Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Şubat '18

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Neden'in Ne?

Neden'in Ne?
 

ilham veren başarı hikayeleri, ilham veren girişimler, neden


Samuel Pierpont Langley  Hardward Üniversitesi’ nde oldukça saygın bir matematik profesörüydü Hem iş dünyasında hemde hükümette yer alan çok güçlü isimlerle dosttu. 1900 lü yılların başında ilk uçak pilotu olabilmek için 50.000 dolar bütçe aldı. O dönem için oldukça hatırı sayılır bir para bu. Bu bütçe ile  en kaliteli malzemelerle ülkenin en yetenekli insanlarını ekibe katabildi  Tüm ülke onun başaracağına emindi ve kutlamak için sabırsızlıkla bekliyordu.   Sonuç maalesef başarısız oldu.

Diğer taraftan Wilbur ve Orville kardeşler kendi tasarladıkları uçan araç modeli üzerine çalışıyorlardı. Uçma istekleri çok güçlüydü ama herhangi bir kaynakları yoktu.Devlet destek vermemişti , yüksek mevkilerde tanıdıkları yoktu ve 1903 de küçük bir grup insan  şahitliğinde ilk kez uçmayı başardılar.

Uzun soluklu  başarı ve kendine özgü olabilmek için yaptığımız şeyin NEDENİ ni bilmek  en önemli şeydir. Nedenin güçlü ise karşına çıkacak her engel bir detay olur ve detayları çöze çöze ilerlersin. Neden’in güçlü değilse çabuk dağılır ve pes edersin.

Geçenler de  neredeyse 25 yıldır görüşemediğim bir arkadaşımla sohbet ediyordum.  Yirmili yaşlarının başında evlenip yurtdışına yerleşmişti.  O’nu en son düğününde görebilmiştim sonrasında bağlantımız koptu. Tanıdığım en yetenekli ve zeki insanlardan biriydi. Yaşama başlama koşullarının kolay olduğunu söylemek zor. Üniversite ‘ye gidememişti   liseyi  ya bitirmişti yada  yarım bırakmak zorunda kalmıştı çok emin değilim.  Şimdiyse  sosyolog olmuş ve evlilik danışmanlığı yapıyor. İlham  veren bir hikayesi var.  Nasıl geçti 25 yıl diye sordum. İlk 15 yıl kelimenin tek anlamıyla kabustu dedi. ‘’ - Dilini bilmediğin,kimseyi tanımadığın bir ülkede  yaşadığım maddi manevi zorluğu,baskıyı,kısıtlanmayı kelimelerle anlatmak imkansız.  İlk yıl bir çocuğum olmuştu,  gidebilecek bir yerim , gurbet elde yapabilecek bir işim,mesleğim  yoktu , asla arkamda bırakmayı göze alamayacağım bakıma muhtaç bir bebeğim vardı.  Koşullarıma baktım ve  tek şansımın var olan  koşullarımı  iyleştirmek olduğunu gördüm.  Bunun için 15 yıl emek verdim bir gün gerçekten düzeleceğine tüm emeklerime değeceğine inanarak , sabırla ve inatla.’’ dedi.   Gerçekten de  çok zorlu ve yürümesi imkansız şartları imrenilecek bir tabloya çevimeyi başarmış nihayetinde. Parmakla gösterilen örnek aile olmuşlar. Sevgi,saygı,anlayış dolu.  Kendini ifade etme, kendi olma  özgürlüğüne kavuşunca sığmamış kabuğuna. Yıllarca bastırdığı yetenekleri volkan olup taşmaya başlamış bir bir. Kendi söküğünü diken bir terziye güvenerek geliyor insanlar O’na  ve elinden gelenin en iyisini yapıyor arkadaşım kapısını çalan çiftlere.  Ben başardım sıra sizde diyor. Ben başardıysam  sizde başarabilirsiniz diyor.   Ne dersiniz Uzun soluklu zorlu  bir yolculuğa katlanabilmek için oldukça güçlü bir NEDEN değil mi?

Girişim hikayemi soruyorlar bana, Yirmiüç  yaşında ,  uluslararası  bir alanda girişimcilik yolculuğuna çıkmak  için koşulları  nasıl oluşturdun.  Diyorum ki  sahip olmam gereken hiçbir koşula sahip değildim.   İletişim kurabilmem için gereken İngilizce bilgim , işi yürütmek için yeterince deneyimim en azından Bismillah ilk işimi yapmamı saplayacak bir müşterim yada aloo diyebileceğim  müşteri  portföyüm, yurtdışı network’üm ve tabiki para bunların hiçbiri  yoktu.  Ve hiçbir mantıklı insan bu verilere bakıp beni desteklemez.  Ama ben bir kapı aralığında,uzaklarda  bir ışık  yakalamışım ve mümkün demiştim, ışığa ulaşmak mümkün.   Zamanla anlıyor insan ; yaşamda neye odaklanırsa onu büyütüyor insan.  Başarıya odaklanınca başarıyı, imkansıza  odaklanınca bir bir engelleri çıkarıyor önüne ve  çakıllar kaya oluveriyor. Olmazlara değil olmazları oldurmaya odaklandım ben.  Biliyordum başarabilirdim. Neden biliyor musunuz  bir ışık olduğuna inanmıştım yolun sonunda ya sonsuza kadar karanlıkta kalacaktım yada ışığa ulaşmaya çalışacaktım başka sansım yoktu. Benim için oldukça güçlü bir NEDEN di.

Kendi  NEDEN lerini bilen,  NEDEN’lerine inanan  insanlar yada kurumlar sadece kendi yaptıklarına odaklanırlar. Rakipleri olduğunu düşünmezler, yaptıklarının ne kadar önemli olduğu konusunda birilerini ika etmeye çalışmazlar, kimseyle yarışmazlar ve kendi yapabileceklerinin en iyisini yaparlar.

O yüzden sor  kendine, her ne yapıyor yada yapmaya çalışıyorsan, olmazı olur etmek için, pes etmemek için yola devam etmek için  NEDEN’in  NE ?

Güçlüyse eğer yeterince korkma.. Yürü… Yolun sonunda zafer senindir.

 
Toplam blog
: 36
: 195
Kayıt tarihi
: 26.03.14
 
 

Selam.. Bir parça ANNE'yim ben  sonra  bir parça iş kadını, bir parça ev kadını , bir parça  eş ,..