Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Temmuz '07

 
Kategori
Çocuk Filmleri
Okunma Sayısı
9797
 

Neden neden ailesi

Neden neden ailesi
 

Zamanında özel bir çizgi film kanalında yayınlanan, şahsen izlemeye doyamadığım bir çizgi film serisidir Neden Neden Ailesi.

Orjinal adı Why Why Family.

Çok büyük ihtimalle bu çizgi filmin yaratıcılarından birinin bir çocuğu oldu.Çocuk 3 yaşına geldiğinde çıldırmış vaziyette herşeyin nedenini sormaya başladı...

- Anne/Baba !... Neden kuşlar uçar da biz uçamayız?

- Anne/Baba !... Neden yanardağların ağzından o şeyler çıkar?

- Anne/Baba !... Neden hastalanırız?

- Neden ağlarız, neden güleriz, neden sorarız?

Neden nasıl, niçin, neden neden neden?

Haliyle çocuk büyüdü ama ailenin de canından bezdirdi.Canından bezen çizgi film sanatçısı, tüm dünya ebeveynleri hayrına bir çizgi film yarattı. Anne babaların korkulu rüyası Neden Neden Dönemi’nin hasarlarını minimuma indirecek bir çizgi film olan Neden Neden ailesi (bence) bu şekilde çıktı ortaya...

Ne diyeyim..Allah bin kere razı olsun o yapımcılardan...Her ne kadar bir çocuğun Neden’lerini dakikalara sığdırma olasılığı çok düşük bir ihtimal olsa da en azından bir kısmını onların anlayabileceği bir dilde anlatmayı başardılar...

Aslında varolan bölümlerle bile diğer konulara nasıl yaklaşılması gerektiğini de göstermiş oldular...

Dediğim gibi bir dönem Ege ve Asya ile televizyonda izlediğim Neden Neden Ailesi, uzunca bir zaman ortadan kayboldu. Dvd veya Cd formatında da bulamadığımdan şimdi 6 yaşında olan kızıma seyrettiremedim..(Daha doğrusu seyrettiremiyordum.)

Kanal D Home Video tarafından piyasaya sürülen Neden Neden Ailesi, benim gibi Victor hayranı ebeveynler için bir hediye oldu bir bakıma.

Neden Neden Ailesi’ni tanıyalım...

Altı bezli Victor bitmek tükenmez bir iştahla sağına soluna sorular sormaktadır...Anne baba, işin içinden çıkamayınca topu aile büyüklerine atmış.” Viktorcuum.Bak dedengiller yaşlı.Onlar herşeyi bilir. Koş git babaannen “Endoplazmik retikulum” ne işe yarıyomuş sana anlatsın” demişlerdir.

Aile de seferber olmuş, O’nun sorularına yanıtlar vermeyi kendilerine görev edinmişlerdir.Bu ailenin her ferdi ayrı bir konuda uzmanlaşmıştır.

Yememişlerdir içmemişlerdir, bilgi birikimlerini Victor’a aktarmak için gecelerini gündüzlerine katmışlardır. Victor, dedesiyle güneş sisteminde çift kale maç yapmış, amcasıyla bitkilerin kloroplastlarına nüfuz etmiş, yengesiyle östaki borusunda Neskuik’li süt içmiştir. Eniştesi biraz saf olduğu için internette gerçekten surf board’uyla gezinmek istemiş son anda Victor’un “Ya enişte! Sen de dalağını yarma! O sörf, bu sörf diil “ demesiyle enişte kendine gelmiştir...

Bu olaydan sonra Victor bebeklikten çocukluğa adım atmış, altındaki bezi çıkarmış ve “Neden Neden” nişanı Victor’dan, ailenin yeni üyesi Archeble’a devredilmiştir...

Bir internet sitesinde bu çizgi film için şu yorum yapılmıştır..

“Küçük velet çişini tutmayı beceremez, o nedenle bezle dolaşır.Lakin anlatıldığında Einstein’ın rölativitesini gayet güzel anlayabilir veya osmotik basınç nedeniyle yaprakların nasıl soluma yaptığını şakkadanak kavrar” *

Doğru bir saptama olsa da unutulmamalıdır ki bu çizgi film bizim için değil çocuklar için yapılmıştır. Seyrederken bizim de keyif alıyor olmamız olaylara kazık kadar adam mantığıyla yaklaşmamızı gerektirmez. Ve içinde, bu kadar Neden’în geçtiği bir çizgi filmde , yanınızdaki evladınız “Bu çocuk herşeyi anlıyo da nasıl çişini tutamıyo?Dedesi ona çişini nasıl tutacağını da anlatsa ya” diye sorarsa olay mahalini hemen terkedin derim ben.

Gerçekten bir çok anne babanın kurtarıcısı olan bu çizgi filmin, her evlat sahibinin evinde olması gerektiğini düşünüyorum...Ayrıca Victor da çok şirin yahu.


http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=neden+neden+ailesi&nr=y&pt=neden+nicin+ailesi

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Çizgi filmin kahramanı kadar sevimli satırlar...:)) Alıp izlesem olur dimi.. Çizgi film izleyecek yaşı geçmedim daha ben...:P ""Neden"" sorusu çocuk olmanın birinci şartı. Meraklı ve gözleri dünyaya açık çocukların sorusu. Ama ""neden""den ""nasıl""a geçtiğimiz zaman yaşamın asıl sorularını sormaya başlıyoruz.. İşte o zaman büyümüş oluyoruz..:)) Çok çok sevgilerimle mutlu kal

Yıldız... 
 04.08.2007 14:44
Cevap :
evettt! Büyümemenin ilk şartı "neden" diye sormaya devam etmek.Alıp izle valla.Hoş senin çocuklar sanırım büyük ama olsun.Beraber Viktor'u izleyebilirsiniz sanki:)Benden de çooook sevgiler:)  04.08.2007 15:02
 

Elimde yetmiş dizi çekecek kadar soru var Barış'tan (üç buçuk yaşındaki oğlum) dolayı. Her bölümü seyrettiğinde, dağarcığı genişliyor ve aklına süper değişik ve de cevabı ke-sin-lik-le zor, çok zor sorular geliyor. En son hızını alamadı ve bir Opet istasyonunun önünden geçerken "anne, neden Opet?" dedi :( Yayından kaldırılmasını istiyorum. İs-ti-yo-ruuummm..

Gülçinos 
 01.08.2007 8:43
Cevap :
:) Deli çünkü o? Çizgi filmin günahı ne? AAy!Çok güldüm aniden:)  01.08.2007 21:36
 

ben ilk kez duydum ve inan moralim bozuldu. Vallahi neredeyse herkes biliyor bense hiç duymamışım. Neyse herşeyin bir ilki vardır. Sağol..:)

Baver Ergun 
 01.08.2007 1:06
Cevap :
Neymiiiş? Bilmemek değil öğrenmemek ayıpmıııış:)  01.08.2007 21:37
 

Valla ben de bir kere böyle bir şey yaşamıştım. kahve yapmak için mutfağa gittiğimde arkadaşımın kızı da benimle geldi. Ve sanırım 5 dakikada 100 tane soru sordu. Her sorusuna cevap vereyim diye debelenirken kahveye şeker koymayı unutmuştum:) İlk fırsatta seyredeceğim ama... Seni üstün hizmet madalyasıyla ödüllendiriyorum canım. Öptüm seni...

Yeşim Özdemir 
 01.08.2007 0:16
Cevap :
"Sir" de ilan edileceğim günleri görürüm işşşşalah:)Ama ben "sir"olamam di mi:)  01.08.2007 21:38
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
 
Toplam blog
: 88
Toplam yorum
: 473
Toplam mesaj
: 48
Ort. okunma sayısı
: 1086
Kayıt tarihi
: 22.06.06
 
 

İstanbul'da yaşanan tüm aşkların, tüm ayrılıkların, tüm özlemlerin, tüm nefretlerin, tüm eğlenceleri..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster