Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '18

 
Kategori
İlişkiler
 

Neden Koçluk?

Neden Koçluk?
 

Hakkı Şenkeser Neden Koçluk?


Merhaba sevgili dostlar,

Çevremdeki pek çok tanıdığım aynı soruyu soruyor. Neden koçluk?

Aynı soruyu ben de uzunca bir süre kendime defalarca sordum. Neden koçluk? Diye.

Aslında sorumun cevabı çok basitti. Cevap hem mesleki kariyerimin, hem sosyal hayatımın hem de aktif olarak devam eden spor hayatımın içerisindeydi.

Cevabı bilmeme rağmen ben yine de kendime de 5N1K kuralını uyguladım. Yani kendi kendime de koçluk yaptım. Kişi gerektiğinde kendi kendinin de koçu olabilmeli hatta koçlar da koçluk desteği almalıdır.

Bildiğiniz üzere Koçluk çok basit tabirle, “Doğru Soru Sorma Sanatıdır.” Bu açıdan bilginin aktarılması veya bir sorunun çözümü için formüle edilmiş soru formu olan 5N1K bence vermek istediğiniz mesajı, bilgiyi eksiksiz ve bir sistematik içinde ifade eden müthiş bir koçluk metodudur.

 Her ne kadar bu metod basın ve gazetecilik sektörü içerisinde doğmuş olsa da ve araştırmayı hedeflese de bence koçluk tanımı içerisine de cuk diye oturmakta. Öyle ya koçluk da araştırmak, soru sormak, ortaya çıkarmak ve öğrenmek değil midir?

İşte bende Neden koçluk? Sorusunun cevabını bulmak için kendime uyguladığım 5N1K metodunun ikinci sorusu olan, “Neden?” Sorusuna şöyle bir cevap verdim.

Koçluk deneyimlerim aslında çok uzun yıllara dayanıyor. Ben bu deneyimlerimi kısaca 3 başlık altında topluyorum ve şimdilik sizler ile kısa kısa paylaşıyorum. Daha sonra ki yazılarımda bu 3 başlığa tekrar daha detaylı dönüşler yapacağım.

Mesleki kariyerimin, uzun yıllardır süre gelen farklı bölüm ve kademelerdeki yöneticilik deneyimlerimde pek çok koçluk tecrübem oldu.

Hali hazırda devam eden grup, dernek ve sivil toplum kuruluşları ile süregelen, gerek kurumsal gerekse bireysel gönüllülüğü amaç edinmiş sosyal hayatım süresince kurum, kurum çalışanlarına ve bireylere yönelik koçluk tecrübelerim oldu.

Her ne kadar bir antrenörlük belgesi ile taçlandıramamış olsam da farklı branşlar da uzun yıllar boyunca devam eden ve önceliği, “Sağlıklı Yaşam” olan spor yaşantım süresince de pek çok koçluk deneyimim oldu.

Sanırım önce kendime sonra da sizlere, “Neden Koçluk?” sorusunun cevabını verebildim.

Bir sonra ki yazımda görüşmek üzere hoşça kalın.

Hakkı Şenkeser.

 
Toplam blog
: 12
: 125
Kayıt tarihi
: 18.12.17
 
 

Merhaba Sevgili Arkadaşlarım, Eskişehirliyim. İlk, orta ve lise öğrenimimi Amasya ve Bursa'da tam..