Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '15

     
    Kategori
    Teknoloji
    Okunma Sayısı
    425
     

    Neden İnovasyon?

    Neden İnovasyon?
     

    Bu yazımda sizlere inovasyonun gerekliliği ve aktif olduğu alanları örnekler vererek açıklayacağım. İnovasyon hakkında örneklerim ve tavsiyelerimle bir nebze olsun ufkunuzu açabilirsem ne mutlu bana. 
     
    Her gün yeni ürünler, yeni fikirler ayyuka çıkıyor. Global ekonomik krizin etkileriyle daralan piyasalarda sıra dışı olabilmek daha da önem kazanıyor. İnovasyon artık farklılık ve yenilik yaratarak rekabet üstünlüğü yakalamak isteyen her sektördeki firmada ihtiyaç haline gelmiş durumda. İnovasyon bir şirketi iflastan alıp bir dünya devi yapabilen yeni bir dünya trendi. İnovasyon yenilikten ziyade eski köye yeni adet getiren bir devrim. İnovasyonun önemini belirtmek adına Apple'ı örnek vermek istiyorum size. Apple bir ülke olsa idi, dünyanın en büyük 17. ekonomisi olacaktı. (Türkiye dünyanın 18. büyük ekonomisi) Apple'ın ülkeler ile yarış vaziyette elde ettiği gelir gerçekten taktire şayan.
     
    Apple'ın borsadaki gelişimi
     
     Sizce yandaki grafikte, Apple'ın son zamanlardaki gösterdiği olağanüstü gelişmenin 2007'de Iphone'u piyasaya sürmesinin etkisi ne düzeyde? 
     
    Iphone, Apple için boğulmak üzere olan bir insanın sarıldığı can simidi maiyetinde önemli bir kurtarıcı oldu. 1976'da kurulan Apple, 2007 yılında Iphone ile bir ivme kazanabilmiştir. Bir takım söylentilere göre, Apple Iphone hamlesini yapmasa batıyormuş ama yapılan bu büyük inovasyon sayesinde Apple hem çok büyük bir maddi güce hem de itibara kavuşmuş oldu. Iphone sayesinde kazandığı itibar ile diğer ürünlerinde de yüksek satış rakamlarına ulaştı. Verdiğim Apple örneğinden anlaşılacağı üzere inovasyon hızla gelişen global dünyanın kaçınılmaz bir gerçeği...
     
       
     
    Bir markanın toplum içindeki intibası çok önemlidir. Ürün kalitesi, inovasyonları ve marketing stratejileri bir markayı toplum içinde çok önemli bir itibara ulaştırabilir. Mercedes-Benz'in dünyada ulaştığı itibar taktire şayandır. Bir çamaşır makinesı alacak olsanız, Arçelik'i mi tercih edersiniz yoksa Mercedes-Benz'i mi?  Çoğunuzun Mercedes-Benz dediğinizi duyar gibiyim. Tabi ki Arçelik vasat bir marka değil, dünya çapında ulaştığı itibar ve başarı göğsümüzü kabartsa da Mercedes-Benz'in üzerimizde bıraktığı intiba aşikar. Mercedes-Benz'in üzerimizdeki intibasının başlıca sebebi yaptığı inovasyonlar ve ürün kalitesi sayesindedir. Keza az önce bahsettiğim Apple'ın Iphone sayesinde diğer ürünlerinde de yüksek satış rakamlarını yakalaması Mercedes-Benz ve Arçelik örneğim ile paralelik göstermektedir.
     
    Genelde inovasyon kelimesi duyulunca akıla sadece teknolojik ürünler üzerine inovasyonu yapıldığı düşünülür ama sanılanın aksine eğitimde, sağlıkta, teknolojide, pazarlamada da inovasyonlar yapmak mümkündür. Pazarlama inovasyonlarının en güzel örneğini ASUS sunmuştur. Bir firma yeni pazarlar keşfetmeye ya da yeni bir pazar oluşturmaya yatkın olmalıdır.Hizmet verdiği pazarın ihtiyaçlarını iyi analiz edip, müşterinin taleplerini cevap vermelidir. ASUS bahsettiğim bu pazarlama inovasyonlarını göz önünde bulundurarak çok önemli bi ivme kazanmıştır.
     
    Dizüstü bilgisayar üreticileri yüksek kalitede donanımlı ürünler üreterek pahalı fiyatlara satarak mühendis, mimar, tasarımcı, iş adamı gibi elit ama azınlık olan bir kitleye hitap ediyordu. ASUS kendine yepyeni bir pazar edindi ve pazarın ihtiyaçları doğrultusunda ürün üretti. ASUS sadece internete girmek, e-postalarını kontrol etmek isteyen daha büyük bir kitleye hizmet vermek adına kolları sıvadı. Daha düşük kalitede, daha az donanımlı, kullanışlı, ucuz dizüstü bilgisayarlar piyasaya sürdü. Çin'de özellikle ev hanımlarına yönelik küçük, pratik, kolay kullanımlı, en önemlisi ucuz dizüstü bilgisayarlar geliştirdi. Microsoft ile anlaşıp 3000 civarındaki ev hanımına eğitim ve dizüstü bilgisayar sağladı. ASUS böylece kısa vadede büyüyerek çok büyük bir kâr sağlamış oldu.
     
      
      
      İnovasyon büyük küçük her kuruluşun ihtiyacıdır. Eskisi gibi aynı ürünü 50 sene aynı şekilde, aynı kalitede üretip sürekliliği sağlayabilen bir kuruluş günümüzde pek mümkün değildir. Yapılması gereken tek şey, yapacakları işe odaklanıp ve ulaşılmamış olan başarıya ulaşmayı vizyon edinmektir. AR-GE'ye yatırım yapılmalı ve AR-GE inovasyonu içselleştirmiş, özverili, donanımlı, ileri görüşlü, açık fikirli ve sorgulayıcı mühendislerden oluşturulmalıdır. Pazar araştırması yapan şirket çalışanlarının AR-GE yöneticileri ve mühendisleri ile dirsek temasında olup analiz ettiği pazar ihtiyaçlarını onlarla paylaşmalıdırlar. İnovasyon sayesinde Türk şirketlerinden dünya devi olabileceğini inancım tamdır.
     
        Eğitim bir toplumu hem ahlâki hem bilimsel hem toplumsal olarak gelişmesinde çok önemli bir rol oynuyor. Bütün devletler vatandaşlarının eğitimine çok büyük önem veriyor. Bilim kümülatif, sürekli kendini yenileyen, zenginleşen canlı bir yapıdır. Bu yüzden eğitimde inovasyonların yeniliklerin yapılması kaçınılmazdır. Eğitimde inovasyonlar yapılırken toplumun kültürel yapısı ve ihtiyaçları göz önünde bulundurulup ona göre inovasyonlar yapmak gerekir yani inovasyon öze uygun olarak yapılmalıdır. Maalesef Türkiye'de eğitim üzerine yapılan değişimler taklidin ötesine geçememiştir ve toplumun özüne uygun olmadığı için benimsenmemiştir.
     
    Eski Finlandiya Başbakanı Esko AHO
    2014 Türkiye İnovasyon Haftasına katılan eski Finlandiya Başbakanı Esko AHO'nun Harvard Business'dan yaptığı bir alıntıyı sizinle paylaşıcam. "What is the opposite of innovation? Opposite of İnnovation is imitation." Çevirecek olursak: "İnovasyonun karşıtı nedir? İnovasyonun karşıtı taklittir." Maalesef eğitim sistemimiz başarılı ve gelişmiş ülkelerin eğitim sistemini olduğu gibi taklit etmekten öteye geçemedi. Benim tavsiyem mevcut nesilin potansiyeli, ülkenin ihtiyaçları iyi analiz edilip, Pedagog ve eğitmenlerin görüşü alınıp "milli" bir eğitim sistemi inşaa edilmesinden yanadır. Lafın özü, özümüzü tanıyıp bir bütün olabilirsek, gizlerimizi keşfedebilirsek, ihtiyaçlarımı iyi analiz edip onları cevaplamak adına feedback yapabilirsek, istersek başarabileceğimize inanırsak ve bencil değil bizcil olup milli menfaatler uğruna çalışır isek amaçlanan muhasır medeniyetler seviyesine ulaşmak mümkün olur. 
     
    Kendi perspektifimden inovasyonu, bilgim ve kültürüm yettiğince yorumalamaya gayret gösterdim. İnovasyona koşan Türkiye'nin farkında olup bu inşaaya bir tuğla da sen koy. Yeni Türkiye'nin sloganı ile yazımı sonlandırmak istiyorum: "Turkey Discover The Potential"           
     

    Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

     
    Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
    Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
    Toplam blog
    : 1
    Toplam yorum
    : 0
    Toplam mesaj
    : 0
    Ort. okunma sayısı
    : 425
    Kayıt tarihi
    : 22.01.15
     
     

    Merhaba ben Furkan Cangir, İstanbul Şehir Üniversitesi İngilizce hazırlık öğrencisiyim. Gelecek y..

     
     
    Yazarı paylaş
    • Tümünü göster