Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '07

 
Kategori
Su Sporları
 

Neden klasik tekneler?

Neden klasik tekneler?
 

Herkes bir şekilde bazen gerçekten tutkularının peşinde bazen de modayı takip ederek kendilerine statü kazandırmak amacı ile pahalı ve büyük tekneler peşinde fuar fuar taban tepiyorlar.
Oysa denize ulaşmak gerçekten ve gönülden istendiğinde hiçde zor bir hedef değil. Üstelik ilk defa tekne sahibi olacakların küçük, kullanımı kolay, emniyetli, bakım ve onarımı görece çok daha az maliyetli tekneleri seçmeleri daha akılcı olmaz mı?

Modern zamanlar gelip her şeyi allak bullak etmeden önce ister balıkçılık, ister gezi veya hizmet teknelerinin tümü rüzgârı yelken gücü ile kullanıyordu. Gerçekten de birbirinden ayrılmaz ikili: Çünkü bir yelken teknesinin limana giriş çıkışlarında, sıkışık bölgelerde manevra yapmak için küreğe ihtiyacı vardı diğer taraftan da kısıtlı ve korumalı alanlar dışında kürek tekneleri rüzgârın yardımını reddedemezlerdi.
Kademeli olarak 20 yüzyıl boyunca geleneksel tekneler geliştiler. Amatörler « balık-gezi » teknelerinde motor ve yelkeni birleştirdiler. Yarışçılar « hafif salmaları » veya yarış salmalarını daha ileri tarihlerde katamaran ve rüzgâr sörflerini icat ettiler. Çıplak kürek tekneleri ise az denizci çok güçlü hız motorlarının doğmasına neden oldular.Polyester dışındaki bu gelişimin ortak paydası günden güne gelişen özel amaçlı teknelerdir. Oysa geleneksel tekneler yöre şartlarına ve yaptıkları işlere, bulundukları denizlere uygun olarak çok amaçlıdır.
Bu mantık çerçevesinde birkaç tutkulu kişi geleneksel denizciliğe merak salarak yelken deneyimlerini de işin içine katarak, hatta günümüzde kitlelerin toplu eğlencesinden tatmin olmayarak « yelken&kürek » konseptini yarattılar. Hatta yarattıkları bu « yelken & kürek » deyimini günümüz « piknik » teknelerinin sağlayamadığı istediği yerde denize girmek, sessizlik gibi kavramlarla « alternatif teknecilik » olarak geliştirdiler.

Ahşabı reddetmeden yapılan daha hafif, römork veya araba üzerinde kolay taşınır, limanlara gerek duymadan suya atılıp karaya çekilebilirler. Özellikle küçük boyları bir evin garajında bile inşa edilip sahibinin tüm el becerisini ortaya koymasına olanak verir. Zaten bu tekneler eğitim kurumları veya dernekler tarafından pedagojik eğitimin bir parçası olarak seçiliyorlar.

 
Toplam blog
: 20
: 1108
Kayıt tarihi
: 19.05.07
 
 

2004 yılında emekli olduktan sonra hobim denizcilik araştırmalarına yöneldim. 1980'den beri tekne ya..