Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '11

 
Kategori
Dil Eğitimi
 

Neden ingilizce konuşamıyoruz?

Neden ingilizce konuşamıyoruz?
 

ingilizce konuşamıyor musunuz???


İngilizce konuşamayanların 2 büyük handikapı var. Biri gramer, diğeri ise kompleks düşünmektir. 

Uzun yıllardan beri İngilizce Özel Ders veren birisi olarak, birçok öğrenciden ve çevremden şu şikayeti duymaktayım. Hocam, ben karşı taraf konusurken, ne dediğini anlıyorum ama cevap veremiyorum. Sanırım siz de çevrenizden bu tür serzenişler duymuşsunuzdur. 

İngilizce konuşamıyoruz, çünkü ilkokuldan beri yanlış eğitim alıyoruz. İngilizce konuşamamamızın en büyük nedeni , ingilizce gramerdir. Evet belki şaşıdınız, ama en büyük neden ingilizceyi grameri ile öğrenmeye çalışmamızdır. İlkokuldan beri "TENSE"ler bize öğretiliyor ama liseden mezun olduktan sonra bile 4 tane "TENSE" in gramerini bilen öğrenci sayısı çok azdır. 

Peki gramer, ingilizce konuşmamızı nasıl engelliyor ? Gramer kurallarını birer süzgeçe benzetelim. Bir cümle kurmak istiyorsunuz, ama kurmak istediğimiz cümle aklımıza sonunda geliyor ( bazen bu da çok zordur) . Bu cümle de özne nedir, yüklem nedir, hangi tense te kullanacağım, yardımcı fiil neydi, 's takısı mı gelecek , -ed mi , yok regular mı , irregular mı derken... cümle bir türlü kurulamıyor. 

Peki konuşma gramersiz nasıl olacak? Eğer ki gramer bilmeseydiniz, cümle kurarken anlatacağınız şeye odaklanacaktınız. Örnek vermek gerekirse, yarın İngiltere'ye gideceğim. cümlesini kuralım. Birçok kişi I will go to England tomorrow ya da I am going to go to England tomorrow diyecektir. Ama konuşmak istiyorsanız, kuracağınız cümle şu olmalıdır. I go to England tomorrow. Yani burda gelecek zamanı tomorrow zaten karşılıyor. 

İngilizce konuşmanın diğer bir ip ucu ise, kolay düşünmektir. 3 yaşındaki bir çocuk gibi düşünmeye çalışın. Basit düşünürseniz, bunu basit cümleler ile çok daha kolay ifade edebilirsiniz. 

Serkan GÜRER 

İngilizce Konuşturma Uzmanı 

http://www.bizimozelders.com 

 
Toplam blog
: 5
: 2676
Kayıt tarihi
: 26.07.11
 
 

Boğaziçi Üniversitesinden mezun oldum. Yaklaşık 10 yıldan beri Eğitim Danışmanı olarak çalışıyorum. ..