Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Temmuz '06

     
    Kategori
    Matematik
     

    Neden matematik?

    Bu sorunun cevabını Almanya'da buldum. Oysa ben, yıllarca hem derslerimde hem de yaşantılarımda bunu soranlara yada bilmesi gerekenlere anlattığımı sanıyordum. Dünyanın en zengin ülkesini gezince ben de bu işi tam bilmediğime kanaat getirdim. Yeniden öğrendim. Şimdi yine anlatıyorum.

    1- Medeniyetlerin temelinde matematik var. Hangi millet medeniyet kurmuş ise bakın, o zaman matematik gelişimi en üst düzeydedir. Alman; medeniyetinin durakladığını farketmiş. (Bilişimde yaya kaldılar.) Japonya'dan yüzlerce matematik öğretmeni getirmiş ve onlara; -sadece HAS ALMANLARA verilen- 24 çalışma hakkı vermiş.

    2- Almanya, matematiği yerlere sermiş. Hesapsız hiç bir işini görmedim. Bir mercedes'i tüm insanların beynine nakşetmiş. Bir mersedes almağı hayal etmiyen anasından henüz doğdu mu? Mersedes matematik değil mi kardeş?

    3-Bizim amele gönderdiğimiz memlekete japonya matematikçi gönderiyor. Peki japonya dünyanın ikinci zengin ülkesi değil mi?

    4- Bu örnek ülkeler ikinci dünya savaşından yerle bir çıkmadılar mı? ikisinin 1. ortak yanları matematikte ileri olmaları değil mi?

    5- Bağdat matematiğin harmanlandığı yer iken müslümanlar, dünyaya hükmediyorlardı. Şimdi Bağdat'a kim hükmediyor?

    O zaman neler yapalım? Matematik öğretimini sil baştan yapalım.

    a) Tüm öğretmenleri matematik öğrenmeğe çağıralim. Öğretelim. Öğrenemiyenleri katip yapalım.

    b) Matematik öğrenmeği ödülle teşvik edelim.

    c) Ne yapıp ne edip matematik korkusunu bilincimizden silelim. (Şimdilik Allaha ismarladık 15.7.06)

     
    Toplam blog
    : 1
    : 565
    Kayıt tarihi
    : 15.07.06
     
     

    Trabzon doğumluyum.  Orada matematik öğretmeni olarak 1973'te Kars' ta atıldım gurbete...&..