Su ve Cem Karaca isimleri yaptıkları hangi işlerden ve sahip oldukları hangi düşünceden dolayı ünlüdür?

Yanıtı vereyim size: Müzik ve solculuk!

İşte bu iki üstat için mareşallik rütbesi budur.

İşte bu iki üstat için boşa geçmemiş bir hayat budur.

Pekiiiiii…. Gelin bir anket daha yaptıralım ve şu soruları da soralım:

Katledilmesinden önce ırant Dink diye bir adamın varlığından haberdar mıydınız?

Gazeteci olduğu söylenen Hırant Dink’in, katledilmesinden önce her hangi bir makalesini, kitabını ya da haberini okudunuz mu?

Hrant Dink ismi yaptığı hangi iş ve sahip olduğu hangi düşünce ile ünlüdür?

Yaaaaa… Aklınıza neler geldi şimdi değil mi?

İşte bu yüzden hepimiz Ruhi Su olduk, Hepimiz Cem Karaca olduk, hepimiz Ara Gürel olduk fakat Hırant Dink olamadık bir türlü…

Mesele… Hâla Tahir ile Zühre olabilmekte…

Mesele… Hâla yürekte!

Anadolu topraklarında, hiçbir çıkar göz etmeksizin, bir taşı bir taşın üstüne koyma yüceliğini gösteren tüm kahramanları saygıyla selamlıyorum…

 
Toplam blog
: 153
: 1481
Kayıt tarihi
: 16.09.06
 
 

Tıka basa dolu bir adam değilim. Balığı gördüysem derine inerim. Uzun süre gölgede kalamam. Okuru..